Stille før stormen

 

 

 

“Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag…er det mandag, er det mandag?”

 

 

 

Men altså ikke det. Vi er snart ferdig med tirsdag. Og jeg er også ganske så ferdig.

Du verden det er godt å låse seg inn hos seg sjøl etter to dager på farten. Kjente det på ferja hjem at jeg duppe-trøtt.

Sovna sittende i bilen et par ganger. Altså, mens jeg satt i bilen på ferja!

Dagene har gått fint. …

 

 

– Og så langt kom jeg i skriveriene mine i gårkveld. Jeg var så sliten at det å gå og legge seg var bortimot en Amerikareise.

Nå har en god natt fargelagt kommende dag.

Skal rekker et møte på Teams klokka ti, men satser på og være på plass litt før.

Så på programmet står dette møtet, ferdigstille noe tekst og finne bilder til, klarere og melde meg på en konferanse…og da er det bare et pluss om jeg kommer i gang med mer.

Timene vil nok uansett bli for mange den uka her.

 

De to dagene som er tilbakelagt har vært fine, slitsomme og mandagen fikk en krevende slutt. Av og til sier folk noe man ikke syns det er det minste hyggelig at de sier. Man blir gående å tenke hva som ble lagt i utsagnet, slik endte den ene dagen.

Når det ikke er konstruktivt, bare slitsomt, må man greie å frigjøre seg og sette slikt på den hyllen det hører hjemme.

En kan ikke ta til seg, eller bære på alt som blir sagt.

Når det ikke har annen funksjon enn å bygge ned.

Men ellers veldig positive dager.

 

I dag, etter jobben, må jeg antakelig ta en runde, for det er meldt tildels sterk vind utover ettermiddagen og natta. Så framom mor å sette inn hagemøbler, etterpå hjem til meg for å ta inn noen stoler og et bord.

Er ikke så glad i den vinden. Huset er ikke reparert etter vinden sist vinter, ikke har jeg fått prisantydning på reparasjon, sannsynlig har jeg ikke mulighet…eller bør ikke låne opp, slik situasjon er nå.

Så var det den skogen som ble sett på i sommer, har heller ikke fått svar derfra.

 

Det er så tungt med slikt og jeg er fryktelig lei av å mase…føler det må til over alt, både privat og på jobb.

 

Men akkurat nå, akkurat, akkurat nå, er det stille før stormen…og jeg må ut å virke.

 

 

Ønsker deg en riktig fin høstdag.

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. God dag te dæ <3 bra du får lagt vekk slitsomme tanka som ikke gir nå. Også håpe æ du får svar på alt no, uten at du treng å føl at du mase!

    2. Kjenner meg igjen i det å være trøtt, så trøtt på kvelden at jeg ikke makter nesten å slepe meg i seng… Det er ikke alltid så lett å vite hva som er meningen med ordene som blir sagt, og så gå å grunne på det. Selv er jeg veldig sensitiv til andres kroppspråk og hvordan de ordlegger seg. Noe som til tider kan være ganske slitsomt. Håper dagen i dag blir fin, masse klemmer 🤗

      1. Ja, det kan komme en del slitsomme tanker, så jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil gi det plass. Får heller spørre direkte. Man kan heller ikke ta inn over seg hva alle mener. Har hatt noen greie, men travel dager. Håper det har vært gode dager for deg også. Klem <3

    3. Å være på farta kan være utmattendet det ja.. bra du sov godt da ! Når folk ikke kan si noe hyggelig..eller gi en konstruktiv tilbakemelding er det unødvendig å si noe syns jeg.. og som deg kan jeg ofte gruble på hva folk egentlig mente med det di sa..må prøve å legge vekk di tankene ja, men ikke alltid så enkelt..di dukker opp uansett om man ikke ønsker dem der..Selv om du har mye å tenke på håper jeg høsten blir mest hyggelig og fin der du er… Klem <3

      1. Heldigvis har jeg ingen problemer med søvnen. Folks evne til å skjønne hva de egentlig sier, opplever jeg kan variere. Brukte faktisk resten av dagen på utsagnet, men neste dag greide jeg å ha frihet fra utsagnet. Man kan ikke la andres begrensninger fargelegge ens egen dag så lenge det ikke har noe konstruktivt ved seg. Egentlig er jeg i en spennende tidsperiode, skjer en del i arbeidssammenheng. Håper også du har det bra. Klem <3

    4. Jeg sier jeg er høstslapp jeg, men da ler folk og sier at det ikke noe som heter det!!!!! Men vi får ta en dag av gangen. Håper vinden ikke gjordet ugagn hos deg i natt. Klemsklem:)

    5. Det er slitsomt å være på reise og ikke få tid til å slappe av etterpå.😳
      Håper du får en dag med hvile nå.
      Her er det også høststorm, så det er nok lurt å ta vare på det som er løst ute.
      Nyt høstkvelden!🤗

      1. Håper du greier å slappe av i turnelivet :).
        Ja, høstene er her med alt sitt hurlumhei. Og så er det godt med helg.
        God fredag til deg <3

    6. Noen ganger er “masing” det som må til. Men det som man selv tenker på som masing, trenger ikke oppfattes som masing av andre, bare påminnelser 😉

    7. Vondt når nan får kommentarer som kjennes urettferdig og som man går og tenker på… spark de vekk! Jeg synes du skal mase når det gjelder hus og skog! Jeg bor selv på en værutsatt plass og har virkelig fått kjent høsten ta tak. Fått ordnet noen småting utendørs nå mens jeg har pusset opp inne

      1. Ja, jeg gjorde det, neste dag var kommentaren borte :). Må til med tanken på eiendom, og får vel samla informasjonen, slik at jeg får gått videre med det jeg må. Godt å få gjort slik en er nødd til å få unna.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg