En grønn dag

 

 

 

Noen ganger får en lyst til å gjøre noe helt anna. Rive seg løs.

 

 

 

I dag tar jeg meg bare god tid.

Har vært ute og rusla barføtt med fotoapparater i posisjon. Varmen i lufta, sjøl om det er overskya.

Alt!

Må bare nyte.

For snar kommer regnet.

Og det blir kald luft.

 

 

Og i gårkveld, da jeg gikk ned til veien med papirsøppel, da var jeg også akkurat der jeg skulle være. Ikke på grunn av søpla, men for alt i rundt meg.

Temperaturen, lyden av fuglene som sang og duftene fra blomster.

Skyene var lette.

Det er fantastisk å dra inn alt dette vakre.

 

 

Ellers ble det en lang dag på jobb, en dag som like vel gikk lettere en forrige dag.

For på onsdag skar det meste seg.

Til og med musa døde og pc’n var uten nett.

 

 

I går starta arbeidsdagen nesten før jeg hadde stått opp og lenge før jeg dro på kontoret.

Og om en uke skal jeg ha fri, når alt baller seg slik til, er jeg usikker om jeg kan ta fri.

Var det alle edderkoppene jeg drukna, som jeg nå blir straffa for…

 

Og i dag, som bruker være fridag, i dag må jeg på jobb. Men drar først etter en lang og rolig morgen.

 

 

Dagen da alt skar seg, dukka noe plutselig opp.

Kanskje var det et tegn?

Og kanskje skal jeg fortelle hva det var.

Men det blir senere.

Akkurat nå skal jeg tenke over- og se og tenke ennå litt mer. 

 

Nå har jeg drukna  innlegget her med bildene jeg nettopp var ute og tok.

 

 

Men snart, snart er det kontor, skal lage en presentasjon, så ut til museet for å klarere der og handling for mor.

Så sannsynlig er jeg hjemme først sent i kveld.

 

 

Ønsker dere en fin fredag.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Innholdsrikt og fargerikt, og en smule mystisk. 🤗 Håper arbeidsdagen bidrar med liv i både mus og nett. Lykke til og nyt hele dagen. 🤗

      1. Takk, i går funka det som skulle. Fikk lagd presentasjonen til mandag. “Hagen” min er lite strigla, men jeg koser meg i den :). Fin dag til deg :).

    2. Sommerlige bilder i det grønne <3 Deilig å få sommerfølelsen med lyder og lukter i tillegg til det man ser.. Litt spent på hva som skjedde.. så fortell gjerne om du føler for det.. God helg videre <3

      1. Godt når været er som det har vært. I dag regner det. Vurderer faktisk å fortelle, men litt skummelt og “nakent”. Får se hvordan orda faller. Takk, riktig god helg til deg også. Klem<3

    3. Håpe du kom dæ hjem igjen ikke alt for seint. Nydelige bilda av nydelig hage iallfall <3 så godt har fått klipt, og så my det e å klipp 🤯

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg