Når en kjeder seg er det håp

 

 

 

Skal, skal ikke, jeg har regnet og kommet fram til et svar. Mye man vil, men en får det liksom ikke til.

 

 

 

 

For jeg vil så gjerne.

Jeg vil egentlig veldig mye.

I hodet mitt.

Noen få ganger blir det også resultat. Men det er mer unntaket enn regelen.

 

Det løsnet litt på jobbfronten i går.

Og det var bra.

Dagen i går starta greit nok.

Opp før klokka ringte.

Laga meg limevann, mens den tempererte gikk jeg ut. Trilla papirsøpla ned til veien, bare halvfull – men tømming i dag. Kjørte bilen bort til fjøset for å ta ut sommerdekka.

Spent kikka jeg inn i posene…

 

Å, neeeiiii, det første så grusomt ut.

Skikkelig slitt.

Heldigvis var to gode.

 

Fikk plassert dekka i bilen, inn igjen og får gjort noen mageøvelser og øvelser for skuldrer, før dusj og drikking av limevannet.

Utenfor verkstedet fem minutter før tida, det vat fullt, mange som skulle skifte dekk. Det viste seg bare at det var ikke dekk i riktig dimensjon på lager, derfor ble dekkskiftet utsatt til mandag.

Dekka ble losjert inn for å skifte til nye dekk når de kom og jeg holdt på å kjøre på en ATV.

Følelsen av å ha kontroll på dagen begynte å svikte og bosatte seg i et hjørne av hjernen min.

 

Men hjemme rakk jeg møtet i på Teams akkurat, fikk låst opp døra og kobler meg på.

Til lørdag er det museumsfestival, så jeg fikk spurt om ting som angår mitt prosjekt.

Ble oppringt etterpå om at det finnes ting jeg kan bruke og avtalte å komme til byen dagen før for å monter opp standen.

 

Etter dette fikk jeg arbeidet nokså konsentrert, fikk lagt inn aktivitetene i sommer og avtalt et møte med styreleder i det gamle styret på mitt museum.

Optimistisk gikk jeg opp til lunsj, fikk hengt opp en vask ute og tenkte at i dag skulle jeg få gjort mye.

 

Men det er da jeg begynner å spore av.

Ikke orker jeg tur, prøver å jobbe litt i hagen.

Orker ikke plante ned noen blomster i krukker.

Orker egentlig ingen ting.

Får laga meg middag og gir opp dagen.

 

Dette var i går.

 

 

I dag tok jeg fri, ingen supereffektiv dag i dag heller.

Hadde en forskrekkelig opplevelse som jeg skal skrive om siden, men ikke nå-.

Fikk rydda opp ved inngangen, masse skall av solsikkefrøa som hadde falt ned fra fuglmateren. Vaska litt klær i dag også. Rydda i skuffa med avfall, vaska bøttene for kildesortering. Laga meg gammeldags middag. Fikk komplementert en tallerken på Finn, en som var knust til et servise. Det blir fint å få det à jour igjen. Egentlig har jeg tenkt å kjøpe flere tallerkener av serien, ofte vi er flere enn fire.

Syns egentlig Finn.no er interessant å besøke.

 

Noe som var komisk i dag, det nærmer seg sommersesongen for StikkUt og jeg har ikke hørt noe om «min» tur. Tenkte at den kanskje var tatt av.

Skriver en mail til henne som har ansvaret, med det samme jeg trykker på send kommer en melding på mobilen. Der hun spør etter det jeg etterspør.  

Syns det var godt gjort med sammentreffet.

 

 

 

I går kjeda jeg meg litt.

Og akkurat det syns jeg er bra. Så da får bare disse dagene som ikke er «flinke» dager, passere, men får håpe jeg kommer sterkere tilbake.

Det håper jeg på.

Men i dag var det ikke en gang kjedelig å gjøre så lite.

 

For når en kjeder seg er det håp.

 

Kvelden er her, sola er gått ned.

Nå skal jeg ta meg en stor kopp varm nypete, med ingefær og honning.

Ellers tror jeg kvelden blir ung.

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Te med ingefær og honning starter jeg på morgenen. Deilig. Du er fullt av gjøremål:) Noen ganger er det greit å ikke gjøre noe.
      Tur med en vennine er bare artig.
      Ha en fin dag:)

    2. Jeg starter dagen med en Ingefær-shot og så bare MÅ jeg ha en kopp sterk kaffe for å få i gang kroppen. Jeg må nok inn på SnapDrive snart å skifte til sommerdekk jeg også, som jeg mener å tror skal være greie. Vinterdekkene min er like gamle som bilen fra 2012, så de må byttes til høsten. Ønsker deg en fin fredda, klems 🤗

      1. Godt egentlig, med disse vanene :).
        Godt med dekk som holder en sesong til. Du verden, fra 2012, da har du ikke hatt så mye vinterkjøring.
        Takk, disse dagen som fyker forbi. Riktig fin søndagskveld til deg <3

      1. Jeg har hatt noen virkelig slappdager og så har jeg nok grudd meg til helga slik at jeg ble passivisert, tror jeg. Men nå er dette også over, skriver om festivalen senere. Klem <3

    3. Av og til kan det være godt å kjede seg litt. Da dukker gjerne kreativiteten opp.🤗
      Her må vi vente med å skifte til sommerdekk for i helga ventes det mer snø.😨
      Ha en riktig fin fredagskveld!🤩🌸🌱

      1. Ja, litt sunt, tror jeg… og kjede seg :).
        Dere har sikkert en del snø ennå, men det går riktig veien (kom snø her også i dag).
        Takk, for å unngå kjøring overnatta jeg hos mor fredagskvelden, kvelden var helt grei 🙂

    4. Når man kjeder seg er det håp om at det skjer noe spennende snart… Og har man litt tid “til overs”, betyr det at ting kan bli bedre 😉

    5. Ja, noen ganger trenger vi visst å kjede oss litt. Det er håp når det begynner å kjennes kjedelig. Du er en reser, så snart er du i farten med mer tenker jeg. Nyt denne dagen! Klemsiklem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg