Når helga er over

 

 

Når helga er over er det en uke igjen. En uke igjen og helst litt mindre.

 

 

 

Nå er jeg midt i virvelen

 

 

Du må ta hensyn til deg sjøl, sa sønnen min.

 

Og jeg ble fornærma, følte det som kritikk.

 

Jeg sier det bare fordi jeg bryr meg om deg, svarte han.

 

Og det er så klart både fint og godt.

 

Men det er ikke bare å kaste inn håndkleet midt i oppløpet. De har kanskje ikke med seg håndkle i oppløpet, de som er i gang med et oppløp…og hvorfor kaster en inn håndkleet egentlig…?

 

En liten digresjon.

 

 

I dag er det riktignok bare en hyggelig dag. Skal feire at mor fyller år.

89 år.

Første fødselsdag uten far, siden hun var ung.

Jeg skal bare kjøpe gave og handle kake først, men skal prøve å være der tidlig. Mellomste søsteren min har vært hos henne i det siste, hun har ferie.

 

Men døtrene mine, begge har flyttedag i dag. Yngste tar hele flyttelasset i dag. Mellomste og samboeren hadde første natt i ny leilighet i natt.

Først er det jobb på henne i dag og så nedvasking.

Og – opplevde i natt at noen hadde rappa en veske fra bilen da de snudde ryggen til, med mye dyrebart i.

Så hun har litt av en dag, har så vondt av henne.

 

Jeg vil gjerne ha vært der for å hjelpt begge, men det gikk ikke denne gangen.

Heldigvis har de begge kjærestene sine.

To flinke, trivelige gutter.

 

 

Og jeg, er midt mellom de to mest krevende dagene i sommer.

 

Bakkseterdagen har satt meg ut i flere dager, ikke uventa.

Nå er det siste arrangement igjen på museet.

Hovedarrangementet.

Vet at jeg må fungere, har ansvaret.

Håper bare jeg husker hvordan lydanlegget skal kobles og slikt.

Må kjøpe inn noen få ting til morgendagen.

Ellers står alt klart på kontoret, så jeg får henta i morgen.

 

I tillegg fikk jeg en antibiotikakur oppi dette. Må passe på ikke spise før en time etter tablett og ikke spise før to timer etter, fire ganger om dagen. Jeg liker ikke slike kurer. Men må man så man.

Til uka skal jeg bare avslutte sommerens hendelser og starte et par prosjekt som skal være ferdig til høsten. Og så blir det vel et par møter.

Så er uka over.

Da er det FERIE!

Og ja – da ønsker jeg meg den deiligste sensommeren en kan ønske seg.

 

 

Har du ferie igjen?

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det hender man kan bli litt fornærma selv om ting er sagt i beste mening.. og er man sliten har man jo ofte “piggene”ute og tar ting som kritikk også.. 🙂 Så kjedelig å bli frastjålet veske med “viktige” ting i ..men di har vel sperra kort og slikt ,så det går nok greit..men blir litt å ordne kanskje ?! Mannen har ei uke ferietil så håper på litt sol og finvær igjen ! Nyyydelig bilder her.. Klem og kos dere med 89 års feiring <3

      1. Det er helt sant, man kan bli litt “piggete” når en er sliten. Det var ikke kort, men de viktigste ting som klærne som oftest blir brukt, passa og sølvet til bunaden. Veldig kjedelig.
        Håper dere kan dra på noen turer, og i hvert fall får en nydelig ferie. Takk, nå er feiring og mye annet lagt bak…noe kaotisk periode er gjennomført, men tusen takk. Klem <3

    2. Jeg har ikke mer ferie igjen, men har benyttet min godt. Nå er det jobb igjen på mandag 🙂 Greit med litt vanlig rytme igjen også. For en stund.

    3. Mannen min begynner ferien om 2 uker, og vi ser an været for hva vi finner på. Siden jeg er 80% ufør og tar på meg freelancfespillejobber så er det stille periode for meg også.

      Greit å komme tilbake til vanlig hverdag selv om det er kjempegodt med ferie 😊

      Huff da så kjedelig å bli frastjålet slike ting da!

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Da håper jeg ferien blir nydelig når den blir. Og så satser vi på en riktig indian summer <3.
        Veldig kjedelig å miste uansett, her var det også snakk om en del verdier.
        Takk, vil tro du har hatt en fin helg…skal lese meg opp framover nå, litt roligere tider – tror jeg. Klem 🙂

    4. Hørt det fra flere hold. Jeg ble ikke fornærmet fordi jeg vet at det er til min beste, vet bare ikke hvordan jeg skal gjøre det:)
      Kos deg i ferien din:)

    5. 😊
      Kjenner meg igjen…. og det å ta hensyn til se selv… “skal bare….”
      Også har du litt ferie igjen 😃

      Lag deg en fin søndag!

    6. Du har visst mye å tenke på for tida, både på egne og andres vegne. Lykke til på museet, og plei godt med deg selv innimellom alt! ♥

    7. Æ e heldig med både familie og kjæreste <33 godt å vær mer på plass no og du e hjertelig velkommen hit når du vil ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg