Sol og snø

 

 

 

Sola har krøpet langt ned i fjellsida på andre sida av fjellet. Snart skinner den på meg.

 

 

 

Kanskje bare om en halv uke er de første solstrålene på stueveggen.

Ubeskrivelig god tanke.

 

Det er fredag, en god dag.

 

Har planer om noe hjemmekontor, har faktisk kommet i den situasjonen at jeg har timer i minus.

Det er uvant, men regner med jeg skal komme meg på plussida greit.

Jeg er litt tung i kroppen. Tåler ikke så mye før jeg blir sittende med haka på knærne.

Tror jeg bare aksepterer at det er slik.

Har prøvd så lenge å kjempe imot, uten at det hjelper en tøddel.

 

OK, liksom, nå har jeg langstirren, da er det slik.

Får nok bare akseptere.

 

 

I går hadde jeg en dag som krevde forbausende mye planlegging, en enkel handling iverksatte mange avtaler.

Mora mi skulle ta tredje vaksine, da det var hennes tur før jul, følte hun det var for tett oppi alt hun hadde vært igjennom da.

Hun fikk en time på nyåret, men den dagen kom jeg meg ikke opp dit hun bodde på grunn av snøen.

Nå hadde det vært bart noen dager, men slik skulle det ikke bli.

 

Plutselig kom det et stort og massivt snøfall.

Det betydde problemer.

Først var det om jeg kom meg ned på veien her jeg bor.

Sendte melding til han som lovte, men der var traktoren på reparasjon.

Vurderte å begynne å grave, men tok så kontakt med en annen en.

Der fikk jeg ja med en gang, så lettelsen var stor.

 

Fikk mor til å ringe naboen sin, om han kunne kjøre mor ned den bratteste kneika.

Til slutt var det veien bort til huset hennes. Om noen kunne dra over den.

 

Snø altså.

 

Etter et møte på teams i går, var det ut å grave fram bilen å få bort snøen rundt den.

Da jeg var framme og skulle opp i boligfeltet mor bor i, kom en traktor bak meg.

Jeg kjørte bilen til siden og traktoren begynte å brøyte opp de siste og bratteste bakken.

Og vet dere hva han gjorde, tror han skjønte, han sandstrødde veien helt opp.

Det førte til at jeg klarte å kjøre helt opp. Så vi kunne avbestille naboen.

 

 

Vaksinasjonen foregår i en idrettshall, så først var det å være med til mors plass.

Etterpå var det å flytte bilen til andre sida av huset der folk slippes ut etterpå. 

 

Da hun var ferdig var jeg innom butikken for å handle for henne.

Så var det returen, og heldigvis var veiene slik at jeg kom meg opp.

Det blir noen vendinger.

 

Etter en kaffekopp gikk turen til noen timer på biblioteket.

Heldigvis en rolig ettremiddag.

Og med nye briller riktig kosa jeg meg, plutselig gikk det greit å sette bøker på plass, se og finne ut.

 

Himmel, for en forskjell.

 

Lånte med meg ikke mindre enn tre bøker, en novellesamling, en roman og en sakprosa om barn i Norge som lever under fattigdomsgrensa.

Ellers er jeg i gang med å lese om Tibetanske riter.

 

 

Det er fredag.

Jeg skal lage meg en juice og har skåret opp innholdet.

 

 

Og så skal jeg prøve å gjøre slikt som jeg får energien opp av.

For det er så mye jeg har lyst til.

 

 

Fantastisk fin fredag til deg.

 

 

 

 

 

28 kommentarer

Siste innlegg