Ni oransje bilder – dag 6

 

“FRODITHS FARGEUTFORDRING”-DAG 6 – ORANSJE

 

 

 

Da er jeg ved 6. og nestsiste dagen. Så dette greier jeg og er glad for akkurat det. At jeg klarte utfordringa.

 

 

 

 

Det er så mange innlegg jeg tenker å ta og som jeg har sagt jeg skal skrive om. Men tida løper så alt for fort.

I dag bevilger jeg meg å være her, her inne, men det tar mye tid.

Tror jeg likevel trenger det.

 

Nå skal jeg ta deg med gjennom oransje drypp i livet mitt.

Fargen for energi.

 

Denne buketten fikk jeg til et jubileum.

Syns fargene var så fine og blomstene ga meg glede.

 

Rognebær er ultraoransje.

Heldigvis er det en stund til vi ser synet av bæra.

Vi skal gjennom en HEL sommer først.

 

 

I senere tid har jeg hatt veldig enkle strikkeprosjekt.

Jeg har strikket en hel serie små firkanter.

Bestemte meg for at jeg bare ville vaske kopper med hjemmestrikkete vaskekluter.

Og jeg kjenner det er mye artigere å bruke disse enn de kjøpte.

Så nå er det bare hjemmestrikkete i skuffa.

 

Og angående strikk.

I fjor var jeg på en kunstutstilling med en kunstner som heter Ane Vik Eines.

HER skriver jeg om det besøket.

 

Faktisk er det mye oransje mat.

Tar med et par bilder.

Denne retten er fantastisk god, lettstekt laks liggende mellom to skiver med melon, som en hamburger.

 

Denne hamburgeren er laget av karbonadedeig med chips av søtpotet strødd med parmesan.

 

På tur mot sentrum måtte jeg stoppe for denne solnedgangen.

 

Litt lengre borte ligger Stemshaug kirke.

Den ble bygd i 1908 og er en langkirke bygd i stavkirkestil. Var der for å ta bilder til en plakat jeg skulle lage til en konsert. SLIK ble plakaten.

 

Avslutter med et varmt bål.

 

I dag blir det ikke noe friluftsliv her. Ikke noe bål.

Tror jeg skal holde meg godt inne.

Jeg har vært på jobb hver dag den uka her.

Det kjennes, jobber bare for halv maskin egentlig.

Det har vært møter, reiser og avtaler.

Så godt å bare senke skuldrene, bare suse rundt i sin egen verden for å finne fram den oransje krafta i seg sjøl.

 

Sender ut masse oransje ønsker til dere alle denne lørdagen.

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg