Det blir…

 

 

 

Foran en nesten ubrukt dag sitter jeg her. En fantastisk fin følelse er det. Bare drodle ned tankene.

 

 

 

 

 

Jeg våkner tidlig, men snur meg-.

Tenker at det er da lørdag.

 

Jeg skal være hjemme hele dagen, ingen ting jeg må anna enn å legge dagen opp slik jeg vil. En så utrolig deilig tanke.

Så sovner og står ikke opp før klokka er ni.

 

Du kan overnatte her, det var mor som sa det.

 

I går kveld.

Da var klokka ni om kvelden.

Tror jeg var nesten for skarp i stemmen da jeg svarer at

– nei, jeg vil hjem.

 

 

Etter dagen på jobb ville jeg hjem, ville desperat hjem.

Sliten var jeg, litt slik skrapa inn i sjela.

I går kjente jeg kraftig på at denne mellomsituasjonen var fryktelig slitsom.

Jeg hører ikke til lengre.

Det er ikke min arbeidsplass.

Jeg er en inntrenger.

Før har jeg ikke vært så ivrig på å oppsøke gamle arbeidsplasser, for en hørte ikke til lengre.

Tror jeg har en følsomhet på dette…

 

Så det å våkne i dag, hjemme, der jeg hører til og kan hvile i mitt liv, er bare helt nydelig.

 

 

 

På badet lyser den røde matta mot meg, bort med den.

Får satt på en vask da jeg passerer vaskerommet.

Setter på vann til glasset med lime.

Plutselig er jeg i gang med å rulle sammen ledninger til adventsstjerna og den sjuarma går samme veien, samles.

Rydder spisebordet for juleduk og planterusk, tømmer bordet helt…og svisj….

Ting og tang fra krik og krok blir gruppert.

Begynner å samle kuler fra treet og så står det der ribba.

Tenker på at jeg tok visst ikke bilde av det. 

 

Eldstemann fant et fint tre da han var i skogen før jul, både treet her og treet til mormoren, begge damene var godt fornøyde over det som kom i hus.

 

Men å pynte det opp for å ta bilder gjør jeg ikke.

 

 

På radioen står ni-timen på. Snakker om Grand Prix i kveld, Kate Gulbrandsen blir intervjua om håret da hun var med i 1987. Etterpå kommer en låt av Simple Red, og jeg havner også tilbake til åttitallet.

 

 

 

 

Låten minner meg om da jeg var hjemme og losjerte meg inn i et av romma i barndomshjemmet, det lyseblå rommet som hadde vært mor og far sitt, da vi bodde der.

 

 

 

Jeg jobba med en kolleksjon, jeg skulle ha visning i Oslo like før jul.

 

 

Minner…

 

Siden ble huset solgt.

De som kjøpte det til hybelhus har aldri gjort noe for vedlikeholdet.

 

 

Det en gang fine hjemmet i en frodig hage er blitt noe av det tristeste en kan se.

 

 

 

Juletreet er ute av huset.

Endelig.

 

 

Det gikk en drøy uke før det ble plass til mitt-, en uke siden jeg rydda ut hos mor.

Er det slik det er, at jeg setter meg og mitt på vent…en uke eller mer…med alt?

 

 

Småfuglene er tomme for mat ser jeg, da jeg bærer ut treet, så jeg får fylt på hos dem.

 

 

Det er lørdag.

 

 

Endelig kan jeg sette meg ned for å nyte vannet med lime.

Skrive et innlegg.

Må opp på loftet, gruer meg i år som i fjor.

Det høres raske trinn der opp -.

 

 

 

Jeg har skriveplaner ut over å blogge. I bloggen skulle jeg ha gått gjennom fjoråret, jeg er bare kommet til februar.

En fin mentalhygiene å reflektere over året og tankene jeg hadde i fjor, er det noe utvikling…

Ellers er det jobb, en artikkel, skal være ferdig med 1500 ord til mandag og på mandagen er det møter hele dagen, så da får jeg jobba minimalt med artikkelen.

Så må bruke helga, bør også ta noen telefoner angående artikkelen.

Men dette blir når det blir slik det blir.

 

 

 

Jeg har en hel lørdag foran meg og det er fantastisk godt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 kommentarer
    1. God lørdag<3 så godt at du har fått pakka bort jula! Artig å sjå koss det va der dokk bodd før, men trist med hagen som e ikke-eksisterende no, denne tiden altså..
      ønske dæ en nydelig fridag fine mor mi<3

      1. Takk <3, ja d va godt, fikk ne kassanj å – men tru kanske æ bærre lætt dæm stå t æ får hjælp t å sætt dæm opp igjæn. Ja, der haganj va ha vårte ætj støgt sår å huse står t forfall.
        Takk, håpe lørdagen din vart nydelig <3 <3

    2. Kan ikke den som er eier til de raske trinnene hjelpe deg å få ryddet bort julepynten? Denne uvirksomme må da kunne brukes til noe nyttig!
      Det er noe spesielt med dette å høre til på jobb, og å føle seg hjemme i sin egen bolig. Rart hvordan slikt blir en del av oss.
      Håper dagen din fortsatt er god! ♥

      1. Tror jeg hadde blitt veldig redd om jeg hadde fått tilbud om hjelp fra eierne av de raske skritt 🙂
        Ja, vi vil nok bare høre til der vi er <3
        Dagen var grei nok, men den kollapsa slik halvveies – lenge siden jeg har lagt meg så tidlig en lørdag.
        Klem <3

    3. Synes nesten du skulle pynte treet igjen, for bilde må du jo ha 😉 Neida, nå tulla jeg, for sånn er det så mye som du har hatt å styre med, og folk rundt deg. Godt du fikk en hel lørdag for deg selv, og da er det utrolig hvor mye en plutselig får gjort. Du er flink!
      Håper du får en slik dag i morra også, det trenger og fortjener du. Noen ganger må du sette deg selv først, men jeg vet hvor vanskelig det er. Sender gode klemmer til lørdagskvelden! <3

      1. Ha, ha, jaa, ikke sant :D…vurderte etterpå om jeg skulle legge inn en av disse snuttene til datteren, hun hadde en sekvens der hun hopper opp og ned foran treet :D.
        I går var jeg flink en liten stund, så var det bom-slutt!
        I dag er det nok mer en slik dag jeg ikke eier. Ja, vi får kanskje begge trene oss på å sette oss først, tema for neste møte, kanskje :D…
        Takk, her komme gode søndagklemmer <3

      1. Jeg liker best å jobbe når jeg kan være litt effektiv, om ikke blir en så sliten…gjelder nok slik for de fleste :).
        Tusen takk, håper søndagen din også er veldig fin og god.
        Klem <3

    4. Takk for fint og poetisk innlegg. Lett å lese. Bra. I dag har jeg endelig fått somla meg til å gå i kjellerboden med julepynten også. Deilig. Alltid koselig å hente det, men jammen er det godt å fjerne det også🤗 God helg🙋🏼‍♀️

      1. Tusen takk for en fin kommentar <3
        Det er det, fint å sette julepynten fram og fint å sette den på plass igjen.
        Takk det samme, riktig god helg videre 🙂

    5. Glad for dagen som va bare te dæ! Og veldig artig å sjå fra barndomsheimen, får mæ te å tenk æ ikke har sett så my derifra. Vil gjerne sjå mer! Og blir godt når du slipp å føl dæ som en inntrenger, ikke godt å føl at en ikke høre te nå sted :/ håpe søndagen din e like my din som lørdagen, og enda mer avslappende <3

      1. Nei, du ha sekkert itj d, itj sekkert æ ha snakka så mykje om barndommen min der. Ælska å gå ut i hagen æn tidli sommarmårgån å sjå på blomstranj.
        Ska lægg d fram for direktøren i mårgå på møte, las at breibannje e igang me å legges innj no…tenkt d vilj bli ænklast å bærre fortsætt der – men nei.
        I dag ska æ hent moste E å prøv om æ greie å kjør opp t mor, men nånnj tima t innjo. <3

    6. Ja, du får i hvert fall meg til å tenke når du skriver dine funderinger. Livet har mye å by på, men jammen har det stengsler og vemod også. Nytt år er det og nye muligheter, men hva??? Jeg undrer også over det om dagene. Håper lørdagen ble super og at søndagen også blir fin. Klemsiklem 🙂

      1. Muligheter ER det :). Ikke minst for glede <3.
        Helga gikk uansett for fort.
        Ønsker deg en riktig god uke, litt nærmere våren. Klem <3

    7. Tror jeg hadde følt at jeg ikke hadde følt at jeg hørt hjemme lenger om jeg hadde besøk jobben min nå. Jeg følte vel egentlig ikke at jeg gjorde det mens jeg var der heller. Det er rart når jula pakkes bort, blir liksom litt tomt. Jeg har beholdt julegardiner og duker ennå så det er ikke så ille her. Klems 🤗

      1. Rart dette, arbeidsplasser forandres også mens vi er der. Men nå er di fri <3
        Du holder litt på varmen fra jula, sikkert lurt det. Nå er det en mellomtilstand her, men om litt skal jeg glede meg over de lysere tidene. Riktig fin uke til deg. Klem <3

    8. Godt at du fikk en hel dag hjemme hos deg selv, uten stress og mas.
      Det er godt å få gjort unna litt ting hjemme. Det føles så mye bedre etterpå og man kan sette seg ned med god samvittighet.
      Det er litt godt å få jula ut og da kan man begynne året med blanke ark, synes jeg.🤩
      Nyt søndagskvelden!🤗

      1. Ja, lørdagen var veldig god halve dagen :), holdt ikke lenge nok – men godt mens den var effektiv. En helg går så fort. Ønsker deg en nydelig ny uke. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg