Mandag og valg

 

Jeg har stemt, men savner ett parti. Det er alt jeg skal si om den saken.

 

 

For det er mandag.

Og jeg skal prøve meg på igjen.

For det ble en skrivepause. Lyset ble for sterkt med alt på nett. Sjøl om jeg kan lukke ett øye og fungere rimelig greit.

I morgen er det kontroll på det stakkars øyet mitt.

For det blir virkelig herjet med. Ikke mindre enn tre remedier skal inn på det i løpet av en dag, det meste flere ganger.

Og så om ikke dette er nok, så falt en plombe ut av en tann og medisinfri som jeg er av de opprinnelige plagene, begynner ledd å gjøre seg gjeldende.

Så her kom alle plager ut på en gang. Så da kan vi være ferdig med slikt.

 

Eller…noe vil kanskje sive fram.

 

 

I hvert fall er jeg superheldig. Som du kanskje har registrert har jeg mellomste hjemme. Det er så trivelig.

Akkurat nå, i denne stund, skal hun følge en forelesing på nett. Morsomt, for da får jeg også med meg forelesningen.

Ellers reiser hun tilbake i dag. Men det har vært, og er fortsatt, helt nydelig å ha henne hjemme. Sjøl om hun sliter med en prolaps i ryggen, så det er vondt å se på hvordan hun har det.

 

Det er rart å bli satt så til sides midt i en opptrapping etter ferie. Alle møter og planlegginger som må flyttes og settes på vent. Og på et vis, når en ikke kan noe annet, så er det godt bare lene seg tilbake og forstå at en kan ikke gjøre så mye annet.

Vi skulle ned i leiligheta nede, for å tegne. Men vi var nok for redusert.

Ikke for det, mellomste begynte å lage musikk da jeg var inne til første operasjon. Hun satt ute og venta. Teksten skrev hun etter hun kom hit. Hun var litt usikker om hun skulle poste den på lørdagen, en litt krevende dato. Da hadde hun filma ute og var helt kaputt etterpå.

 

I hvert fall syns jeg den er veldig artig, passer veldig godt på en valgdag, vil jeg si, og debatter man får med seg.

HER deler jeg produktet hennes med dere. 

 

 

Nå skinner sola inn gjennom vinduene.

 

 

Veldig godt å se den etter mange og lange regntunge dager. Dager til å bli våt helt inn til sjelen.

 

Framtida møter oss i ett.

Noen dager er slike og noen dager er sånn.

For å bruke mellomste sine ord; “vi e“.

 

 

 

16 kommentarer
    1. Ja, vi e! Noen ganger må vi ha reparasjoner, for å være enda litt mer, og vare litt lenger, men det er nå som er nå. 🙂
      Godt valg!

    2. Håper at du får en fin og god rekovalisens med øyet ditt ❤❤❤ Du må bare ta godt vare på deg selv ❤❤❤

      I dag er det valg, og jeg stemte forrige uke. Stemte ved samteingsvalget for første gang i år. Meldte meg inn i sametingsmantallet i 2020 siden min bestemor var sjøsame, og gjett om jeg er stolt 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊 Fortsatt riktig god bedring ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Så fint å finne fram til røttene sine :). Takk, ja, jeg blir nok bedre og bedre. Kan ta det me ro ut uken her. Riktig fin uke til deg også 🤗🥰.
        Laster

    3. Det er ikke like lett å planlegge kroppens innfall, ikke de gode, og slett ikke de vonde. Koselig å «hilse» på datteren din. Gode tanker og god bedring. 🤗

      1. Takk skal du ha, man må bare være med på det som skjer. Datteren syns det var veldig artig å skrive og få respons fra dere. 🥰

    4. Fant du partiet ‘ditt’ tol slutt, eller måtte du finne på noe annet?..
      Jeg stemmer utenfor det nåværende storting, for å si det sånn, og før jeg fikk ‘mitt’ parti å stemme på blant listene, stemte jeg rett og slett blankt 😉

      1. Partiet «mitt» finnes ikke nok ikke, fikk lyst til å sette ned et partiprogram :D. Så bra du har funne «ditt» 👌. Det er for mye av de samme tinga.

    5. HUff da….. medisinfri i lengre perioder merker kroppen plutselig…. Er det ikke rart hvordan det ene etter det andre kommer rekende… Men det er godt med alt som er gjort!
      Valget er ferdig og ny regjering i sikte 🙂
      Lag deg en fin fin tirsdag!

    6. Ja, greit å gjøre fra seg 😂. Og jeg har ingen grunn til å klage. Blir spennende om det blir mye forandring etter valget, satt for lenge oppe. Men kom meg opp til buss og kontrolltime. Takk, riktig fin dag til deg også 🥰.

    7. Nå ble jeg imponert! Både av teksten og det tekniske! Skjønner godt at mor er stolt! 💜
      Når helsa krangler er det ikke så enkelt å holde humøret oppe. Særlig ikke når det blir mange “små” ting på en gang. (Som til sammen blir ganske mye!)

      1. Takk, så artig at du ble <3. Ja, jeg koser meg vilt og uhemma av krumspringa hennes :).
        Av og til kan ting klumpe seg sammen, men etter hvert en får ordnet opp i det, så blir en både glad og letta. Og det er en ok følelse <3.

    8. Så flinke dere begge er. Håper det stadig går framover med ditt øye og hennes rygg. Imponert over sangen!!! Lykke til videre. Vi tastes. Klemsiklem:)

      1. Oj, så fint sagt av deg. Det går heldigvis framover, i dag har det vært kontroll og den vist gode resultat. Tusen takk. Klem <3

    9. godt du har nydelige jenter som er der når du trenger det,tanna kunne du vært spart for men slik er det ,skal selv til tannlegen den 29 ,håper det ikke er noe som må fiksast for jeg har litt problemer med tannlegebesøk :=)

    10. Veldig godt at jentene stilte opp for meg. Fikk innkalling den 21., uff, nei tannlege er ikke noe trivelig å gå til. Vi får håpe at besøkene til tannlegen blir positiv overraskelse for oss begge :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg