Sommer på siste sommerdag

 

 

 

 

Fridag med sol på er en alldeles herlig kombinasjon. Jeg har allerede gjort noe bra og kan nyte det framover.

 

 

 

 

For med sola inn gjennom vinduet og et nytt tall i riktig retning på vekta, tappa jeg en bøtte full av varmt vann med vaskemiddel i.

Bøtta tok jeg med meg ned og ut.

Så slo jeg den opp i den tomme søppeldunken, den som matavfallet blir tatt i.

Gjentok noen ganger før jeg roterte dunken og snudde den opp ned.

Gjorde samme handlinga med restavfalldunken.

Nå står begge opp ned.

Og jeg – jeg er meget fornøyd med meg sjøl.

 

Drikker limevannet mitt med god samvittighet på årets siste sommerdag.

To dager med arbeid er tilbakelagt.

 

Til høsten skal jeg bruke opp enda to ferieuker og 20 timer overtid.

Jeg skal stå i null.

Jeg bør det. Når vi bikker et nytt år.

For høsten er spennende, nok utfordrende og jeg vet ikke helt hvordan dette ender.

Og jeg skal fortelle om det, men må vente litt til.

Ikke for å gjøre det spennende og ‘følg meg, følg meg‘, nei. Bare fordi at det ikke er klart ennå, det kan bli annerledes.

 

 

Da søsteren min kom innom kontoret litt før jeg ferdig og spurte om jeg ville bli med å ta en kopp kaffe, slo jeg følge etter en liten betenkningstid.

For jeg var sliten.

Kunsten er å slutte mens leken er god.

Kan egentlig overføres til alt.

 

Har faktisk gjort et par innkjøp de siste dagene, det ene er en turbukse, det andre var noen nøster bomullsgarn.

 

 

Men skal ordne meg med en skikkelig strikk snart.

 

Tenk, sol!

 

 

Og det meste av dagen ligger foran.

Tror kanskje ikke temperaturene er til å sole seg i, men jeg har et ryddearbeid som jeg bør få utført.

Skrev om det HER.

 

 

 

Nå tok jeg meg en pause fra skriving. Har vaska kopper og smårydda.

Faktisk tømt en tursekk som nesten har slått røtter, så nå skal den settes på plass.

Ritene er gjort, spiser ute nå.

I sol og sommer.

 

Sommer på siste sommerdag er så bra.

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. En fin dag har vi hatt til tross for iskald vind. Fått gjort mye ute i dag vi også. Så godt å få det unna på finværsdager! 🙂
      Godt du har en fridag og kan nyte sola litt. 🙂 Ha en fin kveld! <3

      1. Fridagen i går var herlig, men lufta er blitt kaldere. Så godt å gå gjort unna mest mulig ute :). Heldigvis har vi en soldag i dag også, du må nyyyte den. <3

    2. så bra att du fikk en sånn deilig dag ,sol her oogså og den varmet skikkelig ,deilig å kjenne svetten renne for snart blir det kjølige dager og da kan en se tilbake på dei varme dagene og være takknemlige for dem alle :=) tror det blir sol i morgen også

    3. Deilig at du fikk sol på fridagen din☀️☀️
      Godt at du har litt ferie og avspasering tilgode utover høsten.
      Nyt kvelden!🤗

      1. Kjenner jeg er grådig på sola etter denne sommeren :). Godt med ferie og fridager, men må nok plotte dem inn snarest, tenkte på det i går da jeg la inn møtedatoer. Ønsker deg en superfin torsdag :).

    4. Sola står høyt på himmelen som er knallblå i dag. Litt kjølig på morgenen, men når sola får tak blir det bra.
      Jeg har igjen 14 dager med ferie jeg også, og de skal jeg gjemme til slutten av året å avslutte arbeidslivet et par uker før. Du minnet meg på at jeg også må vaske søppeldunker, spesielt den for matavfall… Håper du får en knallfin torsdag, klem 🤗

      1. Det har vært fine dager i Oslo også, skjønner jeg :). Så du tenker å avslutte arbeidslivet til nyttår…jeg tenker på hvordan det blir for meg også, men håper jeg kan jobbe fra til jeg er 65. Har i hvert fall hatt en super helg, det håper jeg du også har hatt :).

        1. Ja jeg skal bare jobbe i 4 måneder til så er det over. Ble egentlig fristilt for litt over et år siden, men de kunne ikke si meg opp så jeg fikk en avtale om å jobbe fram til 62 år. Det var jo planene min så det passet perfekt. Hadde en fin dag i går, men i dag har kroppen ikke vært i humør så det ble en sløv dag uten at jeg klager for det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg