Haugen og tvillingospene

 

 

 

Nesten en full dag og så hjem. Hjem til middag og ro. Hjem til å lande skuldrene.

 

 

 

Dagen gikk greit, rakk nok ikke alt jeg tenkte i underbevisstheten – men holdt fokus.

Og med fjorten grader og opphaldsvær var returen full av gode følelser. Jeg kjente det da jeg gikk av bilen, at i dag måtte jeg…

 

 

Jeg fortalte om hoftens utfordringer for en tid tilbake.

En som hadde hatt samme lidelse hadde fått til råd å gå en liten tur, ikke for lang, men passe til at blodet kom i omløp i det betente området.

Ved siden av rådet jeg sjøl fikk, tenkte jeg også at dette rådet ville jeg følge.

Hittil har det blitt med tanken, men i dag fant jeg fram støvlene da jeg kom hjem.

 

Ville ta en gul tur opp i haugen bak huset.

 

 

Opp til tvillingospene.

 

 

På et vis har jeg blitt veldig glad i disse trærne.

 

Jeg er nok en treelsker.

Jeg blir lykkelig av trær.

Nå er løvverket blitt gyllent.

 

 

Kikke oppover stammene.

 

 

Se på fargene.

Formene.

 

 

Jeg tror jeg har kunna tatt hundrevis av bilder av disse to trærne.

 

 

Er du glad i trær?

 

 

Jeg liker både trær og stein.

 

 

Lyset inne i en skog.

Full av glede.

 

Gikk videre oppover og kom til sletten som var forgylt.

 

 

Flere trær, mere farger.

 

 

Vurderte hvor lang jeg skulle lage turen.

Kjente jeg ble litt skjelven innmed beinet. Ikke lurt å overdrive, skal ha flere turer.

Helst daglige.

I dag ble det 20 minutter i sedat tempo.

Kose seg med lys, skygger, former og farger.

 

 

Hvorfor unner en seg ikke slikt oftere, spør jeg meg sjøl… et retorisk spørsmål.

 

Resten av ettermiddagen og kvelden er farga av jazz, mat og kanskje noen episoder av en serie, «To liv”.

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Høres smart ut å gå små turer – det er godt for kropp og sjel å gå tur! Jeg er også en treelsker….. ikkeno bombe kanskje! Fine bilder – blir glad <3

      1. Så spennende, håper du skriver om trea du har fått samla. Det er en kortreist tur å gå opp til, opp rundt eller opp på haugen min :).

    2. Det høres lurt ut å holde seg i bevegelse. Bare det ikke blir for mye.
      Trær er fasinerende å se på synes jeg også.
      Nyt kvelden!🥰

      1. I denne fasen må jeg nok passe på ballansen med bevegelse :).
        Jeg har et tre jeg kjører forbi på tur til sentrum, det er så vakkert og jeg har så lyst til å enten ta bilde av det eller tegne det…litt vanskelig beliggenhet, men håper jeg en gang får det til.
        Takk og ønsker deg en god tirsdag. <3

    3. Jeg elsker trær 🙂
      De forteller så mye av og til….

      Det er godt å få sirkulasjonen i gang… en lite tur – bevegelse – gjør som regel godt.
      Og fin tur du fikk der 🙂
      klem

      1. Ja, turen var både fin, god og kort. Og trær…vi er nok mange som liker trær, men ikke alltid like lett å vise kraften til et tre gjennom bilder. Nyt dagen din <3

      1. Dagen har vært veldig vakker, hatt noen spenningsmoment og noen utfordringer – men nå er det kveld :). Takk, både trær og fjell gir glede <3

    4. Trær er flott, og magisk med alle sine forskjellige former, og farger. Jeg liker å gå slik og se på trærne, og naturen generelt. Det er medisin for meg ❤️
      Fine bilder! God tirsdag 🥰

      1. Ja, ikke sant. Det å gå i naturen er enormt godt, noe med lyset og skyggene og alt som bare tar imot. Takk, riktig fin kveld til deg. <3

    5. Så vakkert det er ute i høsten. Jeg elsker skogen og engene, vann og tjern, dufter og fine stier. Godt du kom deg ut. Lurt å ta små turer. Jeg hadde betennelse i hoften for mange år siden. Det tok ett år å trene det opp igjen, men jeg ga meg ikke. Ikke for tunge bakker og ikke for lange turer, så fungerer det! Klemsiklem:)

      1. Høsten er vakker. Det er så mye å hvile i. Oj, et helt år…håper jeg får det bort før det…men blir det ikke mer vondt skal jeg holde ut :). Klem <3

    6. Ja jeg er glad i trær, og kan felle flere tårer når noen hogger ned trær for at de mener de skygger, noe de ikke alltid gjør. Jeg vil heller ta vare på og bevare jeg da 😉 Det er viktig å gå seg en tur hver dag, og den behøver slettes ikke å være så lang heller 😊 Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Vettu, det har jeg også…var helt utslått en gang som ung, fordi jeg trodde det skulle felles et tre i hagen til foreldra mine. Gikk skikkelig i kjelleren :D. Tusen takk, dagen har vært spesiell, men en bitte liten tur ble det. God kveld til deg. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg