Jeg er

 

 

 

Fredagskvelden er mørk til tross for at den er hvit. Det snør igjen… Lørdagsmorgen, og det er ved det sammen.

 

 

 

Fra blå/hvite turen: Hvilende tre

 

Torsdag skein sola fra blåeste himmelen.

Dette været.

En kilde til prat, sukk og stønn.

 

Jeg har vært ganske gode venner med mange av dagene den uka her.

Bilen som ble godkjent.

EU-godkent.

 

 

Det ble forholdvis korte dager.

På arbeid.

I går måtte jeg slutte for at fingrene holdt på å bli numne.

Varmen var for kald på kontoret mitt.

 

På torsdag var det også slik.

I dagen som hadde fått sola…

Og plana var klar.

Ut å gå tur.

 

Fra blå/hvite turen: Til og med huset er hvitt og blått

 

I det hvite og blåe.

 

Fra blå/hvite turen: Fjorden har blitt hvit

 

Det gjorde godt.

 

Fra blå/hvite turen: Rundt haugen og oppover…

 

Gjorde enormt godt.

 

Fra blå/hvite turen: Rogntreet i bakken

 

Hjemme igjen en dusj, så tok jeg med det jeg måtte ha til middag for mor og meg. Og under over under, veien var strødd i det bratte boligfeltet, så jeg kom meg med bilen helt opp.

 

Fra blå/hvite turen: Spor og glitter i snøen

 

Hjemme etter besøket var det jeg oppdaga slikt man ikke ønsker.

Det var tunga mi som oppdaga det…

Et krater i den bakerste jekselen.

Og hvor var biten som hadde falt ut?

Og når hadde det skjedd?

 

Fra blå/hvite turen: Nedover til hovedveien

 

Så i går var første plana å ringe tannlegen.

Heldigvis fikk jeg time med en gang.

Dette ønsker jeg ikke skal bli en vane, kjøre over fjella for tannlegebesøk hver fredag.

Det gikk både raskt og smertefritt å få reparasjon utført, men kroppen min var ikke enig.

Etterpå var jeg helt skjelven, bedøvd og ferdig.

 

Etter en snartur på butikk gikk turen hjem.

Så et par timer jobb igjen.

 

Fra blå/hvite turen: Hjem, kjære hjem i alt det hvite

 

Og nå er det helg.

Noe så herlig at helga er her igjen.

Denne helga har jeg tenkt ganske så i ro.

Kanskje bake…

Vaske litt golv…

Slikt, bare kose meg med at jeg er og snøen vil forsvinne.

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Kos deg, og bare nyt! Det trenger du når det er helg, og uka har vært aktiv. Kjedelig med tenner som ryker. Godt det gikk så greit likevel.
      Flotte bilder! Det var virkelig et par fine soldager, men vi må lete etter sola i dag 😉
      God lørdag, og helg! Klem <3

      1. Her gikk uka fort, ser jeg henger bakpå med svar og kommentar :). Håper vi får se sola snart igjen. Fin dag til deg, håper de ikke snør helt ned. Klem <3

    2. Det med været, såååå viktig! Har vært mye sol og blå himmel her selv om kaldt. Føler jeg lever plutselig 😊Orker ikke annet enn jobb og sofa uken i gjennom. Vaske hus får vente til ferien. påske….

    3. Så bra det ble mye positivt denne uka. Litt tilbakeslag med den tanna, men så godt du fikk ordnet det fort. Nydelige bilder ble det også. For en vakker plass du bor. Nyt lørdagen som best du kan. Klemsiklem 🙂

    4. Æsj, kjedelig med tenner som mister biter. Har skjedd meg også et par ganger. Det skyldes vel den såkalte “reparasjonsalderen”. Nydelige bilder! Håper du koser deg og slapper av i helga, med litt puslerier og ikke noe styr 😊

      1. Takk, artig å få slike fotogene dager. Helga hadde nok også sitt innhold, men nå fosser vi gjennom en ny uke. År, alder og helse fører til noen utfordringer – men en får gjøre det beste :). Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg