En enkel dag

 

Så har denne onsdagen labba gjennom livet. Ingen store hendelser, ingenting som reiv stjernene av himmelen.

 

 

Bare helt enkelt en god dag.

En med sol og sjansen til å ta fram shortsen igjen. Sjøl om jeg tenker på å legge bort sommerklærne.

Vi er ved midten av september.

Går det ikke fort?

Litt svimlende av denne hastigheta på tida.

 

Fikk vaska og hengt ut tøy.

I kveldinga kom lillesøstera innom, da var middagen akkurat ferdig. Var til henne også.

 

I morgen skal jeg hente mor, for det er torsdag og jeg er sykemeldt. Altså, jeg skal ikke på biblioteket. Men tror jeg fint skal greie å kjøre bilen det stykket som må til.

For på torsdager serveres potetball og da passer det bra å ta turen dit det serveres. Så kan vi ta helgahandelen samtidig.

 

Før planer, besøk og vasking av tøy hørte jeg motorstøy utenfor huset.

 

La merke til  da jeg kom hjem fra Trondheim i går, at en del av stykket nedenfor fjøset var arbeidd med. Alt langt, vissent gress var fjerna.

 

Det var en traktor som holdt på i det samme området.

Styra og ståka.

 

Nå bor jeg på en gård og jorda blir leid ut.

Akkurat dette området er steinete og hardt, for veien gikk tidligere der. Slikat det har liksom ikke blitt brukt til så mye anna enn beiting. 

Jeg måtte finne ut fra som skjedde og gikk bortover.

Traktorføreren hoppa ut, han var redd for at jeg kom for å si han hadde gjort noe han ikke skulle. Men så klart var jeg glad for at dette jordet ble tatt.

Han jobber på nabogården.

 

Han spurte om det var greit at steinene også ble tatt opp og området mer planert.

 

 

Og om han kunne ta stykket nedenfor huset også.

Og så klart er det mer en greitt. Områdene blir mer stelt og kan brukes til beite, og der steinene blir tatt opp, til å slå.

Traktorføreren mente området nedenfor fjøset utgjorde et par mål, så noe høy blir det av det.

 

 

Ellers prøvde jeg meg på litt hagearbeid, men da dukka det opp mørke flekker på synet, så det var nok ikke så lurt.

Vil likevel si at det opererte øyet er mye bedre, kunne nesten lese med det i dag.

 

 

En liten rapport av en dag med nydelig vær, lite å melde og litt lav skrivelyst.

 

Ønsker bare enkelt alle en riktig god natt med mange vakre drømmer.

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Natten var god, men så altfor tidlig oppe. Det er så kjedelig, men sånn er det innimellom. Håper øye kommer seg raskt og at du kan lese 100 % med det. Ønsker deg en fin dag 🙏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg