Riter og biler

 

 

 

 

Fredag med vær. Skiftende vær. Regn, vind, sol og kaldt.

 

 

 

 

 

Da jeg kjørte mot bilverkstedet var himmelen fragmentert blå og sola laga skyggetegninger på veien.

 

Det regner, sa moren min.

 

Jeg snakka med henne på telefonen og så at i hennes retning var himmelen skjult av blågråe tunge skyer.

Mens jeg satt innenfor et vindu der sola skein svett på meg.

 

Jeg hadde levert inn bilen for feilsøk etter opplevelsen jeg hadde HER.

 

 

Tok med meg en bok om Tibetanske riter.

Veldig interessant lesing.

Har lyst å prøve.

Som Audun Myskja skriver på side 82 i boka De Tibetanske ritene; “Stemningshormonene serotonin og dopamin, som formidler de gode, optimistiske følelsene, gir også lyst og drivkraft til å bevege seg.”  

Jeg tror på det.

Spekulerer også på om jeg kan ha for lite av de hormonene.

 

Slik ser ritene ut:

 

 

Tror på at en kan bygge seg opp.

I dag skal det så mye til for at jeg fungerer godt.

 

 

Tida gikk, det skulle ta i mellom en halv time og en time.

Da det nærma seg to timer og sola hadde varma meg godt opp i ryggen der på innsida av vinduet, pakka jeg sammen boka.

Satt en mann og venta også, han hadde venta en time lengre enn meg. Hans bil var inne til EU-kontroll. Han tenkte også vei å etterlyse når det var passert tre timer, sa han.

Men jeg så han hadde kommet etter da jeg sto å venta på min tur ved disken.

 

Han bak disken beklaga, bilen min var ferdig, men de hadde tydeligvis glemt å si i fra.

 

Når det handler om feil med bil kan en bli redd, så jeg spurte hva som var feil med tanken på hvor mange tusenlapper som ville flagre avgårde.

Det var bare brekket som måtte strammes til, sa den humane ekspeditøren.

Og det var gjort, kostnaden var bare på litt over en lapp.

 

 

Det er da en med glade skritt kan gå ut samtidig som en spekulerer på hvilken fantastisk handling en skal utføre.

I stedet dro jeg bare hjem.

Hjem for å smøre meg et par brødskiver og se om jeg kan gjøre noe nyttig.

 

Og nå er regnet kommet hit også.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det var sannelig godt det ikke var verre!
      Man vet jo aldri hvor dyrt det kan bli på bilverkstedene.
      Spennende med riter. Det har jeg ikke lest om. Men hormoner og alt mulig annet i kroppen må være i balanse, ellers fungerer man dårlig. Det er lurt å sjekke innimellom med blodprøver og se om alt er i orden.
      Ønsker deg en fin fredagskveld.😊

      1. Ja, ikke sant. Bilverksted kan være skumle, men bil må en ha her jeg bor. Regner med du kjenner til det der du bor også.
        Jeg får sjekket blodprøver med jevne intervaller, må bare det pga. medisiner.
        Håper lørdagen din er fin, at alt er i rute <3.

    2. Godt at det ikke måtte kvitte deg med mange sedler, og at det var lett å fikse. Når det er noe med bremsene blir det fort dyr, noe jeg vet av erfaring. Disse ritene hørtes interessante ut, men alt som har med å ligge på gulv og sitte på knær er veldig problematisk. Pusteøvelser derimot og strekkøvelser for rygg og brystmusklene, gjør jeg hver dag for å kunne puste bedre 😉 Håper du får en fantastisk lørdag 🤗

      1. Det var veldig godt at summen ikke ble høyere. Skifta bremseklosser i høst, så regna med at det ikke var de igjen.
        Ritene kan utføres om en sitter i rullestol også, er det sagt, det er nok strekkene her som er det viktige. Vet at knær kan være problematisk. Ja, pusten er nok veldig viktig.
        Tusen takk, håper lørdagen din er fin også. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg