Spørsmål om hvor atelieret ble av

 

 

Her om dagen spurte jeg om noen ønsket at jeg skulle skrive om noe.

 

 

 

Jeg fikk spørsmålet om hvordan det gikk med atelieret fra Fruensvilje.

 

Det var i 2018 jeg sammen med et par til leide et atelier.

Leide det et år.

Det lå en halv times kjøring fra her jeg bor.

Etter året var gått vurderte jeg det som et dårlig prosjekt. Jeg hadde vært der alt for lite, så å betale en fast pris i måneden samtidig med at det var så lite bruket, var bare dumt.

Så vi sa opp leieavtalen.

 

I fjor på denne tida, flytta lillesøster mi ut fra leiligheta i kjelleren.

Jeg hadde lyst til å prøve uten å leie ut, men at jeg skulle prøve airbnb nå i sommer. Men en del måtte kjøpes inn. Kopper, kjøleskap, dyner osv. Og at jeg kunne bruke det som verksted når det ikke var utleid.

 

I fjor sommer fikk jeg lufta og vaska mye stoff som hadde vært lagra i fjøset.

Her er stoffa stabla opp for å kunne brukes i kjellerleiligheta.

 

Tenkte å kunne kombinere maling, tegning og søm der…

 

Men så ble far sykere og sykere utover siste høsten, så det ble ikke mye tid til overs. Da han døde på nyåret trengte mor meg enda mer.

I tillegg ble det en del omstrukturering på jobb som krevde sitt.

 

Så alt i alt ble det lite overskudd til å prioritere det jeg ønsket.

 

Leiligheta står der.

Har brukt den som hjemmekontor.

Har tegna der litt.

 

 

Så håpet er at jeg får til å begynne å bruke det mer utover høsten.

 

 

Når alt det som har tatt tid i det siste, slutter å ta tid.

Har en formening om at det er både sunt, viktig, ja, kanskje nødvendig, å komme i gang.

Og så har jeg ønske om å kunne ha diskusjonskvelder der også.

 

Her er fra nyttårsaften, da vi var samla der nede til mat og musikk.

 

 

Så slik er planer og tanker rundt temaet atelier. Håp i hengende snøre, optimistisk tro på at det skal gå an og få til. 

Helst snart.

 

Takk for spørsmålet Fruensvilje

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Mye som har skjedd deg det siste året…
      Jeg synes du har fått gjort mye med kjellerleiligheten allerede og og veldig god plan du har for den!
      Jeg synes forøvrig du skriver om mye forskjellig jeg, så kommer ikke på annet enn at du kan vise oss når du lager noe med maling, tegning og søm…

    2. Ja, året fikk litt mye trist og vanskelig. Men det er også livet.
      Så artig du liker plana mi, jeg må bare få den til å virke.
      Koselig sagt, ja, jeg skal vise fram når det er noe som kan vises 🙂 <3.

    3. Godt å ha noen planer 🙂
      Enn så lenge, når man ikke ser så langt frem og ikke rekker eller strekker til med alt man vil, er det godt at noe ligger der når muligheten byr seg 🙂

    4. skjønner att en ikke kan betale leie for noe som nesten ikke er i bruk ,krysser fingrane for att det går i kjelleren til slutt ,kjekt å ha et sted en kan forlate uten å pakke alt vekk hver gang også ,jeg har troen på att det blir bra til slutt

    5. E så fint ned der, perfekt som atelier og diskusjonsrom <3 støtte forslaget oppi her om qt du må vis dine verk og søm! Kanskje et innlegg om klær du har laga?

      1. Du får kom heim å varra kreativ me både ord og tegning. Kanskje du kanj vise klærne neste gong du kjæm heim å 🙂 🙂 :).

    6. Du har hatt mye annet å tenke på, men jeg er sikker på at det atelieret vil bli din glede etter hvert. Det er godt å krype ned i sitt eget og la blyanten svinge seg over arket, eller symaskinen summe. Mitt vaskerom fungerer som mitt krypinn. Hjelp som det ser ut der nede nå, men skal man være kreativ, må man tillate seg litt rot. Etterpå rydder jeg opp,og blir nesten redd for å starte opp med noe igjen. Men jeg klarer ikke la være……. Jeg har kjøpt inn en bit linoleum og ny trykksverte. Gjett om jeg gleder meg til å lage noe med dette igjen!!!!!

    7. Så spennende, håper du viser det. Blir linoleumstrykk dette da. Håper du har større vaskerom enn meg, så en stakket stund for meg om jeg skulla jobba på mitt vaskerom… :D, det er bitte lite. Rot må det bli ja. Jeg har ikke symaskin lengre og har vurdert, men greier ikke komme til noen bestemmelse.
      Ja, det har vært mye å ordne opp i, men det har nesten blitt det vanlige, for det har vært år med utfordringer, egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg