Iskaldt

 

 

 

 

Beklager, dette innlegget vil nok framstå som sutrete – så ikke les om du ikke ønsker å lese slikt som kan oppfattes slik.

 

 

 

Forhåpentlig ikke bare negativt innlegg.

Sjøl føler jeg meg vel ikke negativ, men sår, veldig sår og sårbar og lite verdsatt.

Den største grunnen er at jeg er alt for sliten, så en natts søvn tror jeg vil hjelpe.

Helt sikkert.

 

 

Derfor valgte jeg det.

Sove.

Nå er det en ny dag og innlegget blir nok ikke så tungt som det hadde blitt i går kveld.

 

Jeg la meg tidlig og sov fortreffelig i nesten ni timer.

Så behovet var nok stort.

 

Bildet er tatt av Pawel Grzegorz fra Pixabay

 

Da jeg kom hjem i går, etter flere døgn borte, var det iskaldt.

Fem pluss inne i et hus er ikke varmt. Jeg hadde slått på varmen noen timer tidligere, men i og med jeg koblet ut nettet før jeg dro, var nok ikke ovnen mottakelig for justering. Så det var skikkelig hustre.

 

Jeg fikk laget meg kålruletter med oppmalt deig av kylling med hvitløk og jalapeño

i og bryggrynsris til.

Tok meg et glass portvin til dessert, så da en nabo kom innom for en underskrift etterpå, tenkte jeg på om den portvina lukta og hva naboen fant ut da, slik i starten av en uke…

Hun vet nok ikke det kan gå både uker og måneder i mellom.

 

 

I dag tenkte jeg å ta fri, men ser det er et møte på teams.

 

 

Det har vært noen dager som nok har tatt på.

Først disse to dagene jeg skrev om sist, som egentlig var hyggelige. Vi, mor og jeg, snakka om minner og kosa oss med et par filmer.

 

Da jeg våkna i går var det hvitt.

Jeg hadde i utgangspunktet lite tid for å rekke en ferge. Starta ikke dagen i super form, så etter en dusj på et bad som er feildosert slik at vannet flyter over alt, bære opp ved og koste av bil, ble tida for kort.

Da jeg var kommet halvveis oppdaga jeg at både matpakken og telefon lå igjen, så det var bare å snu.

Derfor kom jeg for sent, tre kvarter etter jeg skulle – men det var heldigvis ingen krise.

 

 

Det som slo meg ut noe var nok en oppsigelse.

Riktig nok har jeg sagt jeg skulle gå over på hjemmekontor og hadde håpa på at jeg skulle være på plass fra i dag. Men verken utstyret eller fiberen er kommet.

Det er noe med å bli ivaretatt som jeg føler fraværende og som tar krefter. Tankene av å føle, noe i den dur.

Jeg har to uker på meg og gjett om jeg skal komme meg ut snarest. Data og fiber, det får være som det er.

Det blir nok godt å ha lagt dette bak seg. 

 

 

Så var denne dagen plutselig slutt, uten at jeg rakk å gjøre det jeg har tenkt.

Men det kommer tid og det kommer råd.  

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Glad du fikk en god natts søvn, spesielt etter hektiske daga med my i hendern. Så håpe æ morgendagen e enda mindre tung igjen enn dagen her <3

    2. Ja det kommer tid og råd, og vi er i februar med lyse tider i møte. Men du har vel jobb, eller inntekt da 🤔 håper uansett det går din vei…

      1. Tusen takk, ja, jeg har jobb, men ikke kontor. Overgang fra en organisasjon til en annen en. Den gamle vil ha kontoret mitt og den nye har ikke kontor til meg. Snål situasjon, men likevel til å forstå når en står oppi det. Så skal bygge opp et hjemmekontor etter hvert. <3

    3. 5 grader var ikke mye ,da hadde jeg også surka ,og en ny oppsigelse ,en kan bli frustrert av mindre ,men du står den nok av ,kanskje du skulle tenkt på en liten leilighet ,dett burde din mor også så ting hadde blitt enklere for både deg og henne ,håper dagen duin blir god tross alt ,klem

      1. Mor ønsker nok å bo der hun bor. Innen 10 år vil jeg nok tenke på noe enklere, bra jeg har såpass plass nå – slik at jeg kan flytte jobben min hit. Alt ordner seg.
        Dagen i dag ser fin ut, er sent ute – men orker ikke stresse. Ingen avtaler. Fin torsdag til deg:) Klem <3

    4. Du fikk i hvert fall en god natt søvn.
      Det kommer alltid ting vi må ordne…en del av livet har jeg funnet ut. Og noen ganger blir det for mye særlig når man har mer enn nok fra før.
      Håper det blir orden på ting og tang hos deg snart.

    5. Oj oj det var jammen kaldt inne gitt… Jeg fryser når det er nede på +18C her hos meg, men så er jeg en frysepinne også. Oppsigelse??? Er det du som har fått det, eller en kollega? Nå går vi mot lysere og varmere tider, så det er i alle fall det å se fram i mot. Håper du får en en fin torsdag, klems 🤗

      1. Var skikkelig kaldt, ja. Har en ovn jeg kan styre fra telefonen, men det hjalp lite når jeg hadde skrudd av nettet hjemme :D.
        Jeg er sagt opp fra kontoret jeg bruker, plana var at jeg skulle ut og har sagt i fra om det, dette er min gamle arbeidsplass. Den nye er under oppbygging etter omorganisering, så det er mye som ikke er på plass. I utganspunktet trodde jeg at det kontoret jeg har hatt ville bli leid av den nye arbeidsplassen – men det var visst ikke greit fikk jeg følelsen av fra gammelarbeidsplassen, uten at det ble direkte utalt. Så da fant jeg ut at hjemmekontor ville være en løsning, men har foreløpig dårlig nett (det skulle vært oppe i går) og ikke pc mm. Har to uker på meg. Og så har jeg hatt mange oppgaver i løpet av disse 15 åra jeg har vært der, så mye å sortere i. Det blir veldig godt å ha lagt dette bak, for ingen verken god eller fin situasjon å stå i.

    6. Det var sånn det var, trodde plutselig at du sto uten jobb. Skjønner godt at det ikke er greit når ting ikke er på plass, og håper at det snart gjør det. Klem 🤗

    7. Å skrive litt om hvordan man har det er ikke å sutre.. <3 Å ikke bli verdsatt når man selv vet man gjør det en kan i ulike sammenhenger er sårt ja.. Søvn gjør i allefall ting litt enklere å hanskes med.. har slitt mye med søvnmangel.. Portvin har jeg ikke smakt på år og dag.. men hørtes jo litt hyggelig ut.. klem og fin kveld til deg <3

      1. Ja, å få sove er viktig, håper du sliter mindre, står for meg som en skikkelig utfordring ikke å få søvnen sin. Portvinen smakte den, fikk den i jula fra faren til barna.
        Tenker at blir ikke dette bedre ganske snart, jobben altså, så kanskje jeg skal avslutte – men tror likevel det jeg er på ferd inn i kan bli bra. Men en er sannsynlig ikke så attraktiv lengre. Takk og riktig fin kveld til deg. Klem <3

    8. Godt å få sove orntlig – det kurerer mye! Kjedelig når man blir en kasteball på jobb – og det er det lov å skrive om! Syns ikke det er sutring iallfall! God klem <3

      1. Søvn er en god medisin. Takk, føler jeg skriver om det ene etter det andre som krever…ønsker å kunne skrive om at alt er fint og godt :). Klem <3

    9. Brrr, det var kaldt inne!!! Du jobber på i det nye året skjønner jeg, men hjelp så mange “dumper” du har i “veien” din! Ønsker deg lykke til videre og en god søndag med ro og hvile. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg