Ramtaratamtaraaam

 

 

 

Hvorfor en slik overskrift, er det noe som har skjedd…eller hva?

 

 

 

 

Det ærlige og redelige svaret er, absolutt, absolutt ingen grunn.

Ingen!

 

I gårkveld fikk jeg en melding fra ene datteren,

– gruer du deg, spurte hun.

– Jeg tenker ikke på det, sa jeg.

– Venter med det til i morgen.

 

Altså i dag.

 

Men venter litt til med å ikke tenke. Ikke å grue meg.

Tenke kan jeg gjøre siden.

Grue meg håper jeg å slippe.

 

Dermed har jeg kuppa mitt eget innlegg. For hvordan fortsetter jeg nå…

 

 

Jeg kan kanskje i stedet skrive om lyder.

 

Jeg har så mange lyder i rundt meg. Da jeg var ute og gikk i gårkveld hørte jeg ikke mindre enn to hakkespetter. Utrulig at de kan lage en slik metallisk lyd av å hakke i tre.

 

Bildet er tatt av Franz W. fra Pixabay

 

 

Og da jeg kom hjem fant jeg fram solstolen, som tenkt.

Orka ikke lese, lukka bare øynene.

Da hørte jeg en skogsdue like ved. Den kurra intenst.

 

Jeg kjente jeg ble lykkelig av å sitte der i sola med alle lydene. Og den lykkefølelsen gjorde godt.

 

Men nå må jeg ut i verden for å tenke…

 

Skal skrive mer når jeg har tenkt i fra meg.

 

 

 

Hvilke tanker har du i dag?

 

 

 

 

 

8 kommentarer
      1. Tankene fant jeg ut av, eller de måtte etter hvert tas fram – hadde et arrangement på onsdagskvelden som jeg var spent på. Det gikk bra :). Du må nyte nok en sommerdag. Klem <3.

      1. Så da er du ferdig og fri til å bevege deg fritt. Så godt :). Spesiell hakkespetten. Tankene har en i hvert fall ikke bruk for om de bruker mye tid på grue seg før en skal noe, så da må de bare parkeres :D. Vakker dag til deg og dere.

    1. Ikke tenk for mye – prøv å tenke ferdig….! Jeg tenker for mye, det er jo så slitsomt! Hakkespett, duer, fuglesang – I love it! 🙂 klem

    2. Naturlyder er nydelige, det å være i naturen, ja, det vet du alt om <3. Jeg prøver å styre tankene, på onsdag ville de bare tenke på alt som kunne gå galt – det var virkelig ubrukelige tanker :). Da er vi framme ved helg igjen, nyt den <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg