Murmeldyr

 

 

 

Jeg skriver og skriver, ikke mye – men slik jevnlig. Og det er i grunn det jeg klarer her… jevnlig.

 

 

 

 

Tar noen dykk, skriver veldig sporadiske kommentarer… for når jeg leser et innlegg kan jeg space ut.

Kommentarene på mine innlegg, og som jeg er veldig glade for å få – svarer jeg i bolker.

For jeg greier ikke konsentrerer meg godt, verken når det gjelder skriving eller lesing.

Det er så kjedelig.

Det skal vist være lettere å oppfatte det en hører framom å lese, sa en nevroforsker meg.

Jeg lytter til lydbøker, det fungerer fint, lese bøker har jeg blitt dårlig på.

 

Er ikke så opptatt hva det kommer av, men tror det kommer av et overskudd jeg ikke har.

Eller kanskje er det noe jeg har som jeg ikke vet…

Da jeg las denne boka, var det mye jeg også kjente meg igjen i.

 

 

Jeg sitter i min grå stol i stua, har vært og jobba litt.

Ser at det ikke går helt som jeg har tenkt det jeg har tenkt.

Viljen til å gjennomføre er absolutt til stede.

Likevel -.

Tror denne uka må brukes til å kommunisere for å komme i mål.

Jeg kan ikke ligge under en sten.

Jeg må ut på plattformene for å skrive.

Bloggplattformen er nok ikke helt stedet, forteller bare om det her.

 

Oppdaga nettopp at prosjektoren jeg skulle bruke førstkommende søndag ikke kommuniserer med pc’n.

Men jeg kan få det til, likevel, førstkommende…

Tenketanker-.

 

Egentlig er jeg et slitent murmeldyr som snøfter i rundt, vil gjerne at noen skal stryke meg over pelsen og kose, myser mot lyset før jeg kryper bak en sten og ruller meg sammen.

Det var slik det var.

Jeg er et Murmeldyr…

 

Og akkurat nå, i dette momentet, googler jeg meg fram til at murmeldyr finnes…

 

Dette er to murmeldyr:

 

https://pixabay.com/no/users/rottonara-596655/

 

Det finnes 15 sorter av arter murmeldyr, står det. Det finnes bare alpemurmeldyr i Europa. De aller fleste flokkene lever i familier. Og så graver de seg ganger under jorda. Noen er ganske store. Kan bli opp til 75 cm lang og 11 kilo tung. De hører til i ekornfamilien.  

 

Så altså… de finnes de.

Og det gjør jeg også.

 

Nå har jeg både jobba, vært privat og spist lunsj.

Så nå er det straks tilbake til jobb-jobb.

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg