Fra toppen av et tak

 

 

 

Ikke riktig på byens tak, men helt korrekt på taket, parkering på et tak i dag.

 

 

 

Og på dette taket for jeg fra mora mi så lenge at hun begynte å fantasere om all verdens dramatikk.

Mens jeg sto nede hos optikeren å skulle bestemme meg for et arsenal med briller.

Kan si at bestemmelsene ikke gikk i langdrag, men likevel tok det tid.

 

For da denne timen nærma seg var tida for knapp til å lose mor gjennom alt for mange butikkmeter, så hun ble pakka inn i pledd og jeg sprang.

 

Før dette var vi gjennom et anna kjøpesenter som ble mer enn krevende for min godt voksne mor.

Men vi berga oss med chilikaffe, noe mor syntes var det beste hun hadde smakt av drikke.

Og så spiste vi en god middag.

Det gjorde seg.

 

For i dag var det maraton Kristiansund.

 

Hovedgrunnen var at mor skulle sjekke ståa etter høstens utfordring.

Og så skulle jeg, blant anna ordne dette med briller. Nå er bruksbriller, lesebriller og databriller bestilt.

Gjett om jeg gleder meg til lesebrillene-.

 

Fikk også tilbakemelding om at det ikke var rart jeg var sliten, øynene mine var visst nok skikkelig i utakt etter operasjon. Hadde noe med skeive hornhinner og de nye linsene som er satt inn og at øynene ikke greidde utfordringa med å fokusere riktig.

Så etter jul blir det nok orden på sysakene.

Da skal jeg bokstavelig få et bedre syn på tilværelsen.

 

 

Etter alt er jeg nå hjemme.

Det er som vanlig enormt godt.

Sjøl om det virkelig ikke ser ut.

Det er dessverre ikke en overdrivelse en gang.

 

De få dagene som er igjen må brukes med flid.

I morgen er dagen full av lege og føtter. Føtter skal bli softe og legen er hjelp til prosessen med å finne fram på denne veien min. Hvordan få mer overskudd.

He, he, så da kan det være bra å kunne gå mykt…

 

Men så – på onsdag blir det full julerulle.

Og om kvelden kommer gjengen min.

Mine fantastiske som har blitt så store.

 

Mor snakka om at til jul, da vi, søskena mine og jeg, var små, ble ALT vaska til jul, til og med votter og skjerf.

 

Slik er det ikke nå, men hyggelig skal vi ha det.

Det skal bli en fin jul sjøl om ikke alt har blitt vaska.

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. det er full rulle med deg hele tiden synes jeg ,men så lenge du takler det går det nok greit ,ikke bare bare å ta med sin gamle mor på handel,da var det lurt å ha med et teppe å pakke henne inn i ,håper du får en fin dag i dag

    2. Haha du e artig med orda 😉 håpe gjør godt for både dæ og mormor med myker føtter <3 bli godt å kom heim! Og utrolig fin himmel over Kristiansund i bildet ditt der.

    3. Ja, vi skal ha en hyggelig jul, selv om ikke alt blir vaska. Det kommer dager etter dette også får vi håpe, som det er vår og vi ser hva vi gjør rent. Kos deg i kvelden. Klemsiklem:)

      1. Enig…og så er det så pussig dette, når jula er i gang tenker en ikke lengre på det som ikke ble gjort. “Det ble jul alikevel” <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg