Føtter vs bil

 

 

 

Kanskje gå en tur, tenkte jeg i går. En laaaang tur.

 

 

Lørdagen lå blinkende blank og fri foran meg.

En herlighet.

Men så er det så mye en har lyst til når ståa er slik. Og alle ønsker går ikke an å rekke.

For helga ble uten besøk, som plana var.

Inga yngste kom med bussen.

For planer kan bli forandra på kort sikt i disse korona tider. Heldigvis var testen negativ, men hun er likevel satt i karantene. Det hadde vært folk innom arbeidsplassen hennes som var smitta.

 

Etter å ha vaska et par maskiner med tøy og satt en brøddeig, tok jeg på meg joggeskoa.

For å .

Og så la jeg i vei.

Etter veien.

 

 

Det var forrige dagen jeg tenkte at denne veien kunne jeg gå.

Det som bilen bruker fem minutter på, tar en time med føttene som framkomstmiddel. Det blir god tid å studere det en går forbi.

Slik som en hammer.

 

 

Og av en eller grunn så blir jeg fascinert av høyballer. Spesielt når ballene speiler seg som her.

 

 

Elva som renner ut i sjøen, stoppe opp og rette kameraet mot fossen som er fantastisk når vannføringa er stor.

Det var den ikke nå.

Og mølla ved fossen.

 

 

Eller nypebuskena ved elvebredden.

 

 

Dette en suser forbi.

I bil.

Syns det er et fint parti når en kjører i bilen også. For veien går så tett ved sjøen.

Jeg er så glad i vann.

Spesielt i sjøen.

 

 

Så nærmer jeg meg målet og kan roe ned farten…da jeg tok dette bildet tenkte jeg ut denne kommentaren. Litt slik i tørrvittig.

 

 

Men farten var nok en helt annen. Det gikk ikke i så mange kilometer i timen.

.

Til slutt  måtte jeg ta bilde av enda en foss. Denne er også flott etter kraftige regnskyll.

 

 

Returen må innrømmes ble på hjul.

Når jeg fikk tilbudet samtidig som jeg hadde denne brøddeig til heving, slo jeg til. Så da jeg kom hjem ble det nystekt brød, pai, en øl, lakrisbåter og noe tv.

 

Og så var dagen over

 

      

14 kommentarer
      1. Tusen takk, tenker ofte at her burde jeg ha gått – ikke kjørt bil. Gått tur med fotoapparatet. Flott søndag til deg også :).

    1. Lurt å gå, og se alt du bare har rast forbi i full fart 🙂 Det er nok ganske mye vi som bilister går glipp av ja. Flotte høstbilder, og fosser er også fascinerende, spesielt etter mye regn 🙂
      Håper at dagen i dag blir akkurat som du har lyst ♥
      Klem ♥

    2. Alltid så deilig å gå istedenfor å kjøre når det er mulig! En ser plutselig så mye mer – det er så godt! Fine bilder fikk du – og godt du satte ned tempoet i 50-sona….. hahaha….. 🙂 klem <3

    3. Kjempefint blogginnlegg med kjempefine bilder, og du har jammen fått med deg mange detaljer ja. Når jeg går turer med mål om å fotografere, så holder øynene åpne på en helt annen måte enn når jeg går for å trene.

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk. En bruker uteområdet foskjellig om en trener eller ønsker å fotografere, det er helt sant. Takk, riktig fin søndagskveld til deg <3.

    4. Tusen takk for turen 🙂 Veldig koselig å få være med deg på spasertur langs veien. Godt at du har skjønt at 50 er maksfart, da 😉 Jeg likte spesielt bildet av traktoreggene som speilet seg i vannet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg