Legen vaska meg i øret

 

 

 

 

Onsdag er på en måte ukens midterste ukedag. Dagen ble lang. I kveld serverte jeg meg sjøl en nydelig middag.

 

 

Bildet er tatt av Tom fra Pixabay

 

Dagen starta med legebesøk.

Bestilte timen for en god stund tilbake.

Jeg var så usikker på framtida, om hvordan ville jeg greie det jeg sto foran…

Så tenkte det var best å ta en prat.

 

Tenkte å planlegge timen i lang tid, men gjorde jeg det…

Nei…

 

I går kveld satte jeg ned punkt på et ark, delt i fysisk, psykisk, utfordringer og undersøkelser-. Tenkte å renskrive det men rakk ikke før jeg dro avgårde.

 

Hadde bedt om en dobbel time, men var bare satt opp på en.

Jeg hadde sagt litt om ståa da jeg bestilt timen, usikkerheta om jeg evna å stå i det som lå foran meg, så legen innleda om dette.

Jeg tok kontrollen og dura gjennom arket. Hun ba om hun kunne ta bilde av arket for å ha det mappen min. Så klar kunne hun det, men jeg angra på at jeg ikke rakk å lage det mer oversiktlig.

 

Sa at jeg var ikke der-, at jeg ville prøve meg inn i framtida, at jeg ikke var klar for å gi meg.

I arbeidslivet.

Følte at både hun hørte og forsto.

 

 

Men hun ble bekymra over en mørk flekk inne i det ene øret.

Hun henta et papir.

Flekken lot seg tørke vekk…

Jeg så ikke det komiske i det der, at legen måtte tørke meg i øret.

For jeg var hos frisør på tirsdag, så jeg brydde meg ikke om å vaske håret i dag. Derfor haddedet kommet hårfarge inn i øret.

Egentlig en veldig komisk situasjon.

 

 

Slik så jeg ut i går før jeg for til frisøren. Noget bustete og langhåret med en nyyyydelig ettervekst.

Bedre ble jeg ikke etter en stund i stolen-.

Så ut som Hemulen.

Men til slutt så jeg slik ut, og jeg ble fornøyd med både klippen og fargen.

Derfor kom jeg til legen meg brun flekk i øret i dag.

 

 

Etterpå idag, var det jobb og det tok tid.

Skulle gjøre fra med meg en møteinnkalling med fullt av vedlegg som jeg måtte bak i historien for å finne. Slik sett ble jeg sittende en stund, ja, såpass lenge at jeg spekulerte om jeg kom meg hjem noen gang…

 

Men jeg gjorde det.

 

 

Gikk i gang med middagen.

Tok fram en kyllinfilet, krydra den med salt, pepper og tørka basilikun blanda i olje. La det i Ary. Koka quinoa  sammen med chili og hvitløk. På tallerken hadde jeg en god neve med ruccola og perletomat. Og til slutt tok jeg en god spiseskje av en aioli som jeg laga for noen dager siden.

Og ja, det smakte.

Jeg var så sulten at det å ta bilde var ikke i tankene.

 

 

Nå er dagen over.

 

 

I morgen blir det en lang dag som starter med møte i teams og avslutter med biblioteket. Faktisk kan jeg regne kvelder på biblioteket på en hånd, snart skal jeg ikke jobbe der.

Så slik fyker livet avgårde, full av overraskelser, gode og dårlige.

 

 

 

Men husk å se deg i øret om du har farget håret…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Her fikk du gjort mye på en dag og med en nydelig middag:)Artig at fu ble vasket i øret av legen. Jeg synes det er bra at legen bry seg:)

    2. hi hi ,måtte smile litt av hårfargen i øret,men godt du har en våken lege da for enn om det hadde vært noe annet enn hårfarge :=) synes du ble skikkelig fin med den nye frisyren og middagen høres deilig ut ,ønsker deg en fin dag ,du står han nok av i dag også

      1. Ja, legen ble bekymra for hadde jeg sett slik ut på ordentlig hadde det visst ikke vært noe bra. Takk, godt å bli klippet og middagen smakte absolutt. Ja, jeg må komme meg gjennom denne dagen, men ikke så heldig med en så lang arbeidsdag.

    3. Hehehe😂😂
      Fort gjort å få litt hårfarge i øret hos frisøren, ja.👍🏻
      Du ble skikkelig fin på håret.🤗👍🏻
      Kos deg masse!🤗

    4. 😂 Så fint at legen tar ting så alvorlig 😀 Og godt det ikke var noe annet enn farge. Det kan fort skje 🙂
      Du ble skikkelig fin ☺️
      Ønsker deg en god natt, eller god morgen 😉🥰

    5. Herlig med svart flekk i øret!!!! Men fin på håret ble du da. Godt med en lege som forstår og lytter. Du finner nok ut av dette med tiden. Forandringer kan være så vanskelige. Klemsiklem:)

      1. Takk, legen min er flink.
        Forandringene gleder meg til, men er usikker på min egen kapasitet. Og ja, jeg finner ut av det. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg