Planer, tur og mandag

 

 

 

Dagen starta slik som en mandag skal, men så ble dagen litt annerledes likevel.

 

 

 

 

Arbeidsmoralen min spora av.

Jeg jobba noen timer.

 

Sola skein og lokka.

Gikk opp til lunsj, steikte meg noen kaker av banan, havregryn og egg.

Etterpå bestemte jeg meg for en tur.

 

Har kjøpt meg stemorsblomst som jeg skal plantes ut, men de fikk bare stå i dag.

Det ligger ennå litt snø i skyggepart, sammen med knuste brøytestikker.

Det må jeg rydde opp i, men ikke i dag.

Det står igjen stikker som ikke er knust også, må få tatt de inn, men i dag glemte jeg det. 

For skogen, sjøen og våren lokka.

Se hvor langt bladene på denne selja på andre siden av veien er kommet i å springe ut. 

Ned over jordet for første gang i år.

Det er tørka ganske bra ut og ikke så vanskelig å gå nedover, som dette jordet kan være å passere over. 

Inn i skogen, så lett å gå når det er så åpent i vegetasjonen, før alt vokser opp. 

I skogsveien ligger det litt snø, men det har vært en voldsom smelting. 

Og så ligger fjorden der så blank og fin.

I går gikk jeg på andre sida.

En vill tanke spretter opp i tankene, kanskje jeg kan bade… 

Men ser at fjøra er for stor til at tanken er fristende å forfølge. 

Sola skinner litt dovent med et tynt skylag over seg. 

Sjøen lekte med farger og mønster. 

Det ble en kort tur.

Da jeg kom inn på kjøkkenet igjen hadde jeg bare brukt 20 minutter.

 

Det å gå tilbake til arbeidet var ikke mulig.

Klokka hadde også blitt for mange til det.

Fikk hengt opp noen klær og laget meg middag istedet. Laks som jeg steikte i ovnen, som en pakke, med alt som skulle med, i.

 

Og så var tida framme ved at jeg pakka med meg langkost og diverse remedier.

Dugnad i samfunnshuset.

Vi var en gjeng damer.

En liten kaffepause, så på igjen.

Jeg fungerte bra til jeg ikke fungerte bra lengre.

Nå er ryggen av og jeg gleder meg veldig til å gå inn for landing.

 

En ny dag til i minnenes bok.

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Da er det godt å gå inn for landing 🙂
      Og et bad, det kan friste en annen dag også, med mindre fjøre 🙂 Lag deg en fin tirsdag 🙂

    2. Banan, havregryn og egg. En sunn lunsj. jeg liker også det.
      Våren har begynt hos deg også. Jeg holdt på å vurdere å kjøpe stemorene:) Bading i iskaldt vann…det tror jeg klarer:)
      Hyggelig med dugnadsjobb, selv om man blir sliten. Ha en fin dag til deg:)

      1. Ja, veldig enkel og god mat :).
        Så fint når en kan begynne å plante blomster… og når badesesongen kan starte.
        Takk, riktig fin dag til deg også <3

    3. Så fin minnerik dag. Bare den tanken å bade kan jo være god. Jeg bader helst ikke alene nå lenger, men det hender fristelsen blir for stor i den gryende sommer!!!! Kos deg videre i våren. Klemsiklem 🙂

      1. Skjønner godt at du valgte å lage en minnerik dag og hørte på våren som lokket ute.🌱🌸🤩
        Skikkelig vakkert hos deg.🌞🌞🌞
        Nyt en rolig kveld!🤩

      2. natheless:
        Det er noe med det, man bør være flere når en bader. Men et par svømmetak kan jeg saktens klare på egen hånd, har jeg tenkt. Tenk at vi er kommet hit vi er <3. Stor klem 🙂

    4. Fint med tuuur, og vår ikke minst!! Kanskje det blir bading neste gang?;)
      No blir det sikkert grønt i stormfart. Lykke te med ny dag i dag, håpe den e god<3

    5. Deilig at våren endelig er her, både hos deg og hos meg 🥰 Jeg har ikke kjøpt noen blomster enda, venter nok litt med det til neste måned tenker jeg. Både i går og i dag er det nydelig vårdager her i Oslo, og balkongdøra står allerede åpen for at katten skal få komme og gå. Skal sette den mer opp når sola fyller balkongen. Ønsker deg en fortsatt fin midtiukendag, klem 🤗

      1. Jaa, det er fantastisk godt, at vi ENDELIG er her. Våren er herlig i Oslo om våren, hadde 11 vårer i ungdommen. Nydelig tid <3. Håper du også kan sette deg på balkongen, at du er såpass frisk. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg