Heldigvis

 

 

For det er det, det er heldigvis. Ting har retta på seg på et slags vis.

 

 

 

 

Jeg skal og skal-, legger sannsynligvis på meg for tunge byrder.

Og så går jeg helt bananas i mitt indre.

Jeg lever også, lever så inn i hampen… på en måte.

Nå tror jeg vi alle gjør det, på vårt eget vis.

Og så har vi alle følelser og alt slikt midt i alt, på ene eller andre viset.

Noen styrer litt mer med dette følelseslivet.

 

 

 

Jeg tryna i min egen kapasitet, men det kan føre til positive ting også.

Tenkte på min egen reaksjon, livet mitt, rennet mitt og hva jeg klarer hovedsakelig ut fra at jeg pisker meg rundt… som er alt for lite av det jeg mener jeg skal.

Her om dagen skjønte jeg at jeg makta ikke det jeg tenkte, jeg dro ikke dit jeg skulle, jeg tok av meg alle byrdene for en stakket stund.

Etterpå gikk jeg opp trappa, det var så godt å gå uten denne byrden av plikt.

For akkurat der hadde jeg lagt den av meg, jeg hadde skrevet den av meg og sendt den bort for svar…

Det var veldig befriende i seg sjøl.

Nå er ikke svaret kommet, men det er ikke så viktig, det var øvelsen som var den viktige.

Tror jeg.

Og jeg ser at jeg er fryktelig tafatt, virker ikke godt nok, er helt amøbe alt for ofte.

 

 

Jeg som har lovet meg sjøl å ha det artig i de åra som står igjen å leve, liker ikke det jeg ser. For det blir ikke artig når en setter seg under et press en føler en ikke klarer.

 

 

 

 

 

 

 

Nå er vi framme ved lørdagen.

Sola skinner og det er fantastisk godt å se.

Jeg må en del i dag også.

Håper jeg rekker rydding både ute og inne, handling for mor og forhåpentlig en koselig kveld helt til slutt, hjemme hos meg sjøl.

 

 

 

I går var det feiring til et tantebarn.

Hele 37 år hadde hun rukket å bli.

Det var en trivelig ettermiddag på hytta, egentlig søstera mi og mannen sin, men barna er de som bruker den mest.

Hele familien med partnere, barn og barnebarn var der.

 

Servering av hjemmelaget pizza og masse kaker.

Dro ganske ‘søt’ der i fra.

 

 

 

Nå skal jeg ut i lørdagen, nyte en dag helt til ende, er plana. Sjøl om det er ting jeg skal, for det er ikke vondt å skulle ting.

Så skal jeg ta noen bilder for å illustrere den fine dagen.

 

Nydelig lørdag til deg som las, håper dagen din også er fin-.

Og ikke minst, er snill mot deg sjøl.

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Så bra at du har landet litt og at alt føles bedre 🥰 Livet går opp og ned og opp igjen, og det er ikke alltid like lett å følge med. Så hyggelig med bursdagsfeiring med masse ballonger og familie. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

    2. Jeg er veldig av og på i forhold til hvor snill jeg skal være med meg selv, men konklusjonen må vel bli at vi må skynde oss å ha det artig mens vi kan!!! 😉

    3. Så godt å lese at du fikk lagt av deg en del av byrden. Viktig å ta slike valg for deg selv, og livet ditt.
      Vi er nok altfor flinke til å legge på oss selv plikter, og mange av dem er jo ikke mulig å ikke legge på seg, andre kan vi kanskje kaste av oss.
      Håper dagen din har vært god, og slik du ønsket. Her har vi hatt en fin dag. ☺️
      God lørdagskveld. Klem 🥰

      1. Takk, ja en må prøve og det var godt å kjenne at en stakket stund klarte en akkurat dette å legge fra seg. Hadde en fin lørdag og helg. Klem <3

    4. Så fine ord du setter på tankene dine. Og lørdagen ble fin. Det er jammen sant. Nydelig vær med avslappet tilværelse her. Bare gjort litt småtteri og planta sommerblomster🙋🏼‍♀️ God helg😀

    5. godt du tenker på deg selv opp i alle dine gjøremål og att dagen din ble fin så du kunne lande hjemme hos deg selv ,vi har hatt en veldig fin dag ,men det kan du lese på bloggen min hi hi

    6. Å klare kunststykket å legge av seg de tunge, unødvendige byrdene er utrulig vanskelig. Så all ære til deg at du klarte å gi deg sjøl et lite pusterom midt inni alt. Livet er så utrulig kort, så vi bør alle bli flinkere til å gi slipp.. og heller ta vare på oss sjøl og ha det litt gøy😊
      Håper du får en riktig flottersfin søndag 🥰

      1. Av og til kan en klare, det håper jeg også du gjør <3. Er så enig med deg, gi slipp er viktig en klarer. Søndagen ble god. Takk <3

    7. Godt å legge fra seg byrdene og gjør det bare man kan og ikke ødelegge helsa❤️
      Det gjør godt å være på bursdagsskaper. Gratulerer med dagen til tante barnet ditt:)
      Jeg skrev en email til deg hvor jeg spurte om hjemmeadressen din fordi jeg vil bare sende deg en sommerhilsen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg