I sentrum

 

 

 

Søndag formiddag og sol på full guffe. Litt kaldt foreløpig.

 

 

 

Gårkvelden serverte en nydelig solnedgang.

Jeg fanga sola og tenkte å skrive et innlegg.

 

 

Men så var ikke kreftene der.

 

Jeg hadde laga noen rundstykker med gulrot og cottage cheese, de var nesten umulig å sluttføre. Jeg virka ikke.

Så de ble riktig nok ikke så vakre.

 

 

Slik er det, jeg har så forbaska lite utholdenhet.

Det skal så lite til før jeg stopper å virke.

 

Jeg leter, jeg leter i tankemønster…

Tenker på planlegging.

 

Har satt meg opp noen tabeller, dete skal forhåpentligvis fungere. Ennå er det bare kladder.

 

 

Men er klar over de fort kan det bli det motsatte, noe som blir en ‘bikkje for mye’.

Det skal ikke bli press.

 

Tror tankene er det beste verktøyet, og så at jeg tar hensyn til kapasiteten min og slutter å pushe på.

 

Gjett, jeg har vært “superflink” til å stå på.

 

I år.

 

Da jeg var ung var det morsomt.

Men nå er lista med helseutfordringer ALT for lang. Til at det å ha fulle timeplaner er artig.

Og slik vil jeg absolutt ikke ha det.

Jeg må bare til å sette meg sjøl i sentrum.

Det er ikke enkelt.

 

Men jeg super til meg av lærdom.

Ikke minst av å være her, lese hva andre gjør, hvordan mange av dere løser ting.

 

 

 

Det er SOL!

Nydelig dag, det er så godt.

 

 

I morgen begynner hverdagen igjen.

En hverdag jeg skal ha en mye mer bevisst holdning til.

Ved nyttår hadde jeg ett nyttårsønske.

Det har jeg ikke klart å få til ennå.

Nå må jeg få det til.

 

Jeg har vært så sliten at jeg har unngått struktur, men det er kanskje det jeg ikke skal.

 

Nå skal jeg besøke moren min, prøve at det heller ikke tar hele dagen.

Jeg må ta tiden min tilbake.

 

 

Ha en riktig fin søndag.

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Været var nydelig her i går også, og i dag har det blitt mer disig ute etter som dagen gått.
      Syntes ikke osterundstykkene dine så ille ut jeg, og de smakte sikkert veldig godt 😊

      1. Kjenner jeg savner Oslo, når det blir vår og varmen kommer. Rundstykkene var faktisk fotogene, ikke så fine i virkeligheten 😀 – men ok smak.

      1. Ja, jeg kan ikke ha mye, men må ha fokus, være bevisst hvile og aktivitet. Husker du la ut om dette for en tid tilbake, det var interessant.

    2. Jepp, du må ta tiden din tilbake. DU er verdifull og trenger å sette deg i fokus. Jeg jobber jo med omtrent det samme som du vet. For meg ble det viktig å ta en dag av gangen, og si hurra til meg selv for vel gjennomført. Selv om slett ikke alle dager ble som jeg ville, så forsøkte jeg. Enda er jeg ikke i mål, og det kommer jeg vel heller ikke med alt. Men bare det å forsøke, gir glede! Smil til deg selv i speilet og si at nå er det jammen din tur. Heier på deg 🙂 Klemsiklem. Nå drar jeg til legen snart, og får min vurdering i dag, om hva jeg har fått til siden jul. Grøsj og gru, så skummelt.

      1. Takk, heier også på deg <3. Ja, vet du har hatt fokus en stund, så glad for at jeg har fått samlet den viljen som må til. Føler det nå. Tror det er lurt, så tenker jeg følger deg der "en dag av gangen". Vet det er godt når en er i gang. Håper det gikk bra hos legen, bedre enn han jeg var hos. Han irriterte :D. God klem <3.

        1. Joda, det gikk greit. Men det er MYE mer å jobbe me, og jeg synes ikke legen akkurat trodde at jeg skulle klare å gå ned mer????. Det trigger meg. Jammen skal legen få se at det går an! Vi får heie på hverandre, og så klarer vi å forandre tankesettet og får iver til å fortsette. Heia oss! Klemsiklem 🙂

          1. Så klart klarer du det, tror du har den staheta som må til – applaus fra nordvestlandet. Ja, tankesett er nok en veldig viktig faktor i dette. Klem <3.

    3. Håper soldager får gitt deg litt energi du trenger, og det med å disponere tiden “riktig” når man har mindre energi enn man skulle hatt er jo også veldig viktig du gjør. Vi er jo i en alder der tiden skulle vært VÅR, men jeg kjenner ikke helt på det enda. ..Synd med de helseutfordringene dine…, og håper du greier det med å ha en bevisst holdning til hverdagen…
      Kjempe på, kjempe på!

      1. Sola gjør enormt godt. Og jeg skal passe på meg sjøl med argusøyne :D. Det er ikke så lett med den tiden når en skal være omsorgsperson, men en får bare prøve å bli bedre, tenker jeg om meg sjøl. Den helsa har jeg virkelig ikke bestilt, men tror det kommer noe av at jeg ikke har vært flink nok til å ta seg sjøl mer på alvor. Tusen takk, ja, jeg skal KJEMPE! Klem <3

    4. Det er så viktig det du gjør nå. 🥰
      Ta tiden tilbake, til selv å legge opp aktiviteter, og mye hvile.
      Jeg har lært veldig mye om det etter at jeg fikk ME diagnosen.
      Kjøpte boka om aktivitetsavpassing, og det er en bok som passer for folk uten ME også tenker jeg.
      Vi er som regel altfor dårlig på hvile og å stoppe før en her altfor sliten.
      Tror mange hadde hatt det bedre om de hadde praktisert dette. 🙄☺️
      God klem ❤

      1. Så sant, tror nok dette er en viktig lærdom. Det er mange av dere som jeg syns virker har kommet langt med å forstå dette. Den boka du omtaler skal jeg se etter. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg