Presentasjon av en bok

 

 

 

Nå er det lenge siden jeg har presentert en bok. Jeg har lånt den…

 

 

 

…men jeg tenker å kjøpe den.

 

 

Jeg har snakka mye om resultatet av at jeg har holdt på å lese den.

For jeg har brukt lang tid.

 

Faktisk husker jeg ikke hva som gjorde denne interessen. Kanskje var det bare at jeg kom over boka.

 

Det er boka de “De Tibetanske ritene” av Audun Myskja , med undertittel “15 minutter som forandrer livet ditt”. Boka kom ut 2021.

 

 

Han er blant anna spesialist i allmennmedisin.

Har et åpent sinn for andre måter å tenke enn den som følges i den vestlige legevitenskapen.

Han har skreve mange bøker om helse.

Er opptatt av både pusten og musikk.

 

Meg treffer dette.

 

Og de Tibetanske ritene appellerte, jeg begynte å prøve de ut mens jeg las boka som sagt.

For der står det forklart hvordan de skal utføres. Samtidig er det greit å gå på nettet og se videoer.

 

I boka blir vi innført i ritene.

Så dårlig form jeg var i, trodde jeg at jeg ville ha større problemer med å utføre øvingen.

Det gikk bedre enn jeg trodde, viste det seg. 

Jeg er i dag, etter flere måneder og en periode med influensa, kommet til ni repetisjoner. Anbefalingene er å starte med tre gjentakelser for så gå opp to og to øvelser over uker. Når man er kommet opp i 21 repetisjoner skal en ikke øke ytterligere og forklaring på det.

 

 

I går fikk jeg lest ferdig siste kapitellet i boka. Det handla om hvorfor ritene hjelper, forskning som underbygger disse 2500 år gamle øvelsene.

Boka er greit opplagt, den får meg til å tro på historiene om folk som praktiserer dette, erfaringene.

Og det jeg sjøl erfarer.

Jeg må fortelle at døtrene mine har begynt, der folk i rundt dem blir dratt inn i ritene også.

 

 

Etter å ha lest ut boka har jeg gått tilbake til øvelsene, se om jeg må justere noe.

Og det er det alltid.

 

Boka er på under 200 sider.

Han forteller om bakgrunnen for ritene, går inn i utførelsen av ritene, veien videre med å praktisere og etterord.

 

 

Er du opptatt av alternativ måter å gjøre ting på ut fra vår tenkning, vil jeg absolutt anbefale boka.

Ritene blir omtalt som ungdomskilden, men som det blir sagt i boka; du blir verken yngre eller frisk , men du får en bedre livskvalitet.

 

Så for meg er ritene kommet for å følge meg.

Femten minutter om dagen har jeg tid til.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Artig du har introdusert mæ for det! Kanskje du Finn boka i Trondheim i morgo;) ska få lest mer om det her også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg