Hvordan få til mer?

 

 

 

Jeg har fred i kroppen. Ikke skuldrer som heises. 

 

 

 

 

Det har vært et løp den siste tida.

 

 

Nå kan jeg se tilbake og tenke framover. For jeg skjønner at det rennet jeg har kjørt meg gjennom ikke er verken bra eller smart.

 

Så jeg venter på den forklarende tanken som skal komme om hvordan jeg skal løse det som ikke er så lurt.

 

Den kommer sannsynlig ikke.

 

 

Jeg husker en gang da jeg var så vidt tyve år og syntes verden var tung.

Det var jul uten snø, slik det kan være på nordvest kysten, uten at det hadde noen betydning.

Jeg fant ut at jeg ville gå opp på et fjell for å få oversikt.

Finne gleden.

Så jeg streva meg opp, gikk rett på opp bratta 653 meter.

Det eneste jeg fant var sola som skein meg i ansiktet første juledag.

Kanskje var det gleden, bare at jeg ikke forsto det -.

 

 

 

 

Slik er det vel nå også, løsninga kommer ikke rekende på en fjøl, eller jeg evner ikke se fjøla løsninga ligger på.

 

Og den største fienden mot å få til en forbedring, er meg sjøl. For jeg er en ubønnhørlig optimist, tror alt skal gå og alt skal rekkes. Sjøl om jeg har mye erfaring på det motsatte.

Så jeg har spurt meg sjøl om jeg egentlig har læringsevne.

 

Da svarer jeg enkelt

ja.

 

Men tror jeg på det…

 

 

Handler nok om hva det er, for på mange felt har jeg faktisk lært mye. Så har nok det, evnen til å lære.

Men på andre felt, spesielt dette jeg beskriver her, vil jeg påstå jeg er mer håpløs.

 

 

Snart skal jeg på arbeid.

I og med et møte i kveld starter jeg sent. Men jeg tenker å få gjort unna slik at jeg kan ta ferie etter biblioteket i morgenkveld.

 

 

Og denne ferien skal brukes til sanking av energi.

Helst energi som jeg kan bruke til å produsere mer energi og ikke bare forbruke slik jeg gjør.

 

 

Er du en flink energiprodusent?

 

 

20 kommentarer
    1. <3 håpe du får gjort sånn at ferien bli i mårra. Og bare ring om du vil ha tips te energisparing;)

    2. Aktivitetsavpassing har jeg vært helt nødt til å lære meg. Ellers går det rett vest, og da mener jeg enda lenger vest enn jeg bor. En periode lagde jeg meg lister over ting jeg ønsket å ha gjort. Og det var faktisk frustrerende, for jeg maktet ikke å gjøre alt. Så kom jeg på at de samme listene kunne brukes til å luke bort ting jeg overhodet ikke trengte å gjøre, men som jeg kanskje kunne delegere bort til andre. Og det har fungert. Men fortsatt gjør jeg mer enn jeg burde.
      Ønsker deg en superherlig ferie med god energioppbygging ♥
      Klem

      1. :)Det med lister for ting en ikke skal gjøre hørtes lurt ut. Jeg måtte slutte med lister for lenge siden, kom aldri i mål. På jobb skriver jeg en del opp, redd for å glemme tidsfrister og ting jeg MÅ huske. Det er nok lett å gjøre for mye, og for min del er jeg min egen største fiende til å piske på. Takk, skal prøve – men redd helga blir det motsatte. Men skal PRØVE! Klem <3

      1. Det må være en kode på dette…men tror kanskje at turene dine må få energien din opp, for tror du er inne på mye der. Klem <3

    3. Jeg kjenner meg faktisk igjen i mye av det du skriver. Har hatt en elendig evne til å si nei. Optimist til tusen. Men det har stort sett gått bra. I vår/sommer har energien kommet tilbake. 🤗 Ønsker deg en ferie full av energibobler. 🤗

      1. Ja, tror du er av de som bidrar :). Ofte kan slik være det som gir mye tilbake, men det er nok noe med balansen. Det er fint å høre du har fått energien opp i sommer.Tusen takk, energibobler høers veldig fint ut :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg