En ny dans

 

 

 

 

En dag, en gave, av en bit tid. En tid som minte meg om en dag i høst.

 

 

 

 

 

 

 

En dag med sol som i dag. En dag som stråla.

Og meg som sprang ut i dagen og ville fange alle strålene, ville danse med sola.

I dag hadde jeg noe av den samme ville jubelen i meg.

 

 

Og så var det også første dagen jeg fikk møte sola hjemme i år.

Det var en dag tidligere jeg ante den sterkt bak skylaget.

Men i dag var det ikke bare nede i skaret den var, den trilla over fjellranda.

 

Da jeg kom meg ut tenkte jeg den straks ville forsvinne bak fjellet, men den var med meg på hele turen.

Skein meg midt i ansiktet.

Etter noen timer jobb, baking av boller og vasking av klær hoppa jeg i turbuksa og treiv med meg fotoapparatet.

Var akkurat passe føre til å gå i.

Litt spekt, spor i snøen både etter mennesker, dyr og vår i emning.

Skyggene strødd utover den hvite snøen.

Skjønner ikke hvorfor jeg kjenner slik lykke av skygger av trær som striper opp bakken.

Jeg måtte lengre opp i haugen i dag.

Sola ga meg krefter.

Einen nesten glitra der den sto å strakk seg i strålene.

Kaoset av kvist på kryss og tvers.

Plutselig steig en kvist fram for meg, som i relieff.

Jeg falt helt i staver…

Mose og lav.

Noe så vakkert.

Enda mer lykke.

Før jeg for ut, mens sola skein i kaskader inn i stua, hørte jeg meg sjøl plutselig bryte ut i sang…jeg sang om sola som var kommet.

Muligens er jeg litt slik sprø og rar, men det har ingenting å si for for meg er det bare helt vilt herlig.

Da jeg var nede satte jeg meg litt ute og bare så på sola som fortsatt trilla fjellet.

Og om noen dager er denne vinteren over, på denne turen kjente jeg våren strekte armene mot meg med alle fine lovnader våren har.

Men jeg måtte fortsette med resten av dage, spise middag før jeg gjorde noe jeg aldri har gjort før;

Jeg farga håret mitt og det gikk bra.

Var etterveksten som hadde blitt for markant og jeg vil vente litt til med å dra til frisøren for å klippe meg.

 

 

Så pakka jeg med meg noen av bollene jeg stekte, skulle besøke mor.

Nå er kvelden grundig inntatt tilværelsen og jeg må avslutte en veldig god og fin dag med masse gode ønsker til deg som leser.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg