Ett glass og så spenning

 

 

Lime i glasset, det er sen morgen foran en ny dag.

 

 

 

Har valgt en sen start i dag, har mye å gjøre, men også mye overtid.

En ballansegang.

 

Nå har jeg både meditert og tatt solhilsen, denne lille yogaøvelsen. Dusjet og pakka veska.

 

Dagen er som følgende; kontor, legetime, møte og til slutt en gang i kveld ankomme mor. Overnatter der og hun ble glad da jeg fortalte hva jeg tenkte.

Har ikke vært hos henne siden fredag, så jeg har fått tilbake mitt liv. Men noen overnattinger tar jeg. Hun har aldri vært alene i sitt liv.

 

Jo, sa hun i en samtale, like etter du ble født – altså jeg.

For da var far ut på båt.

Men jeg var nå der, sa jeg.

 

Skjønner henne likevel, ikke så mye selskap i en baby, kanskje.

Nå er hun likevel alene, til sommeren fyller hun 89 år. Det blir mange år sammen med noen, og de aller fleste åra med far.

 

Livet-.

 

 

 

 

Ett glass lunka vann med lime er god start på dagen. Nå er glasset straks tomt og jeg må ut i verden.

Har forresten et lite spenningsmoment foran meg.

Bensintanken viste rødt like før jeg kom hjem i går.

Til sentrum er det nesten to mil, håper jeg kommer meg fram og får fylt før det er helt tomt.

Noe spenning må en ha, og har en ikke må en lage det seg…

 

Superfin dag til deg, håper du og alle andre har nok energi på tanken, uansett hvilken tank.

 

 

 

12 kommentarer
    1. 😀

      Håper du har kommet deg frem, selv om bensintanken viste nesten tom!

      Jeg drikker sitron-vann nesten hver dag nå 🙂 Det er jo så friskt og godt 😀

      Alene ja… min mor var mye alene med oss barna for pappa var fisker…. men de hadde jo alltid hverandre – inntil for noen år siden da pappa forlot oss <3

      Lag deg en fin dag videre <3

      1. JA! Jeg kom fram, heldigvis.
        Det er frisk med en slik start på dagen, venner seg på at en må ha det.
        Da hadde vi fedrer på sjøen begge. Men en tid varer aldri for alltid <3.
        Ønsker deg en fin lørdag.

    2. Jeg er en del hos min mor på overnatting jeg også . Det blir nok ikke alt for lenge til jeg tar en tur igjen.
      Prøvde meg på noen minutter meditasjon i går for å roe hodet og kropen litt😊

    3. Flott å starte dagen med sitronvann. Jeg gjør også det. Etterpå er det kaffetid…;) Kjenner meg igjen i det med bensinmåleren. Jeg har også kjørt med hjertet i halsen og krysset fingrene. En gang kjørte jeg dieseltomt…
      Jeg lærte ikke av det heller.
      Bra du har fått tilbake ditt liv. Så vet du at du var der denne første tida da moren din trengte deg som aller mest. Det er stor forskjell på å ligge over ei natt innimellom, og det å være over nesten hver natt. Nå er det lysere kvelder, og alenetilværelsen er ikke riktig så ny for henne lenger. Det er nok tøft å miste ektefellen når en er så gammel og er vant til tosomheten. Det er litt annerledes med oss som har lang fartstid som aleneboere sjøl om vi ikke er så veldig gamle ennå.
      Meg frister det ikke å leve sammen med en mann igjen. Også fordi jeg ikke har lyst til å BLI alene igjen. Det er noe trygt i det å vite at jeg takler alenelivet. Det siste året har det vært ekstra mye av det for mange av oss.

      1. Vi må lage oss spenning….antakelig. Jeg har det også slik at jeg syns det er kjedelig å gå ut av bilen for å fylle. Men hvordan greidde du å kjøre dieseltomt??
        Har sagt det til henne at hun får sorgen av å miste, noe jeg ikke får. Men hun fikk gleden med å dele livet med noen hun var glad i. Livet er forskjellig, men en må være til for hverandre slik som er best i samtiden.
        Men det er godt å erfare at en trives godt i sitt eget selskap. Akkurat i det siste har jeg hatt et større behov for å ha noen å dele med enn jeg har hatt før, interessant oppdagelse…

        1. Kjøre dieseltomt var enkelt. Jeg kjørte dieselbil, tanken ble tom, og bilen stoppet! 😉 Kanskje er det slik at vi får mer lyst til å ha noen å dele med i denne isolasjonsperioden? Så tenker jeg at det hadde vært verre for meg å leve så tett på noen nå når bevegelsesfriheten er så begrenset. Jeg priser meg lykkelig over å bo alene i denne leiligheten, sjøl om det til tider er nokså ensomt.

    4. Bruker mye sitron til ingefær te nesten hver morgen. Bruker også mye sitron til mat. Godt at du har fortsatt moren din. Jeg har ikke lenger.
      Nyt livet:)

      1. Ingefær er godt, lenge siden jeg har lagd meg te. Ja, sitron er med på å fylle ut smaker.
        Jeg er heldig som fortsatt har en av mine foreldre. <3 Takk, du også må nyte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg