Mat, meldinger og Mbps

 

 

Du verden jeg er trøtt. Tror dagen straks er slutt for min sin del. Første dag.

 

 

 

– Etter ferien.

Dagen starta med et brak. Riktignok et stille brak.

Den kom som en melding på mobilen.

Innkalling til utbedring av høyre øye.

Og det går foran alt.

Bare så utrolig utgjort at det var på eksakt samme dag, på samme tid, på samme sykehuset som jeg har en annen avtale med.

 

Når det finnes så mange dager i et år, hvorfor skal det skje på samme tid?

En skal nesten ha flaks for å ha slik uflaks.

 

Jeg fikk i hver fall avbestilt den andre timen, avlyst blodprøvene på legesenteret her og bestilt callback fra sykehuset. Som fører til at jeg må gå å vente på å bli oppringt fra klokka åtte til tre gjennom tre arbeidsdagen. Det betyr at jeg må ta med med telefonen på do og over alt. Og la meg håpe de ikke ringer midt i møtet i morgen.

Nesten som jeg kan gå inn for å jobbe heldags for meg sjøl og min egen helse.

 

 

Men dagen på jobb gikk greit.

Det var rolig på biblioteket.

Men jeg fikk besøk. Altså, jeg fikk besøk.

Plutselig sto Trondheimssøstera i døra, hun skulle til mor.

Litt senere kom lillesøsteren innom.

Sprøtt.

Ikke så ofte de er innom meg på biblio, og så begge da, på samme dag.

 

Vel og vakkert hjemme var det en utsulta utgave meg som skulle mekke mat i full fart, da banka det på døra nede.

Jeg har begynt å skifte, så hadde bare en stor skjorte på – men løp ned.

Der var ingen jeg kjente, så litt ukomfortabel var det.

Det var en selger som skulle selge fiber.

Altså fibebånd for nett.

Og jeg ønsker så klart det, så skreiv under etter jeg hadde fått den info’en jeg hadde behov for.

 

Nå har mørket senket seg etter en solfylt dag.

Jeg er mett.

Dagen min er straks over.

Likeså første arbeidsdag etter ferien.

 

Håper din augustdag også var fin?

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. skulle nesten tro legene på et sykehus viste hvem som hadde time på dei forskjellige avdelingane ,hmm men det går seg til ,greit du fikk avbestilt dei timane som hastet minst :=) er straks klar for sengen jeg også ,måtte bare innom her først

    2. Snakka med søster mi, som jobber på det samme sykehuset, det er vanntette skott mellom avdelingene. Sikkert noe med taushetserklæringer å gjøre. Håper du har hatt en god natt :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg