Fjerde mandag

 

 

 

 

Fjerde mandag i år. Nestsiste mandag i januar. ‘Yes, here we goes’ inn i det nye året som ikke er så nytt lengre.

 

 

 

Jeg kom hjem med en god følelse i ‘sekken’ i ettermiddag.

Akkurat i kveld er ikke følelsen like god.

Og så er jeg trøtt.

 

Jeg våkna i firetida i dag tidlig, da var musklene i spenn. Over alt som er problematisk.

I kveld kjenner jeg på det ene problemet, huset vibrere. Det blåser og jeg er engstelig.

Så det skal bli en tidlig kveld.

Jeg er trøtt.

 

Dagen starta med to møter på Teams. Jeg fikk sendt ut noen spørsmål.

Og så var jeg på vei til museet. Befaring av ett av bygga.

Det skal ha en omfattende utbedring, både vegger og tak.

Etterpå fikk vi satt opp en oversikt over tidsperspektivet på dette. Dette går under forvaltning.

Så fikk jeg snakka med et par mennesker, om skole og buss. Skal opp med et tilbud, dette går under formidling.

Fikk også rydda ned utstillinga fra i sommer.

Nå er bilen min full av visnings-dukker, kropper og armer, som jeg skal ta med meg til Kristiansund ut i uka.

Der skal jeg blant anna ha møte med henne som er utstillingsansvarlig.

Skal snakke om sommerens utstilling som jeg gleder meg masse til.

En annen kollega kommer også innom med noen bøker jeg skal låne om barn og lek.

Utstillinga med leker.

 

Hadde også en samtale om at det har vært artig med formidling til eldre.

I morgen skal jeg ha ha møte om formidling til skole.

 

Det eneste som da står igjen er tid. Tiden jeg har til disposisjon med det jeg både ønsker og skal.

Men det er fryktelig mange artige oppgaver jeg er i gang med.

 

 

Da jeg kom hjem stoppa jeg ved postkassen.

Der lå en pakke.

Den var lett.

Inni var det bobleplast.

Jeg brettet den ut…og der lå de…

Jeg fikk en melding to uker ut i det nye året. Vi har funnet briller, sto det. Er de dine?

Og det var de.

HER skrev jeg om at de var borte.

 

 

 

Det eneste jeg kjenner jeg utsetter er å sette meg ned ved telefonen i kveld. Jeg skulle ha funnet i personer som sier «ja» til å sitte i et styre. Jeg er i valgnemda.

Kreves at jeg er i et spesielt mood når jeg skal ringe.

 

Det er mandagskveld. Har laget meg en nydelig kyllinggryte til middag.

 

Håper at ting løsner framover slik jeg ønsker.

Både jobb og privat.

Spesielt det som har med trening. Det har fungert dårlig de siste to ukene.

Da fungerer alt det andre også dårlig. Derfor er det så godt at jeg har denne følelsen i kveld, følelsen av progresjon.

 

Vinden er ikke noen god.

Så nå skal jeg straks gå å legge meg for å sove meg bort fra vinden.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det var mye forskjellig du har å jobbe med. Det må være både utfordrende og interessant, men så bra du liker det, selv om det er den tiden da…
      Blåser fælt her også , jeg ligger veldig lagelig til for nordvesten og litt høyt i terrenget.Tenker av og til på om det tåler en vinter til, taket og skorstein og sånt og det FÅR det…
      Ellers sover jeg godt i ruskevær når jeg først legger meg. Drømme noe fint…

      1. Det er mye forskjellige arbeidsoppgaver, interessant, artig, men kan også være krevende, syns jeg.
        Ja, det MÅ tåle det. Tak og skorstein. Skjønner at du tenker på det.
        I morgen er det meldt vind med på i 30 i kasta her, håper været ombestemmer seg – får nesten vondt i magen.
        Bra du drømmer om noe fint, da blir alt bedre, for det er et så viktig grunnlag <3

    2. Så bra at du fikk tilbake briller! Like hele!
      Valnemd… ja… det er årsmøtetid nå…
      Du har forskjellig å styre med – men høres ut som artige greier fremover 🙂

      1. Veldig bra og veldig glad for det. Litt vittig ble jeg kalt inn til synsundersøkelse her like etter brillene kom bort 😀
        Det er årsmøtetid :p
        Framover er det veldig mye jeg gleder meg til, problemet er tidsoptimisten i meg.

      1. Koselig, men også arbeidskrevende ting… så skulle hatt en tidsrealistisk mal og lagt alt inn i 🙂
        Jeg mista de på et hotell, men rart de dukka opp igjen først etter en måned.

      1. Takk, Randi. Var godt å sette brillene på nasen under bilkjøring, igjen 🙂
        I morgen er det meldt kraftige kast, håper virkelig meldingen blir bedre. Skulle ha blåst kraftig nå også, men meldingene ble heldigvis bedre.
        Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg