Det går over

 

 

 

 

Kvelden lister seg ikke stilt på tå, det bråker… Og jeg har brukt dagen og den har brukt meg.

 

 

 

 

Nok et slikt hesblesende innlegg på to hjul i svingen.

Jeg måtte tenke meg om, skulle jeg skrive et innlegg her eller skulle jeg legge meg…

Nå har jeg starta og blir det posta ble jeg ferdig. Om ikke vet ingen at jeg begynte på et innlegg -.

 

 

Det blåser.

Jeg liker ikke vind.

Fjoråret vindkuler fikk slutt på eventuelt å like slikt…

Men det går da vel over.

Slik som dagen her har gjort.

 

 

Den gikk over.  

 

 

 

Tidligere i dag var det vannet som gikk over, det gikk over sine bredder.

Det var nok vinden ut i havet som pressa vannet inn og opp på land.

Men vakkert var det.

Jeg gikk litt slik i ekstase da jeg oppdaga det.

 

Jeg var på museet for en befaring. Skal etter hvert skifte ut taket på det ene naustet.

Sjøl gikk jeg i gang med å rydde og sortere i ting inne.

Det var da jeg åpna ene kjøkkenskuffen jeg oppdaga noe unevnelig…

Men det hadde ikke ben.

Må bare vaskes, ryddes og finne ut av, det blir noe av morgendagens plan.

Kan være forskjellig som dukker opp i gamle hus.

 

 

På tur hjem kjørte jeg innom et fiskemottak, egentlig hadde jeg tenkt på fersk fisk. Men på grunn av værmeldingene regna de med lite levering av fersk fisk.

Så gikk for lettsalta torsk.

Spurte mor og lillesøster om de også ville spise sammen med meg.

Maten ble kjempegod med potetmos, stekt bacon, kokt gulrot og brokkoli.

 

 

Og jeg var passe oppbrukt etter dagen, maten og vinden.

Men det som er bra er at isen og snøen forsvinner.

I går kveld var jeg i et møte og da jeg gikk fra bilen var det med bevende hjerte og forsiktige skritt.

Vandringa, møtet og alt gikk bra.

Det er en lang vei som skal utbedres og jeg eier en del av den grunnen. Men ingen grunn til å skrive mer om det i kveld.

 

 

Dagen har gått uten noen særlig pause før nå.

Tror jeg skal pakke bomull i øra og dra dyna over hodet.

 

Hvilket forhold har du til vind?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Godt det ikke var ben på det du fant i skuffen!!

      Jeg liker ikke vind – eller – jeg liker den bedre når jeg IKKE er alene… for da jeg var alene i MITT hus og det var mye vind, var jeg bare redd og stresset…
      Vinden kan ødelegge… men er også fascinerende 🙂

      Lag deg en fin ny dag 🙂 klems

      1. Kjente det klødde i nakken uten ben også :).
        Før syntes jeg vind var fascinerende, men etter skadene som oppsto i fjor har jeg fått mer respekt.
        Takk, håper dagen din har vært god. Klem <3

    2. Det var litt av en dag. Jeg liker vind når den ikke er for kraftig. Storm kan være facinerenede, men ikke for de som er i det. Jeg har vært med på Boravinder på Middelhavet, og det var skikkelig skremmende. Båter som slet seg og seilte som de ville, store båter, seilbåter som bare ble kastet rundt, knusing av brygger og ikke minst alt som for av sted med vinden inne på land. Nei, i sånne situasjoner er ikke vind verken artig eller facinerende….. Håper du har en fin dag uten vind! Klemsiklem 🙂

      1. Ble en vindstille dag i dag :). Men du har sett og opplevd litt av hvert, skjønner jeg. Må søke på vinden du forteller om, den hørtes ille ut. Klem <3

    3. Her har vi litt i meste laget av vind til tider!😱
      Håper isen har forsvunnet hos deg. Det er den ikke hos oss, men det begynner å bli noen bare flekker innimellom isen.❄️
      Håper du får en fin kveld!🤗

      1. Ja, er nok masse vær oppe hos deg. Nå er isen forsvunnet så godt som, håper det har minket der du bor også. Takk, litt utmeldt-kveld her. Fin kveld og god natt. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg