Modig maur

 

 

 

 

En lørdag i januar har tatt på seg den mørke kappa si. Dagen er gått over til historien.

 

 

 

Når sommeren er her er det dag ennå.

Ettermiddag og lyst.

 

 

Jeg sov nok for lenge, så den lyse dagen ble kort.

Tenkte jeg skulle ut, og var faktisk en liten tur utom døra.

Fikk satt ting på plass.

Været gir seg ikke.

I morgen er det enda er vind i vente, faktisk verre enn hva som har vært.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å hente mor hit i kveld, for å spise rakfisk. Men hun syntes det var usikkert å legge ut.

Er så enig, men lovte å komme innover til henne i morgen ettermiddag.

Vinden er meldt opp til 45 m/s i kasta.

Det er vilt.

Her hos meg tar vinden, og ja, jeg er redd for tak og ting.

Det har allerede vært ødeleggelser.

 

Ble mye vær i det nye året.

 

 

Men noe som er positivt, jeg har vært modig maur.

 

 

 

 

Etter å ha banka et par ganger i takluka, åpna jeg den og fikk tatt ned kassene som julepynten skal ligge i.

Pynten har ligget samlet i påvente av at kassene skulle tas ned.

 

Det å gjøre den jobben føltes som en hel økt.

Å ta ned kassene-.

Og jeg er en tanke stolt.

Grunnen til at dette føltes som en utfordring kan du lese om HER.

 

 

 

Foran meg ligger en rolig lørdagskveld uten krav.

Det brenner i ovnen, jeg har tatt ut aska tidligere i dag.

Ikke henta inn ved, men har nok inne ut kvelden.

 

Ønsker deg som er innom en fin lørdagskveld.

 

Vet du hvor lenge dagen har lengtes etter vintersolverv, altså 21. desember?

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så bra du fikk ordnet med julepynten. Godt å ha det overstått.
      Vi er også litt småbekymra for vinden som er meldt. Håper naust og tak holder i Gjengstøa. Var ikke måte på hvor sterk vind det skal bli.
      Fortsatt fin lørdagskveld! ☺

      1. Vi får håpe vinden ikke blir for ille, verken på andre sida av Brekka, eller her. Ser retningen vrir seg, men usikker hva det vil bety. Er godt når all julepynt er på plass, så sant :). Ønsker deg en fin søndag <3.

    2. Mye hørtes kjent ut. 🤗 Pakka vekk jula her om dagen først. Været tåler vi, men vi slipper unna det verste her inne i fjordarmen. Gode tanker. 🤗

    3. Oj, det var mye vind! Håper huset står… januar hittil Har vært mye vær også hos oss… jeg sover bort helgen, så det får bare holde på . Står opp når det er nesten mørkt men litt lysere ettermiddager har det blitt

      1. Det er så godt når ettermiddagene blir lysere. Du som jobber natt får stor dose av mørket. Godt å kunne sove bort været. Jeg stikker av fra det som kommer i kveld, skulle bli enda sterkere vind hos mor, så om lys og slikt går… Ellers står hennes hus mer i ly. Klem <3

    4. Må bare innrømme at dette er min første tur innom bloggen din – men ble veldig positivt overraska =) Måtte også lese det innlegget du linket til her, så da sier jeg bare BRAVO for at du kom deg opp og fikk henta de kassene =)
      Ha en nydeligvakker søndag – og krysser finger & tær for at både du og huset “står han av” i stormen.

      1. Så hyggelig, tusen takk for en veldig fin kommentar og at du besøte meg. He, he, ja, følte meg modig da jeg fikk hentet kassene ned :D. Riktig nydelig søndag til deg også, og blir godt når vinden roer.

    5. Det å pakke bort julepynten er en ren treningsøvelse, for mange av oss. Kjente på den selv, som måtte ned i kjelleren med min. Håper ikke været har blitt alt for ille hos deg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg