Ikke alltid det går

 

 

 

Må bare dele gårsdagen. Da fikk jeg ikke til noe av det jeg hadde planlagt.

 

 

 

 

Jeg hadde planer om å finne solen.

Etter brødbakinga var ferdig var jeg i farta, men klokka hadde bikka langt over 12, og da har returen for sola begynt. Så var spent på hvor den fantes og om jeg kanskje kunne gjennomføre en liten plan. En ide jeg fikk på denne turen.

 

Jeg fant sola, men den hadde bevega seg opp i toppene og litt små drypp lengre nede.

Nede ved vannet jeg hadde bestemt meg for å gå i rundt.

Det var den store planen.

Krokvatnet med sine kroker.

Og litt lengre framme skein sola lokkende.

Islagt som det er, kunne jeg sikkert ha gått på isen. Men om den ikke var sterk nok hadde det vært dumt.

Etter noen skritt var jeg bort der den skein. Sola!

Syns disse stråene som sto opp fra isen lagde så fint mønster, som en stilisert dans. 

Sola hang veldig lavt og ville snart forsvinne.

Men jeg var framme ved der den sendte sine stråler.

Plutselig ble terrenget brattere enn jeg syntes om.

En liten hammer med istapper.

Jeg prøvde å gå tilbake for å gå over hammeren, men møtte tett granskog som gikk helt inn til hammaren. Ikke visste jeg hvor langt den gikk oppover inni granskogen heller.

Da jeg så på kartet etterpå, så jeg at det var et stykke, så bra jeg ikke prøvde på det.

 

Snudde enda en gang for å prøve, men fant ut det ble for krevende og litt skummelt å ta denne turen aleine.

Så jeg gikk tilbake og fortsatte motsatt vei.

Sola sveipte toppene, både fjella og trea fikk malt gult lys over seg.

Isen hadde mange sprekker.

Der ute er vannet på sitt smaleste.

Legger ved et kart for å vise hvordan vannet er formet.

Ser det ikke spennende å gå i rundt det?

 

 

Prosjektet skal gjennomføres, men jeg ønsker å være flere på denne turen.

Den stipla røde linja er der turen gikk i går.

Jeg snakka med mellomste om hun ønsker å være med meg på tur rundt vannet og det ville hun gjerne.

 

Været vi har fortsetter framover, så helga har vært fin for å tatt denne turen med flere. Men så passer det ikke. Yngste skal ha avskjedsselskap med familie i helga, hun og hennes kjære flytter sørover.

Usikker på om jeg tar en hel byhelg.

Men stort sett tror jeg det er enkelt å gå rundt vannet, så en gang skal jeg det.  

Takk for at du var med meg på turen, tankene og vurderingene.

Kanskje du vil være med en gang?

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Du har virkelig flotte turområder altså! Og ja – jeg ville gjerne gått rundt det vannet! Perfekt terreng og natur altså! Takk for titten – klem <3

      1. Det har vært koselig om du hadde vært med 🙂
        Er veldig glad i naturen her og nå er det så lett å bevege seg i naturen. Sol gjør så godt. Ja, skal få den til, vært artig å fått den til før snøen kommer.

    2. Så smart med en plan for senere. Du klarer det med følge. Jeg er sikker på at du hadde klart det alene også, men det er ikke nødvendig å utfordre skjebnen som søsteren min sier. Å gå på is har jeg stor respekt for. Jeg vil ikke oppleve å falle igjennom i isvann. Da holder man ikke lenge. Men så vakre bilder. Kosa meg med dette. Klemsiklem:)

      1. Så koselig at du gjorde <3
        Det var en fin tur. Ja, en bør ha respekt for isen. Men den er visst nok veldig tykk nå, så jeg tok turen og fikk en kjempefin tur. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg