Det skjedde ingen ting, bare Ary

 

 

 

 

Så er det helg og jeg er kommet hjem. Og så er helga over. Atter en gang.

 

 

 

 

 

I dag og i går har temperaturen vist de blå talla.

Både minus en og minus to, og det kjentes.

På fredag var jeg framom verkstedet, fikk på vinterhjula.

De holder heldigvis en sesong til.

Sommerdekka er klar til å skiftes ut til våren, fikk jeg beskjed om.

Alle fire.

Det ble også orden på lysa, kjempedyre – sannsynlig er de gullforgylt.

Men kjempegodt med lys i mørket. Og dekk som passer minusføre.

 

I gårkveld var det uansett partier med glatte tendenser.

Etter dekkskiftet var tanken å ta helg, men den gang ei. Måtte ned på kontoret å avslutte et par ting.

Hadde lovet mor besøk etterpå.

Bestemmer meg på tur dit for å overnatte. For jeg hadde fått beskjed om at Air Fry’en var klar til henting – meeeen den lå på en butikk utenfor min radius.

Spurte mor om hun ville være med på kjøreturen neste dag. Og hun syntes så klart at det ville hun absolutt. Dermed fikk vi en pratekveld, klokka var faktisk passert midnatt godt og vel da lysa ble slukka.

 

Vi våkna til en vakker dag. Men det var noe spesiell aktivitet nede på sjøen.

Først trodde vi redningsskøyta hadde overnatta, men så la den seg ut på sjøen og styra med propellene, en mye mindre spesiell båt kjører helt opp i landet på andre sida og dreiv på med ett eller annet. Samtidig kom også et helikopter, det passerte ganske høyt oppe på himmelen.

 

 

Vi trodde det må ha skjedd noe, men fant ingenting på nett.

Etter hvert roet aktivitetene seg og det ble stille igjen.

Så sannsynlig måtte det være en øvelse.

 

Heldigvis.

 

Ekkelt når du tror noe har skjedd.

 

Vi la etter hvert på tur ut i den vakre dagen. Og mor syntes det var så godt å se all naturen som passerte bilvinduene.

Jeg fikk henta pakken, den var STOR.

Vi kjørte videre inn til Kyrksæterøra, gjorde noen ærend. Etterpå ble det lunsj på Kafe Koselig.

 

Uansett var mørket på tur på tur tilbake. Kjørte mor hjem før jeg returnerte.

Det ble nok senere enn jeg hadde tenkt.

Endelig hjemme…

Hjem, kjære hjem og stolen til å sovne i.

 

Jeg la meg før midnatt og sov en natt med mange drømmer om både døde og levende.

 

Vil nok ikke påstå at dagen i dag er til å skryte av.

Men jeg fikk inn litt ved, henta søppeldunkene som hadde stått nede ved veien og lagt bildekka på plass.

Ellers har jeg nesten ikke orka å lese bruksanvisninga til Airfry’en, den var på engelsk. Tror faktisk den skal få navnet Ary -.

Men til slutt var Ary klar til å testes.

 

Kan skrive mer om den siden.

Så dette har vært helga si…

Den gikk bare slik enkelt over.

 

 

 

Har du hatt en fin helg?

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Godt det bare var øvelse. Ellers skjedde det jo en del hos deg som det alltid gjør ☺️
      Ikke mange dager du “legger beina på bordet” og gjør ingenting 😄
      I går ble det rolig dag her, mest avslapning, for det trengtes 😀
      God mandag! Klem 🥰

      1. Veldig godt, fikk vite det hadde vært øvelse på Kyrksæterøra.
        Jo, jeg gjør masse ingenting, men tror tida mi gåt litt fort :D.
        Skal inom å lese i løpet av dagen, i dag har jeg fri…så prøver å bli ajour her inne :).
        Takk og riktig fin og god tirsdag til deg. Klem <3

    2. god morgen ,du er snill som tar din mor med på tur ,dei gamle liker det :=) og gratulere med airfryer.
      Jeg fikk airfryer på fredag jeg også ,julegave fra mannen litt på forskudd,har testa den på 3 ting,fish and chips ,det var tommelen opp ,risgrøt ,det gikk men lettere på gamlemåten ,og pizza ,til nød ok men blir å foretrekke i bakerovnen ,men den har tatt kvelden og ny komfyr kjem først 6 desember .så da får ny pizza vente hi hi ,må nok prøve og feile litt tror eg ,og att det er mat som skal steke den er best på

      1. Takk <3.
        Kan man lage grøt også…, hjelpes :D. Den har vært i aksjon etter den kom i hus og skal i få jobbe i dag også, spennende å finne ut. Gratulerer til deg også med airfryer :).
        Riktig fin tirsdag.

    3. Skjønne godt mormor som kosa sæ med å sjå på naturen. Og så spennende du har fått fryern i hus!:D glede mæ te å få oppdatering på den 💫

      1. Glede mæ t du får hæls på Ary, sa på jobb at æ hadd fått mæ samboer…å så gjetta dæm på hund hellj katt, ha, ha 😀

    4. Har gått lenge å tenkt på at jeg skulle kjøpe en AirFryer, men så langt har det bare blitt med tanken. Helgen min har ikke vært så ille, selv om jeg har klart å bli forkjølet og juleturen til Strømstad gikk i vasken for min del. Akkurat nå laver snøen ned utenfor vinduene mine, og vi har blåe tall vi også. Noe vi også har hatt i helgen. Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

      1. Tenkte lenge jeg også, bestemte meg for det i sommer å kjøpe :).
        Håper forkjølelsen din får fort over. Ja, har hørt at det er snøfall sør i landet. Her har vi ikke sett noe til den og for meg kan det gjerne fortsette slik uten snø.
        Takk og nydelig tirsdag til deg <3, klem:)

    5. Enda godt det bare var en øvelse.🤗
      Merkelig hvor fort slike fridager flyr avgårde altså! Plutselig er de over.
      Håper du blir fornøyd med Air Fryeren.
      Jeg synes de er veldig kjekke.🤩

      1. Veldig godt med at det var øvelse.
        Fridager går fryktelig fort, har det i dag også og leiter desperat etter bremsene :D.
        Tror jeg vil like maskina, skal prøve den på nytt i dag <3

      1. Så braa <3, jeg prøvde først å sette den en plass den ikke burde stå – så greit for meg å lese litt først, hi, hi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg