Hva skal jeg lage

 

 

 

 

Hva skal jeg gjøre? Hvordan løse lørdagen… Hvilke valg har jeg-.

 

 

 

 

Dagen ble bestemt for lenge siden.

Den ordentlige dagen var jeg på jobb. Dagen jeg fylte enda et år som kunne legges til mitt liv.

 

 

Alle holdt vi på med vårt.

Det var festivaler, frivillighet og travle tider.

Skulle vi feire før eller etter-, men alle kunne ikke komme uansett.

Så gjengen fant en dato, der alle hadde mulighet til å komme.

Den er nå til lørdag.

 

 

Vi blir ikke slik kjempemange, men rundt 11-12.

Det skal være mulig å dekke opp til så mange, men kanskje bør et bord settes til spisebordet.

Glass, tallerkener og bestikk finnes, om ikke likt.

Stoler er et spørsmåltegn…kan være noen for få, men det finnes sikkert løsninger.

 

Plana var å starte i går, støvsuge og burde ha vaska vinduer.

Nå hadde jeg nok med å hoste i går, ikke en gang formkurve til å bestemme meny.

 

 

For dette med menyen har en liten utfordring i og med at ene gjesten er veganer.

Tenkte først en vegansk suppe, så langt er jeg kommet i de tankene…

Nå vet jeg gjengen min kommer alle i morgen, det betyr at jeg også må servere en vegansk rett i morgenkveld.

For det som ikke var tatt høyde for da datoen ble bestemt var at jeg kunne bli forkjølt.

Så i dag må støvsugeren fram, planlegginga må i boks, handlinga får tas i morgen.

Må handle for mor og rekke et besøk til henne også i dag.

 

 

Jeg gleder meg til gjestene kommer, men føler et nokså stort skvis på det jeg skal rekke først.

For direkte opplagt er jeg ikke.

Og jeg vil ha det meste på plass til i morgenkveld, når gjengen min kommer utover.

 

Jeg får starte med vinduskarmene, de trenger en tørk.

Det virker overkommelig, så da jobber jeg meg kanskje opp og i gang.

Tror nok det må til.

 

 

En riktig fin torsdag til deg.

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg