En uke igjen

 

 

Her sitter jeg med en stor kopp gløgg. Det føles fortjent.

 

 

 

 

Ute regner og blåser det, etter uker med snø og kulde.

Fikk nesten vår-følelse. Nå er det en uke igjen. Så den følelsen passer.

Er kommet hjem, etter en intens dag.

Jeg konsa skikkelig på jobb, fikk tatt flere telefoner, skrevet og skrevet ut.

Fikk undersøkt priser på fotoutstyr, jeg fikk undersøkt veien til dit jeg skulle hente til-og-fra-korta.

En går ut av samarbeidet og skulle få gave.

Jeg har mekka korta, hadde en liten spørreundersøkelse over forslaga.

Tok det designet som de flest likte.

I dag fikk folk gaver med spesiell-designa kort.

 

Men jeg fikk også gjort en avstikker og kjøpt kveiteskiver og lutefisk til jul.

Vi er så heldig å ha en fiskeprodusent i kommunen, dit tar jeg alltid turen før jul.

 

Det ble hektisk før møtet som starta klokka tre.

Jeg rakk også å kjøpe inn julebrød og smøre på, sammen med koke gløgg og kaffe.

Var ikke ferdig før halv åtte i kveld.

 

Så nå sitter jeg i stolen jeg satt i til morgenen også.

 

Da jeg skulle poste innlegget her. Som det bare var prakk med.

 

I morges fikk jeg ikke lagt inn bilder, så til slutt ga jeg opp og skulle bare poste.

Da forsvant hele innlegget, det viste seg at linken ikke virka lengre.

Innlegget ble skrevet søndagskvelden.  

 

 

Jeg satt her i stolen da også.

I ovnen stekte lussekatter, en brøddeig sto til heving og mølsgrøten småkoka på plata.

 

Du ser for deg situasjonen.

 

Skulle sette inn den andre brettet med lussekatter.

Da, DA skjer det.

 

Lyset går!

 

Jeg tenkte at det der lyset måtte bare komme tilbake.

Fort.

Det gjorde det ikke.

Det kom som ett blink.

 

Jeg fikk tent talglys.

Hvor lang tid og hvor mange blink, skal jeg ikke prøve å gjette.

Men dette varte lenge og det var mange glimt.

 

 

Da lyset endelig kom tilbake, fikk jeg stekt det andre brettet med lussekatter.

Det første tok jeg med til mor i går, og det var dessverre nokså tørt.

Bollen med brøddeig satte jeg like godt inn i kjøleskapet.

Nå er den tatt ut.

Regner med at gjæringa er våkna greit til livet i morgen.

Så da får jeg steike brøda.

Kommer i mål, til tross for dyktig mange forviklinger.

 

Litt ironisk kan jeg avslutningsvis skrive at det har sikkert vært kjedelig om alt gikk på skinner.

Så jeg slipper kjedsomhet.

 

 

 

Ønsker deg en kjedelig og fin dag i morgen.

Jeg har lyst på en jeg også.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Godt med en slik kveld som det der etter en lang og hektisk dag. Sikkert godt å fått gjort unna en del! Ønske dæ en god og fin og kjedelig (haha) dag ❤️❤️

    2. Du gode min så mye rart. Men jammen er du en tusenkunstner som fikser det meste likevel. At strømmen forsvinner i huset er noe av det jeg liker aller minst. Det er så mye som er avhengig av det, Håper denne dagen blir god! Klemsiklem 🙂

      1. Noen ganger blir det bare litt ekstra motbakke. Strømmen ja…for ikke å snakke om vannet. Vi er så vant til at dette skal fungere. I dag skal dagen være fin, takk. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg