Høstens tingeling

 

 

Ute er det gult og grått. Og litt spisst. Lufta. Men ikke slik at den stikker.

 

 

 

For så kaldt er det ikke. Jeg har sett på værappen, både her og der.

For om noen timer skal jeg ut på hjul. Og på min bil er det fortsatt sommer-.

Nå skal jeg over fjell mot nord.

Fant ut at jeg venter med hjulskiftet, ingen blå grader den nærmeste tida. Jeg syns det er ubehagelig å kjøre på bare veier med pigg. Men må snart.

Snart.

Det er over midten av høsten.

Ikke har jeg satt ned veistikkene i oppkjørselen heller. Det er en traurig jobb. Få de dypt nok, slik at de sitter gjennom vinteren.

Det er nok en motstand mot snø, at jeg ikke har satt de ned. Men tror nok ikke det hjelper.

 

 

På terrassene står det to solstoler som ikke er satt inn.

Alt slikt får jeg gjøre når jeg kommer hjem. Fra byen.

Og etter møtet, som jeg må lese en bunke av papirer til. Da er onsdagen over.

 

 

Jeg har ikke bada siden torsdag for litt over uke siden. Hadde egentlig en badeavtale i dag, men det blir sikkert bare ut å spise med kino etterpå. Skal se filmen om Leonard Cohen, kjærligheten og Hydra.

For 40 år siden havna jeg på den øya.

Da vi kom dit trodde vi det var feil øy, for folk sa Idra – vi hadde kjøpt billett til en anna øy, trodde vi.

Den var hvit og blå og veldig gresk.

Det var ikke vanskelig å forelske seg der.

 

Så det blir fint å se filmen. Om stemninga fra øya er fanga. Så da rekker vi nok ikke bading.

Kanskje er siste bad tatt.

For i år.

 

 

I morgen skal jeg på sykehuset, i Trondheim, prøve å få satt opp en mest realistisk oversikt over tilstanden. Min tilstand. Reumatismen. Ellers vil nok prøvene som er tatt fortelle best, og kanskje er alle innom normalen. Og det er bra. Det er bare dette øyet mitt.

Liker ikke medisin.

 

Har begynt å tenke lavkarbo-tanken. Har lest en del om det i det siste. Skal være betennelseshemmende noe av den maten.

 

Det er et styr.

Og så er det høst.

 

Høst.

 

 

 

 

Som kan være strålende vakker, slik som i går. Da brant fargene i sola.

Der sola traff.

Den er lav og intens. Når den er framme.

 

Jeg har nettopp tatt inn tåren min, kanskje berger den til neste år. Skal få stå i et rom i kjelleren.

 

Fuglene har begynt å leite etter mat. Jeg tok ned materen som hadde mista bunnen sin, det viste seg at det var en skrue som hadde forsvunnet. Om jeg finner skrue med riktig størrelse, kan den funke videre.

 

Høsttanker.

 

Om seks måneder er vi langt inn i våren. Men først er det alt dette andre.

Nå skal jeg ut i denne høsten. Kanskje jeg skal fange noen bilder, for å legge inn i dette innlegget. Før jeg poster.

 

Ha en riktig fin mandag <3.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Her var det mange vakre høstbilder 🙂 Min bil har fortsatt sommerdekk..men mannen har bytta på sin..så da er vi liksom sikra om snøen kommer brått 🙂 Håper sykehusbesøket blir positivt..og at helsa di blir så god som mulig 🙂 Har en og annen sol dag innimellom her..men mye grått foreløpig i høst..ønsker meg en lang periode med blå himmel og sol for da føles ikke høsten så lang… Fin ny uke til deg <3

      1. Takk :). Greit med to biler slik i overganger. Håper helsa blir noe bedre. Vil tro uka di har gått fint, er så forskrekkelig denne farta på tida :). Klem <3

    2. Høsten er fin gitt, men kanskje du må gi deg med den badingen nå…:)
      Her er ikke luften særlig stikkende kald, og jeg har ventet med å ta inn tåren, men er vel snart dags for det…
      For meg er ikke kulde et problem, selv om jeg overhodet ikke bader…
      men det mørket som smyger seg innpå tidligere og tidligere…
      Passe på å holde langt borte alt som kan minne om depresjon…

      1. Høsten er fin, men den er mørk nok. Nå har jeg ikke badet på to uker, så det spørs om det er over for meg også. Viktig å prøve å ikke falle ned i noen depresjon, men se etter alt som er vakkert og kan løfte. Klem <3

    3. høsten er fin men lumsk også,det kan være gode veier,men så kommer svingen der sola ikke når,den kan være glatt,vi har fått på vinterdekk og det er jeg glad for,du må iallefall kjøre forsiktig,og lykke til på sykehuset

      1. Heldigvis er vi en fin og mild periode nå. Turen gikk greit med sommerhjul. Turen på sykehuset konstaterte at ting ikke er helt der det bør være. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg