Når man slurver med å lese

 

 

Dager i regn og små-sur sol surrer forbi. Før dagene blåser videre.

 

 

 

Hele tiden videre.

Og nye dager kommer.

Dager der en gjør det samme.

Står opp, drikke lime-vann.

Ser på nettet.

 

Etter hva en skal, er prosedyrene for dagen.

Dusjing hører med.

 

Vi mennesker er langt på vei vanedyr. Jeg bruker faste produkter over lengre tid av gangen.

Tror det var i fjor jeg ønska meg produkter til fødselsdagen min som forhåpentligvis skulle hjelpe på den kjedelig forverringa av huda.

Det var tydelig en ble eldre, helt naturlig.

Men det skjedde litt for fort.

 

Nå er vel også det naturlig i og med min nyeste diagnose.

Men det er ikke det som er pointet her.

 

Jeg fikk ønsket oppfylt,  mellomste søster ga meg dusj-olje og lotion med olje i. Jeg syns de var fine og kjøpte inn igjen.

Ofte kommer jeg over slike tilbud ; tre for to og lignende, og da kjøper jeg inn slik at det er på lager.

Kjedelig å skal dusje bare for å oppdage at noe er tomt.

 

Lotionen begynte å nærme seg oppbrukt. Jeg satte den på hodet, slik at jeg fikk ut enda mere.

 

 

Da det var slutt, orka jeg ikke å skjære den opp, noe jeg også har praktisert.

Ingenting-til-spille tanken.

Syntes plasten var hard, redd for at jeg kunne skade meg med enten saksen eller kniven ved en eventuell operasjon for å dissekere flasken.

 

Så da var tiden kommet for å ta fram den lagra flasken.

Den hadde ikke parfyme i seg, derfor var toppa hvit, ellers lik.

 

Jeg trykte ut av den hvite kremen gjennom pumpa.

Begynte å smøre meg inn på brystkassen.

Oppdager at det ikke trekker inn i huden…

Tenker at dette var rart.

Jeg blir i stedet hvitere og hvitere, akkurat som kremen formerer seg.

Jeg gnir iherdig en stund, uten at det hjelper.

 

Hva feiler denne kremen?

 

 

Så jeg tar et blikk på flasken med lotion’en.

 

Og da ser jeg det.

 

 

 

Dette er ikke lotion for å smøre seg inn med etter dusjen.

Dette er en VASKE-lotion!

 

 

Oppgitt skjønner jeg at her har handlinga gått noe fortere enn lesinga. Så det var bare å gå inn i dusjen igjen og samtidig akseptere at lotionen var tom.

 

 

 

Neste gang jeg skal på apoteket skal jeg lese nøye, før jeg betaler og går og tror alt er i den skjønneste orden. 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg