Et møte med en ny uke

 

 

 

En ny uke banker på døra. “Kom inn, kom inn nye Uke, hva har du i sekken din?”

 

 

 

Bildet er tatt av Myriams-Fotos fra Pixabay

 

Uka kikker forsiktig opp på meg, veiver lett med venstre hånd.

 

Vet du om bakeriet er åpent i morgen, sier den forsiktig.

 

Jeg rister på hodet og går inn på Facebook, hva står det for morgendagen…

Der står det ingen ting, så sender en melding.

Får raskt svar. Det er i boks.

 

Dagen starter med møte i Teams, etter det må jeg starte bilen for å dra ut til museet. Kommunesenteret ligger omtrentlig midt mellom der jeg bor og der museet ligger.

Turen fra meg tar nesten en time, for jeg og museet er i utkanten av kommunen på hver vår kant. Det blir nok kjøring.

 

Dette er grunnen til at jeg skal innom bakeriet, for å kjøpe med bagetteer og noe søtt å bite i.

Første mai ble det ansatt ny direktør på hovedmuseet, det er hun som kommer for å besøke “mitt” museum. hun virker veldig trivelig, så tror det blir et bra besøk.

Håper det det er presentabelt etter bryllupet i går. Stakkars folk, det regna kaldt hele dagen. Det er sagt at det betyr lykke meg litt regn i sløret, men måte på…

 

Så det er dagen i morgen.

 

Husk du har gode bremser på bilen nå, sier Uka.

Det er når den står i ro det, sier jeg. Det var brekket.

 

Lovte mor et besøk på returen.

Ellers nærmer 1. juni seg og jeg har ikke fått opp koden til turen jeg har ansvaret for og som åpner da. Jeg har to dager igjen å få det opp på.

 

Ok, sier Uka.

 

Den ser litt bekymra på meg.

 

Hva med tirsdag da?

 

Joo, da skal jeg ta med mor først til en avtale. Etterpå skal jeg skvise pupper….blæ, men har funnet ut at jeg bare må ta såpass ansvar for meg sjøl.

Skvise pupper, spør Uka, og ser småligen forvirra ut.

 

Men så går det opp et lys.

 

Og da er det jeg også lyser opp.

 

Da har jeg ikke anna på plana enn biblioteket på torsdag, sier jeg.

 

Så da kan jeg jobbe med referat, plakater, utlegging på nettet, finne ut om jeg har ungdommer på plass, planlegge møte, skrive mer på guide manualen jeg starta opp med, registrering…

 

Blir ikke tom for arbeid med det første.

 

Nå må jeg tenke over hvordan jeg skal legge opp morgenens besøk og så finne fram nattskjorta. 

 

 

 

Har du noe du gleder deg skikkelig til i uka som kommer?

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Du har nå å stå i med uansett da 😀
      Men det er godt å planlegge og ha oversikt – det er jeg avhengig av. Kan selvfølgelig ta ting på sparket, men plotter inn i kalenderen alle gjøremål av viktig karakter – som må huskes på – datoer og klokkeslett og slikt 🙂
      Min uke er grei foreløpig – men må hjemom huset mitt og se i postkassa og klippe gresset en av dagene denne uka… vente til gresset har tørket litt først 🙂
      klem

    2. Litt “snillere” uke likevel :). Har man ikke kalender kan det fort bli krøll. Klipping av gress ja, det vokser vilt nå. Spesielt med alt regnet som har plasket ned. Du må ha en riktig fin uke :). Klem

    3. Mmmm, litt av hvert hos deg. Hva gleder jeg meg til? Selskap på lørdag. Mannen min har hatt bursdag, og da blir det mye kos, flere ganger, med mange. Nei da, ikke rundt tall, men han vil feire at han ble pensjonist. 🙂

    4. Så fint skrevet om uka som så vidt har startet 🥰 Min uke er ikke så spennende tror jeg, ingen jobb i dag, så hjemmekontor i morgen og så onsdag og torsdag på kontoret i byen. Utenom det er kalenderen veldig tom. Ha en fin mandag, klem 🥰

    5. Things to do… Alltid 😀 Men høres ut som det er hyggelige ting i ukessekken din også. Jeg har gledet meg til i dag, og nå som i dag nesten er ferdig, gleder meg meg til i morgen, for da er det tai chi igjen. Ellers null planer for resten av uka, og det er ganske greit.

      1. Tai chi, heldige du som har det på programmet. Man skal glede seg til hver dag, egentlig :). Uka mi er absolutt grei og overkommelig. Du må ha en fin tirsdag med tai chi <3.

        1. Takk! Ja, jeg er heldig som har muligheten ❤️ Nå er jeg våken i hodet. Mangler bare å få med kroppen på laget, og så blir det tai chi klokka ett 😀 Viktig å glede seg til hver dag, faktisk. Og om det er noe man gruer seg til, kan man prøve å fokusere på å glede seg til dette er overstått 😉

    6. Jeg har opplevd noe bra idag iallfall – sendte inn det siste årsoppgjøret for 2021 – fristen er i morra for å slippe å søke utsettelse! Resten av uka er det moms og lønn som står på programmet… jeg jobber litt ekstra hver dag for å rekke det! Klem <3

      1. Gratulerer, så HERLIG! Til og med med god margin. Når man er i tallenes verden har man ingen slingring. Håper du kommer godt i mål momsen og lønna også. <3

    7. Godt å planlegge litt på starten av uka og se at man rekker over alt som må gjøres. Det er bra den ikke er helt smekkfull, selv om det ser ut til at du har nok å gjøre.🤗Håper du får tid til å puste litt innimellom.🌸🍀

      1. Føler denne uka har slakke, men det nærmer seg en ferieuke – så må ha en del gjort unna før den. Nå er finværet kommet tilbake og føler en kan puste, absolutt :). Riktig fin dag til deg <3.

    8. Artig beskrivelse av dagen din, og den som kommer. 😀 Liker skrivemåten din godt 🙂
      Skal til Orkanger og deretter Trondheim i dag selv. Mest lyst til å bare nyte finværet hjemme. Fikk nå klippet plen i går mannen min, og jeg fikk ryddet bedet ☺️

      1. Takk, så koselig sagt.
        Når det var så fint som i går er det veldig fint og være hjemme. Men håper Trondheimsturen ble bra. Skal inn å lese hos deg nå, så godt å ha tid.
        Godt å få gjort hagearbeid, her vokser det meste meg over hodet :). Riktig fin kveld til dere to :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg