En biledtur

 

 

 

I kveld vil jeg se tilbake på søndagen. For da tok jeg en runde både i skogen og langs veien.

 

 

 

 

Plutselig er vi nesten midtveis i uka.

Sist søndag tok jeg nesten samme tur som sist.

Men da jeg kom opp i skogen valgte jeg å ta veien til venstre.

For det var blitt kaldere og litt frost i bakken, så der jeg gikk var det mindre sjanse for glatte parti.

 

 

Trærne sto stramme og rette.

Og så den lille grana som sto foran de langt eldre trærne, som en liten “blomst”.

 

 

Jeg gikk nedover mot gården som morfaren min kom fra.

Lenge siden jeg hadde gått denne veien.

 

 

Tilslutt var jeg nede alle bakkene.

Var kommet dit dagligdagsbutikken var før.

Nå er det pub og leiligheter i bygget.

Det vil si, akkurat nå er det ingen drift der.

Men det håper jeg det blir igjen, koselig med en pub i nærmiljøet.

 

 

Det begynte å mørkne.

Sjøen lå blank og stille.

 

 

Videre utover veien.

Forbi verftet.  Det starta morfar min en gang tidlig på tyvetallet.

I dag bygges det ikke båter, men produkt som fungerer med hydraulikk.  

 

 

Så var det å klatre opp bakkene igjen.

Opp til huset til mor.

Langs veien lå brune blad.

 

 

 

Gatelyset var tent og laga rosa skinn på lyktestolpen.

 

 

Jeg kunne se bortover på veien jeg gikk ned og gården jeg passerte.

Ringen var nesten slutta, nesten tilbake til utgangspunktet.

 

 

Utsikten fra hagegangen oppe ved huset til mor.

 

 

Det gjorde godt med tur opp og ned bakker.

 

Burde gått en slik tur hver dag.

Men nå har det vært noen travle dager igjen, så da er det ikke plass.

 

Riktig fin kveld.

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg