Hvordan få det til

 

 

 

Tror det er kork i flaska, propp i systeme- det er for lite flyt.

 

 

 

 

 

– Er det for lite system, tenker jeg.

Ja, kanskje er det for mye som flyter, men ikke som «i flyt». Det å være i en slik tilstand skal være bra.

 

Er det alder eller er det energi.

 

Uff, energi igjen… Tror om det mest brukte ordet i innlegga mine er ordet «energi», utenom «på», altså preposisjoner, «og» og «å» …slike ord.

 

 

Det var en ung jente inne på en av plattformene som kom med et innlegg som ga meg noe å tenke på, sjøl om det var logisk. Hun sa omtrentlig noe slikt; at for å få energi må du gjøre ting som gir deg energi

Skulle gjerne ha linka til innlegget hennes, men har leita etter det uten å finne tilbake til det.

En bør lagre ting en kommer over som en liker.

 

 

Jeg ble sittende å tenke på hva er det som gir meg energi og som er av en slik karakter at jeg kan oppnå dette. For tror det må være enkelt å få til.

For hva er det som skaper energi?

 

 

Jeg liker veldig godt å snakke med mennesker, snakke med mennesker er nesten alltid interessant. Men du verden hvor sliten jeg kan være etterpå, så sannsynlig tapper det mer enn gir.

Det kan så klart være alderen, jeg møter i litteratur og egentlig over alt, at jeg er gammel. Jeg som nettopp er starta, som ikke har begynt på det egentlige livet ennå. Det er så mye jeg vil og skal, uten at jeg vet helt hva det er.

Før visste jeg det veldig godt.

 

Skriv opp, sa Kari. Du vet Kari i blogg-verdene.

Innlegget mitt handla om det evindelige temaet, ‘slitenhet’.

Hun kommenterte:

Mora di ser ut som ei vital og hyggelig dame 🙂 Det er ikke godt å føle at man “klarer” mindre og mindre. Noen ganger kan det hjelpe å skrive ned alt man gjør i løpet av dagene i f.eks. ei uke. For å se hva man faktisk gjør, enten det er mye eller lite. – Bare for å se det i perspektiv eller ha noe å forevise en lege. Kan også være greit å skrive ned hvordan du føler deg etter det ene og det andre, i så fall, for vi glemmer fort hva vi gjorde når. ❤️»

Det var dette innlegget hun kommenterte.

 

I går fant jeg fram en bok for å skrive i.

For å se etter sammenhenger.

 

 

I natt drømte jeg vilt og kaotisk, ikke drømmer som ga glede. Det er alltid så mange folk i disse drømmene mine. Og bilkjøring.

 

Neste uke begynner jeg på et kurs som jeg er fryktelig spent på. Det har jeg lovet meg å gjennomføre. Onsdagene blir hellige.

Det er et kurs som skal gi energi, tror jeg.

 

 

Og dermed er jeg inne på noe annet jeg må ta tak i. Jeg nevnte det tidligere i innlegget, det at det flyter for mye, for lite struktur. Jeg må nok bestemme meg for struktur, mer enn nå.

På grunn at jeg nesten er allergisk for planer som er tidfesta, etter år med stress, har jeg gått helt i andre retninga. Bare det jeg MÅ har tidspunkt. Ellers er tida flytende…men tror ikke det egentlig er så bra. Det heller.

Så må nok føre inn timeplana, har riktignok en timeplan, men en med noen faste få punkt med avtaler jeg lager bare med meg sjøl – og gjennomfører.

 

For det å gå inn i høsten med alder, begrensninger og muligheter jeg føler nå, gjør bare høsten mørkere.

Og det vil vi ikke ha.

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Nei, det vil vi ikke ha….
      Mange tanker, og det er nok noe med det med flyten..
      Jeg har som oftest en liten plan over dagens gjøremål når jeg står opp, men det blir ofte annerledes, og mer enn jeg har tenkt.
      Som i dag, jeg hadde mine planer, mannen sine, og hans blir litt mine også, så da går mine planer i vasken, ellers blir det for mye..
      Så da blir mine planer utsatt, og ligger fortsatt oppe i hodet 😉😄
      Men planene til mannen er av den arten at de følger været, flo og vind, så det sier seg selv at de må gjøres først. Så kommer vi i havn sammen til slutt heldigvis ☺️😁
      Håper du får tid til å nyte sola i dag, det skal jeg gjøre når jeg går ned til sjøen når mannen er nesten ferdig med å vaske båten..da slipper jeg å hjelpe til 😂🙊 Energien holder ikke sjø.. 😉 God klem ❤️

      1. Ja, dere får sikkert mange delte planer 🙂
        Men du har energien din og så vet du hvorfor den er som den er. Håper du har en fin helg, uansett om det regner.
        Klem til deg <3

    2. For et spennende bilde! Her var det en som måtte danse uten at han ville, båten fløt ikke på vannet og ei krabbe sto der så frekk og vil bite om han ikke danser? Skikkelig mareritt, men stilig tegnet!!!! Livet er ikke enkelt, men vi må ikke være redd for alderdommen. En dag av gangen. Jeg skrev et innlegg i dag, som kanskje passer deg når du tenker som du gjør? Jeg har gjerne en plan for neste dag på kvelden. Da legger jeg inn ikke bare det jeg må, men også noe som jeg kan glede meg over. Om det så bare er å ta inn blomster fra hagen, eller gå en tur samme hva slag vær det er. Klemsiklem:)

      1. Artig tolkning av tegninga…passa kanskje bedre til innlegget enn hva jeg tenkte 🙂
        Fint innlegg du hadde. Og lurt å legge plan kvelden før, kanskje det er det jeg må prøve på. Ikke minst noe en gleder seg til.
        Klem <3

    3. Noen ganger kan det som gir energi, på sikt tappe oss for energi også… Men det er vel på en annen måte. Akkurat som med deg gir det meg mye energi å snakke med folk, spesielt liker jeg å bli kjent med nye og spennende mennesker. Men etterpå kan jeg være helt tom. Har fått påfyll på trivselskontoen, mens jeg da må ha påfyll av hvile i etterkant. Ikke så lett å skjønne. Jeg tror ikke det er alderen som stjeler energi fra deg, og jeg håper virkelig at du finner ut av det. Artig å høre at du har begynt å notere litt, og håper det kan gi noe… At du lettere kan se sammenhenger eller i alle fall bli bevisst et eller annet. God klem ❤️

      1. Det er sant, noen gang om en blir tappa, gir det likevel. Ikke så lett å skjønne, nei.
        Som jeg har skrevet i noen innlegg, gleder jeg meg til et kurs jeg starter på til uka. Tror på det.
        Tror notater kan gi kunnskap, har et lite etterslep nå. Føles som et tiltak, skjønner du :D… men tror det er viktig at jeg gjør det. Klem <3

        1. Huff, ja, det er mye som er tiltak, før en kommer i gang spesielt. 😉 Ja, har sett du har skrevet om et kurs, så blir spennende å høre mer om det. Klem til deg ❤️

    4. Jeg mange planer ..men det er energi jeg mangler. Jeg vet ikke hvordan å få det til heller.
      Men greit å skrive ned det man gjør for det er mye selv om man har lite energi:)

    5. Det var litt av et bilde, nesten litt skummelt…:)
      Et godt råd fra Kari det der, selv om jeg ikke tror jeg hadde våget å skrive opp…
      Kjenner meg godt igjen i drømmene dine og i den kjøringen …

      1. Vi kjører kanskje for mye bil :). Jeg prøver å skrive, men du verden det er vanskelig. Så ofte jeg føler jeg ikke har konsentrasjon til å tenke.
        Morsomt at du kommenterer bildet, det er en illustrasjon til en barneregle om at krabben er krokete i føttene, men når en mister det kan det bety alt mulig anna 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg