Mitt Paradis

 

 

 

Andre gangen på under to uker jeg fikk tatt turen. Turen inn til Sandvatnet.

 

 

 

 

 

Etter en jobbedag som fungerte rimelig bra, det vil si; jeg skrev opp smitt og smule for å holde fast på både det jeg skulle og det jeg hadde gjort.

Ute skein sola, så dører og vinduer sto oppe.

Etter endt arbeidsdag tenkte jeg at jeg måtte ut.

Skjønte plutselig dette var dagen…

Jeg hadde en bok som skulle legges i StikkUt kassa, en slik som folk kan skrive navnet sitt i.

Vannflaske ble pakka ned, fotoapparatet ble sjekka om minnebrikke sto i og blyanter ble spissa.

På tur opp ringte jeg mellomste, det er ingen mobildekning dit jeg skulle, så det kunne sikkert være lurt at noen visste hvor jeg hadde tatt veien.

 

Det holdt på å skye over, men når sola leiker med vannet er det så vakkert.

Så at berga var blanke, det skal bety at det blir regn.

Turen ned til vannet gikk fint, det var friskere her oppe i fjellet og det begynte å blåse.

Vannet hadde falt mye siden siste jeg var her.

Det er ikke så rart at vannet heter Sandvatnet, for sand er det mye av. 

Litt bølger, men mye mindre enn sist.

Etter bok og blyanter var lagt i kassa, begynte returen.

 

Et grøntområde mellom trærne. 

Det ble mange stopp, for i dag var jeg ikke i helt god form.

Både svimmel og snublete.

Så da fikk jeg tatt enda flere bilder.

Her ser jeg over til der jeg hadde vært, der kassa henger. 

Det ble mange pauser oppover, måtte prøve meg på en selfie også.

Men jeg greidde å balansere over slike stokker som er lagt ut.

Oppå toppen ser jeg ned på sandstranda jeg bruker å dra opp til på fine sommerdager, for å bade. 

Og over ruver Storklakken, et fjell jeg har vært oppe på en gang like før jeg flytta hit.

 

To timer brukte jeg på 3 kilometer. Og det begynte å falle noen små dråper, så de blanke berga «snakka» sant.

 

Hjemme og på tur inn i dusjen ringer telefonen, jeg tar på meg morgenkåpe.

Mellomste søster har prata med mor og mor hadde vært opptatt av at hun var så aleine.

Fikk ringt henne etterpå og sagt jeg kommer tidlig i morgen.

Hun skal flere ærend i morgen og det uroer henne.

 

Da jeg sitter slik i telefonen, kjenner jeg noe bak på låret som jeg krafser på.

Jeg oppdager jeg får blod på fingrene.

Det er så midt bak og langt opp at jeg får ikke sett hva det er, om jeg prøver.  Men stygt redd for at det kan være en flott som har bitt seg fast.

Og jeg som ikke bruker å få slikt.

Men jeg har i så fall krafset den i stykker, så får jeg bare følge med om det blir reaksjon av noe slag.

 

Så sjøl om jeg besøkte mitt Paradis, så var ikke forholda helt paradisiske i dag.

Men boka fikk jeg lagt ut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
      1. Takk for at du ville være med, ja det er et området jeg liker godt <3
        Gårdagen var full av ting og tang, men i dag er en ny dag.
        Riktig fin dag til deg. Klem <3

    1. En fin, men slitsom tur. Tenkte at kanskje jeg kunne klart å være med siden du sier det gikk sakte, men tror ikke det med min form nå får tida. Får nyte turen gjennom de fine bildene dine.
      Håper ikke det var flått, og hvis det var, så håper jeg du fikk bort alt av den. Men følg med ja 😉
      Det kom ikke noe regn her i går..
      Nyt kvelden! Klem <3

      1. Ja, den ble slitsom. Men egentlig en enkel tur. Håper du kan komme i form til å ville prøve den snart.
        Tror ikke det var flått, ingen ring i rundt – så regner med det går brå.
        Regnet var tydeligvis ganske likalt, det var bare noen få dråper :).
        Fin onsdag til deg. Klem <3

    2. En fin tur i ditt tempo – og den stranda ser lekker ut!

      Uff de flåttene altså… :-/ Tror jeg hadde en etter turen i helga, jeg også… :-/ Godt vi merker at de klør!

      1. Ja, veldig fint å være på den stranda, men ikke når det er klekketid av all slags uåt.
        Vi må nok passe på at vi ikke får flått, nå er jeg av de heldige som den ikke liker så godt. Det er jeg godt fornøyd med <3

    3. Så nydelig tur og så fint du fikk levert boka! Ikke godt med flått da.. håpe ikke blir nå reaksjon av det. Takk for turen!

    4. Takk for at jeg fikk være med på vandring. Flott sted der da. Synd at du ble bitt av flått. Håper det ikke skade deg.
      Ha en flott dag. I dag er det tåkete dag. Håper sola kommer etterpå:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg