En sliten sjel

 

 

 

Blopp, blopp, sier musikken.Den perler ut av høytaleren og lager mykhet.

 

 

 

 

 

 

Musikken står på etter jeg fikk gjort ritene, endelig, i dag.

De Tibetanske.

Da lar jeg musikkene stå på etter jeg er ferdig, for det er så behagelig og jeg faller så godt til ro.

 

Nå er det “Balancing with Love” av Calm Whale, som står på.

 

 

 

Jeg spiser lunsj, drikke Matcha te og har ikke lyst til noe.

Det har vært noen dager som har vært krevende.

Akkurat som det er nytt-.

Men at bilen kollapsa slo på en måte meg også ut.

Ikke minst i kombinasjon at jeg skulle ha siste dag på jobb i dag før ferie og siste arrangement på museet.

 

For først tror man at en er uunnværlig.

 

Jeg styra for å finne ut hvordan jeg skulle komme meg dit.

Til museet.

En times kjøring fra her jeg bor.

Fant ut at det var ingen buss å ta på en søndag, den eneste som gikk er bort i fra en mil unna her jeg bor. I helgene fantes ikke tilkjøringsmuligheter til denne ene bussen som ville være framme mor slutten av arrangementet.

Leie av bil var en annen løsning, men det er noe skikkelig dumt med å leie en bil for å komme seg på jobb med større utgifter enn hva dagen ville innbringe.

Jeg kunna leid ett døgn, men da hadde jeg måttet gått i et par timer for å komme fram dit bilen var.

 

Jeg vet ikke jeg, men dette styret satte meg skikkelig ut.

Hadde lyst til bare å sove meg bort fra alle problemer.

 

Og så er jeg unnværlig.

 

I helga var et enkelt arrangement, det fantes folk og jeg fikk gitt beskjed og koordinert.

Så i dag sitter jeg på en måte som en bakvakt.

Har jobba på kontoret og skal ned for å ta en økt til.

Resultatet av alt dette er likevel at jeg ikke får den gode starten på ferie i morgen.

Jeg må utover til museet for å gjøre småting.

Når jeg får bilen tilbake.

 

Bilen som raserer feriebudsjettet mitt.

Når alt blir så rotete har jeg lyst til bare en ting; spise.

Nå er det greit slik, jeg kommer meg ikke i butikk.

I gårkveld fikk jeg laga meg snacks av rista gresskarkjerner.

Kunne plukka inn bær, men har bare noen få sukkerkorn igjen.

Sukker er ikke noe jeg prioriterer å ha i hus.

Laga meg boller, med honning, i stedet for sukker.

Brukte også en del rismel i stedet for bare hvetemel.

 

Nå er det mye jeg kan gå i gang med, men jeg er slik laga at jeg går i dørken med energinivået når det skjærer seg slik det har gjort nå.

For akkurat ser jeg ikke fram til ferie eller noe.

Men vil tro det kommer seg, at jeg får plassert meg bedre i meg sjøl.

 

I morgen har eldstemann fødselsdag, har tenkt å feire han.

Det er bare at da må jeg så tidlig opp for en buss…

Det går en buss til Trondheim om morgenen.

 

Og det blir helt sikkert godt med ferie.

Det viktigste målet denne ferien er først å fremst å få opp energien og så vil jeg gjerne le en del.

Akkurat nå er det meste bare litt tomt.

 

Derfor godt med musikk som balsam for en sliten sjel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
      1. Takk, ferien blir helt sikker bra. Kjennes godt allerede. Biler kan skje ting med, sjøl om det er upassende. Da søndagen arrangement var over og det hadde gått bra, begynte tårene å trille av lettelse. Og jeg kjente jeg fikk slappet av, bør nok ta ting lettere, sikkert 😀
        Mange klemmer til deg <3

      1. Inn i mellom går ikke ting slik vi forventer, tror det gjelder oss alle 🙂
        Veldig godt med ferie nå, så det blir bra. Og kanskje blir bilen ferdig i dag.
        Takk og nyt tirsdagen.
        Klem <3

    1. Det blir godt med ferie selvom …og håper du får gjort det viktigste av det du hadde planlagt! Er trasige greier det med bilen og jeg vet jo selv hvor avhengig man er når man ikke bor sentralt. Drømme noe fint og då ser du sikkert lysere på livet i morgen🤗

      1. Absolutt godt med ferie, våkna i går og kjente det i hele kroppen: FERIE <3
        Faktisk skjønte jeg at stresset var større enn jeg var klar over, da arrangementet var ferdig og hadde gått bra på søndag, trilla tårene av lettelse. For jeg er ikke uunnværlig.
        Bilen blir muligens ferdig i dag og hurra for det 🙂
        Takk til deg.

    2. Det var jammen uheldig at bilen skulle ryke akkurat nå, eller i det hele tatt… Håper at du klarer å senke skuldrene og nyte ferien din fult ut allikevel, sånn at du får ladet batteriene. Håper du får en fin mandag, klems 🤗

      1. Det passer aldri at bilen ryker. Takk, føler jeg allerede fylles av følelsen av ferie, nydelig <3
        Så gårsdagen var veldig fin, noe med at musklene slapper av på en helt annen måte. Klem 🙂

    3. Godt med musikk som er balsam for sjelen 🥰

      Noen ganger får man lyst til å spise…i kveld måtte jeg ha salt potetgull.. 😁 Fint det er langt til butikk, men vi hadde på lageret 😉😄

      1. Ja, musikk er godt <3
        Jeg greidde faktisk et moderat inntak i går, etter besøk og selskapeligheter hadde noen kilo kommet på, som jeg absolutt ikke ville ha. Til morgenen i dag var jeg tilbake til utganspunktet. Jeg MÅ ned til en letter vekt, det vil i så fall være en veldig god investering i min egen helse. Så helt OK med lang vei til butikken og jeg kan ikke ha et lager. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg