Når man er dum

 

 

 

 

 

Til det å sitte her… gledde jeg meg sinnsykt. I går føltes det nesten som en utopi at jeg kom hit.

 

 

 

For dagen var en tungvekter.

Jeg kan for det sjøl.

Behøver ikke fylle dagen så full.

 

Dagen starta i går kveld.

Det er vel sagt at kvelden er dagens mor.

Så jeg prøvde å legge meg tidlig.

For å være opplagt.

 

Og jeg som sovner lett som en plett sovna ikke.

Spekulerte ganske fort på hvor mange ganger jeg hadde snudd meg.

 

Til slutt sovna jeg likevel, en søvn full av uro og oppvåkninger.

I halv fem tida fikk jeg ikke sove mer.

Da klokka var halv seks, sto jeg opp. For da var hodet så fullt av problemer, avtaler, sykdom, krig, at det bare var å stå opp.

For så vidt greit nok at dagen kom i gang.

 

Slik enkelt kan jeg ramse opp følgende, litt før halv åtte var jeg på kontoret for jeg måtte skrive ut møtepapir. Slik kjekk start fikk jeg ikke pc’n på, og kaffemaskina var tom.

En time etter hadde jeg papira klar og veien gikk videre. Over broer og gjennom skoger med solflimmer, i det vakreste været en kan tenke seg siste dag i februar.

Da jeg var framme ved ferga klokka ni, var alle bilene kjørt om bord. Og jeg kom også med.

Nå starta første møtet, et møtet på teams som varte en time.  

Framme ved parkeringshuset, etter plana, var møtet på mobilen over, men fikk jeg betalt-.

Nei, hva var det egentlig med denne dagen.

Fikk ringt og ordna opp i parkeringa.

 

Da var neste møtet i gang. Det varte fra ti til to.

 

 

Så var det rett tilbake til ferga og returen.

Fem på tre var jeg over, hadde fem minutter til å nå fram til tredje møtet.

Fire og en halv time etterpå låste jeg meg ut av kontoret, da var møtet ferdig, jeg hadde kjørt de 40 minuttene tilbake og fikk satt inn tinga på kontoret. Klokka var 19.30.

 

 

I morgen har jeg fri.

Det siste møtet burde jeg absolutt ha utsatt, men nå er det ferdig.

Og jeg holdt.

Jeg gjorde det.

Men håper det er siste gangen jeg presser gjennom slikt.

Det var bare dumskap.

 

Jeg grudde meg til dagen.

Nå er jeg kommet igjennom.

I kveld ble det en Fjordland.

Jeg kom meg altså gjennom dagen og det er helt fantastisk å sitte her.

Så til tross for at dette var et fryktelig tåpelig opplegg, så kom jeg gjennom og må vel si at dagen gikk bra, tross alt.

 

Håper du har gjort klokere valg enn meg i dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Godt gjennomført iallfall! Så får dagen i dag og fremtidige daga vær prega av mer klokskap 😎❤️❤️

    2. Så stolt du kan være over at du gjennomførte og ikke klappet sammen. Tungvekterdager er ikke gøy. Jeg har hatt en grei dag, både i går og formiddagen i dag. Jeg er ferdig med et prosjekt, og har levert det. Godt å være ferdig, så jeg tar også litt fri nå. Kos deg massevis på fridagen din. Samle krefter og smil!!!! Klemsiklem:)

      1. Det er godt å få levert prosjekt. Håper du fikk utnytta fridagen din. Jeg var glad jeg kom meg gjennom denne dagen min, men bør styre unna slikt. Nå har jeg en uke ferie, jippi :D, Klem <3

    3. Uffameg, som du står på. Men jeg kjenner meg litt igjen. Ta vare på deg selv. Og en ting til,, et godt sovehjerte er god energikilde. 🤗

      1. Det er sant, søvnen er veldig viktig. Det er lett å tro at tida er så mye romsligere enn den er, men for min sin del var dette dumskap. Skal prøve å huske, håper jeg begynner å lære :).

    4. Noen ganger blir bare dagene sånn, og det føles veldig stressende og man tenker at dette går ikke. Så gjør det jo det. Håper du har hatt en fin fridag i dag 🥰

      1. Skal prøve å unngå sikt når jeg kan, er plana :). Men noen ganger blir det så klart mer travelt. Og en kommer i mål, på det ene eller andre viset. Klem <3

    5. Av og til blir disse dagene slik du beskriver de – og man kommer igjennom…. phu….

      Håper dagen i dag er mye roligere 🙂 klem

    6. Du kan klappe deg selv på skulderen for vel gjennomført dag. Noen ganger er det riktig å haste gjennom og “klare”, andre ganger må man velge kvalitet fremfor kvantitet. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg