Grønt lys for ny uke – 1. dag

“FRODITHS FARGEUTFORDRING”- DAG 1 – GRØNN

 

 

 

 

 

Egentlig er jeg i farten, mandagen er her. Dagen er lang og nokså opptatt.

 

 

 

 

Egentlig skulle jeg vært et annet sted, men jeg øver meg, øver meg sterkt på å ikke presse tida.

Akkurat det har jeg vært så “flink” til, presse.

I helga har jeg vært mye ute, og når jeg har folk her konsentrerer jeg meg om det.

 

Det betyr at resten av alt kan gå på halv tolv.

Meir på halv tolv enn vanlig.

 

Energien min strekker ikke til for et pent hjem.

 

Planene for hus forduftet i friluftsliv denne helga.

Egentlig syns jeg ikke det var så feil valg.

Men når det kommer folk hjem til meg, andre som ikke vet om tilstanden min noe særlig, blir det mer stress i hodet.

Følelsen av “hva folk vil tro” popper sterkt ut.

 

Nå har jeg funnet ut at jeg skal bruke leiligheta nede. Så da bør det gå greit nok.

 

 

Ellers, etter mye, har jeg tatt et blikk på meg sjøl og tidligere planer om meg sjøl.

Så klart forsvinner min plan når det blir mye annet.

Det vet jeg.

 

Helse og fokus på det som er lurt, blir det heller ikke plass til.

I dag gikk jeg på vekta, etter påske og masse besøk.

Vet ikke om det var vekta eller jeg som sukka tyngst.

De kiloa som jeg burde ha tatt av, har plussa seg på de jeg allerede hadde.

 

Jeg vil…så jeg får det til.

Alt, er plana.

Eller kanskje ikke alt…

 

 

 

 

Først er det denne dagen, planlegging, oversikt og komme i mål med den.

 

 

Jeg har flere planer også.

Her på blogg.

Tufta på en annen blogger og et innlegg.

En liten serie, som jeg vil invitere dere til å delta i også.

Den er krevende.

Kommer tilbake til dette.

 

Nå må jeg ut i regnet, for dagen er godt i gang.

 

 

Riktig fin mandag, tenk det, ha en HEL uke å disponere.

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Grønn, for Frodiths første dag i fargeutfordingen. Ja, livet er en utfordring. Når man ikke rekker med alt, så føler man seg så utsatt liksom. Men du har da rukket så masse annet denne helga. Herlig å komme seg ut. Skal du flytte ned i leiligheten eller hva tenkte du???? Spennende uansett. Ha en fin ny uke, og husk at det er DU som bestemmer over den vekta. Den kan sukke så mye den vil, og du kan konkurrere med den! Hvem vinner? Vekta, eller du? Jeg er så sikker på at det blir deg. Klemsiklem 🙂

      1. Oj, fikk utfordringa med meg da jeg hadde posta. Så da tenker jeg det er meningen å være med på den :D.
        Er nok mye nå, så må nok ta en ordentlig gjennomgang. Men å komme seg ut er godt. Tror ellers jeg må ordne det slik at jeg vinner, og da er det ikke bare mat og bevegelse jeg må ta tak i. Elles må jeg føye til, ser su spurte meg et spørsmål jeg ikke svarte på; jeg skal ikke flytte ned nei, men valgt å ha et møte der…så slapp jeg unna ryddinga oppe, he, he. Klem <3

    2. Det er helt greit at det går litt sånn på halv tolv jeg, noe det gjør her… Så bretter jeg opp ermene og tar et tak når jeg må, som nå på lørdagen hvor Bestisen skulle komme. Godt å kunne prioritere familie og friluften fremfor andre ting. Håper du får en fin uke, klem 🥰

      1. Ja, det er godt å komme i orden. Bare at jeg evner for dårlig den der oppbrettinga også:). Akkurat i dag er jeg faktisk ganske oppgitt av meg sjøl. Klem <3

    3. Da forstår jeg det som du er med på utfordringen? 🙂 Jeg må jo inn å stjæle, og få folk på linkelisten. Må jo linke til deg 🙂

    4. Jeg kaster meg med, dette var så spot on at jeg må :D. Så utfordringa di etterpå, men nå er jeg med. Skal inn å forandre litt på teksten. <3

    5. Hm, kan være noen utfordringer for mye å takle om man føler at alt er på halv tolv… Kanskje er ikke alt på halv tolv, bare veldig mye. Litt sånn i min boble også innimellom. Ser ut som du er klar for en grønn drikk, og det kan jo være bra. 💚

      1. Drikker grønt hver dag, om ikke så grønt som på bildet. Saft en halv lime er vanlig start på dagen. Kan bli mye for en og en hver, nå helsa ikke er på plass får en ikke til alt. Det tenker jeg du kan erfare mye. Jeg har pusha grenser alt for lenge, er ikke lett å skjønne hvordan bremsene skal slås på. Men er optimist :D.

        1. Det er godt med en sunn start på dagen. Da har man lagt et godt grunnlag, om ikke annet 😉 Noen ganger er de bremsene så vanskelig å finne, og da er det kroppen setter inn sine sensorer og bremsekontroller. 🙂

    6. Grønt er skjønt!🌱
      Flott bilde.😊
      Når været er bra skal det nytes og ikke brukes til husarbeid. Det burde ALLE skjønne.🤗
      Kos deg masse resten av maikvelden.🌱

    7. Flott bidrag til frodith sin fargeutfordring 🙂 Grønt lys…

      Planer – det er godt å ha – og jeg er en planlegger selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg