Mat, glede og tungsinn

 

 

 

Egentlig har jeg frokosten min sent, mer til lunsj. Nå er jeg framme ved dagens først måltid.

 

 

Mens jeg skriver nyter jeg en kopp grønn te, et gulrot/cottage rundstykke med hvit geitost og paprika, grovt brød med humus, basilikum og tomat.

Og ja, det er godt med mat.

Her tok jeg også bilde av det jeg hadde på tallerken, men av en eller annan grunn lyktes jeg ikke med det . Så deler et bilde fra omtrentlig den samme maten fra noen dager siden, uten det grønne og ikke tomatene.

 

 

Jeg er ikke konsekvent på 16:8 eller 18:6…eller noe i den duren. Men det er noe som egentlig passer meg. Er ikke så glad i mat tidlig på morgenen.

 

Så er jeg ferdig med de Tibetanske ritene, i går måtte jeg droppe dem. Skulle utføre de på kvelden, men ble fryktelig svimmel. Det har jeg ikke opplevd før.

Sikkert flere årsaker, jeg slutta veldig plutselig etter og ha snurra.

Ellers hadde jeg en tung dag.

Egentlig skulle jeg ha feira, sønnen hadde fødselsdag – men han har satt feiringa litt fram i tid.

I fjor runda han de første tre ti-år. Det kunne virke som jeg hadde en dag der det forgikk en del.

 

Livet.

Mitt liv var jeg lite forberedt på.

En del av dette kom opp.

Kamper som er tatt.

Huset mitt med skadene.

Alt dette som ble og er blitt slik det er.

Og i går ble dette en byrde.

 

I dag er en ny dag.

En overskya dag med solstreif.

Liva våre blir så forskjellige.

Jeg har ikke vært flink til å komme meg i flytsonen.

Øver meg på å bli flinkere i det.

Mitt motto i mange år var “jeg vil og jeg skal“. Et motto med brynje og sverd og langt unna å flyte i livsstrømmen.

Jeg vet ikke jeg, for det er så mye jeg ikke vet… Men prøver å finne fram.

Glede er viktig.

Ikke minst kjærlighet, det har jeg nok mye av i livet mitt også.

Skulle gjerne hatt mer latter.

Det har blitt mye av sykdom og lite av kraft og energi.

 

Tror de Tibetanske ritene er en god vei.

Jeg burde også daglig ha meditert og vært i bevegelse i natur.

Det er det som er godt, en kan alltid bedre.

En har alltid utviklingsmuligheter.

 

 

Vil du dele hva du ønsker å få til bedre i ditt liv?

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det er fint å lese det du skriver og deler, og mye kan jeg relatere til tanker i eget liv. Jeg har nok betydelig mindre kraft og energi i livet mitt nå enn det jeg hadde i første halvdel av livet, men er glad for alt det kraftfulle og energiske som har vært, og fordeler det lille jeg har av krefter på siste halvdel av livet. Jeg har noen tanker om hva jeg vil få til bedre fremover, men tør ikke dele, fordi det forplikter… 😉

    2. Jeg syns du er flink som prøver og øver jeg ♥
      Jeg ønsker meg mer energi. Og det tror jeg at jeg muligens skal klare å få til bare jeg får flyttet for meg selv 😊
      Mellomstemann min hadde bursdag i går også. Han ble 38. Tida går. Det ble ikke noe feiring på han heller i går. Jeg tror han hadde feira nok sammen yngstemann og en kamerat på campingen i helga.

      1. Takk, så fint sakt. Ja, det å få til mer energi tror jeg går an. Har også et ekteskap lagt bak, ingen dramatikk, men du verden hvor krevende den tida var og hvor godt det var når det var over. Håper du også opplever det når du får starta på det nye livet <3.
        Har vi barn født på samme dato, så morsomt. Ja, tida går fryktelig fort – og så er de små barna plutselig voksne og har sitt liv.

    3. Viktig å prøve og øve! Jeg har mye energi, går og trener og fikser ting, men jeg har et mål om at jeg må bli roligere! Jeg må kunne bare være uten å være høyt oppe. God klem til deg <3

      1. Tenk om en kunna ha bytta litt, jeg har en haug med ro, du har en haug med energi :D. For jeg har faktisk mye ro i meg…og kanskje ganske mye stress også…he, he. Takk, god klem tilbake <3

    4. Det er godt å høre at du prøver og stadig endrer små ting for å få det bedre med deg selv.🤗Godt jobba!👏🏻👏🏻Små steg om gangen pleier jeg å tenke og når helsa ikke er så god som jeg skulle ønske og jeg ikke klarer alt jeg har klart før, tenker jeg at det alltid er noen som har det mye verre enn meg og at jeg må prøve å være fornøyd med det jeg klarer. Kanskje ikke så mye trøst i det, men for meg hjelper det å se de små ting i de store.😊Nyt kvelden!🤗

      1. Må prøve å jobbe med dette livet :), takk, vil tro vi alle gjør det. Og etter hvert lærer en seg at det er ingen vits i å prøve å rive månen ned fra himmelen :).
        Og det har du så rett i, det er så mange som har det så mye verre. For oftest mener jeg at jeg er veldig heldig…men så er det noen ganger en går seg ned i et gjørmehull. Takk for gode ord, en varm klem <3

    5. Kjenner meg igjen her og i der Margrethe skriver 🙂
      Jeg må øve på å gjøre ingenting og at det er greit… eller roe ned og nyte – bare være… er vant til å styre på og fikse og ordne med brynje og sverd…. nå er det andre tider… 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg