Minner som kommer til kort

 

 

Jeg oppdaga det i går. Borte, borte.

 

 

Litt matt vet jeg ikke om jeg vil bruke så mye energi på dette.

Har prøvd å tenke, men tankene er tiltaksløse.

 

Hva jeg snakker om?

 

I går da jeg skulle ut å fotografere oppdaga jeg det.

 

Bildet er tatt av jplenio fra Pixabay

 

Minnebrikken, minnekortet sto ikke i fotoapparatet og ikke var det i data’n. Det eneste stedet jeg kunne komme på, var at jeg hadde lagt det i sekken min. Veit i hvert fall jeg tenkte at jeg skulle lagt inn noen jobbrelaterte bilder i serveren på jobb.

 

I dag har jeg sjekka.

En grundig sjekk i en sekk.

Nope, nada og NEI.

Ingenting.

Da har jeg ingen andre forslag enn å lete, overalt og ingen steder.

Jeg kjenner hodet mitt krakelerer.…eller kanskje er det bare hjernen.

Men det er ikke bare, bare…

 

Har siste leteaksjon friskt i minnet.

Faktisk har jeg spasmer med at jeg jeg plutselig leter, sjøl om jeg vet det er for sent å finne det kortet. Tiden for det er passert.

Nå har jeg ingen tidsfrist på minnekortet. Det begynner også å bli fult, men ennå plass.

Jeg har et nytt minnekort, men har ikke lyst til å bruke det før det jeg ikke finner, er brukt opp. Noe som egentlig ikke har noe å si, bare en greie i mitt hode.

Nå skal jeg ikke tenke en tanke på minnekort.

Bare gå ut i verden og ikke tenke på slikt som bare kommer bort.

 

Men litt irriterende er det.

Mitt eget minnekort funker ikke optimalt.

 

 

 

8 kommentarer
    1. kjedelig når ting blir borte ,jeg legger bilda fra minnekortet inn på pc etter hver gang jeg tar bilder ,etter det sletter jeg alle bilda fra minnekortet ,så den er klar til nye bilder :=) du får kjøpe en ekstra i reserve

      1. Ja, det er kjedelig, jeg legger også over bildene på data – har også en ekstern harddisk. En bør minst ha bildene lagra et par steder. Heldigvis har jeg et ekstra minnekort, så får bare bruke det :).

    2. Ja, sånn kan det går. Ergerlig når en mister sånne ting. Jeg dro av sted en dag med kameraet i bilen og skulle ta de fine bildene, trodde jeg, helt til jeg oppdaget at minnebrikka,den var igjen hjemme! Jeg måtte bruke telefonen, men det er jo ikke det samme. Håper du finner det igjen. Lykke til 🙂

      1. Kan tenke meg følelsen, tror jeg har prestert det samme sjøl :D. Minnekort ass… Regner med kortet dukker opp, husker bare ikke hva som foregikk i hodet mitt når jeg har gjort noe, eller kanskje det bare har falt ned (minnekortet)…foreløpig ikke den store leteaksjonen :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg