Dag og tid i mi tid

 

 

 

En ny uke står klar for å trille over himmelen, gjennom timeplanen og legge alt bak seg som minner.

 

 

 

 

For en helg går så fort.

Jeg avslutta søndagskvelden hos mor, tok med noen skolebrød jeg hadde bakt.

Det ble et litt kort besøk.

Ville ha med et foredrag på biblioteket om «Quislings koffert». Et veldig interresant foredrag om hvor kofferten hadde reist, livet og valga til en av de mest forhatte menneskene Norge har fostra. Og om at fortsatt finnes folk som sympatiserer.

Det er utgitt en bok av Trude Lorentzen. Det var hun som holdt det engasjerende foredraget. Hun har også en podkast HER. Anbefaler den, det er en historie som er viktig ikke å glemme.

På biblioteket møtte jeg tidligere kollegaer, og det var skikkelig godt å møte dem.

Må prøve å få tatt turen innom snart for en prat.

 

 

Ellers har helga vært fin. Sjøl om jeg starta lørdagen med å prøve å kjøre bilen opp, noe som var kul umulig. Fikk telefonnummeret til han som vikarierte med brøytinga og han kom ganske tidlig slik at veien opp ble kjørbar.

Jeg fikk vaska golv og bakt.

Og to dager gikk som en røyk.

 

 

Får inn i mellom høre fra andre at tida går fort rundt meg, og jeg tror nesten at tida mi er ekstra kort og  fort, forter enn jeg liker i alle fall -.

 

 

Nå skal jeg inn i en nokså hektisk uke, i morgen er den eneste dagen som blir hjemme denne uka. Da blir det det vanlige med morgenmøte og kontor.

Tirsdagen blir det også møte, men i Kristiansund, så da blir det tut å kjør dit.

Onsdag blir det besøk på St. Olav, men vurderer å ta buss for en gangs skyld. Døtrene er nokså opptatte denne dagen, men vi får kanskje møttes før timen. Etterpå har jeg en avtalt å møte søster mi, men har ikke sjekka om hvor mye tid jeg har til bussen går tilbake.

Torsdag er det frisørtime for mor og meg, så da håper jeg snøen har smelta enda mer. Uansett vil det ta noen timer av dagen.

Og fredag, fredag er det begravelse.

 

 

Kjenner jeg gleder meg allerede til neste helg og uka over.

Men en skal vel ikke glede seg til slikt, en skal glede seg til hver dag.

Nå gleder jeg meg til å legge meg.

Og i morgen gleder jeg meg til å stå opp.

 

Riktig fin uke til dere alle vakre sjeler på blogg.

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Tusen takk!

      Det er godt å legge seg og godt å stå opp 😀 Ny uke og nye muligheter før helgen siger på igjen – og denne uka skal jeg også til frisøren 🙂
      klems

      1. Var du hos frisøren også…skal innom deg i morgen, kanskje du har skrevet om det også du. Jeg er litt dårlig på slikt :). Klem <3

      1. Tusen takk, nå er den bare et minne…tror nesten minnet er borte også :D. Men vi går unektelig mot en mildere tid. Det er såå godt. Klem <3

    2. Det skjer mye rundt deg, ja, hele tiden. Klart det er lov å glede seg til det som kommer senere, så lenge man husker å leve akkurat nå. 😉

    3. Tusen takk 🥰 Det er kanskje lett å si når man ikke står i det selv… At det er viktig å ikke bli overveldet, men prøve å ta dagene som de kommer. Ofte går det bedre enn vi tror. Skjer litt mye denne uken for meg også, men det får greit 😊 Håper du får en fortsatt fin kveld 🤗

    4. En hektisk uke hos deg med både jobb, hyggelig ting og begravelse.
      Ha en flott uke med dine gjøremål!🤗🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg