Sutre seg blid

 

 

 

 

Dagene kommer og går. Sola har vært raus i den siste tida. Men sommeren er over.

 

 

Fra dagens motivasjonstur

 

 

 

Lørdagen dukka opp i dag.

Dagen får meg nesten til å føle panikk med alt solglitteret. Den kommer etter en torsdag og en fredag som ikke funka.

 

Plutselig er det slik det ikke skal være. Energien er nede. Tåler ingen ting før jeg får denne følelsen som om jeg har feber, kvalm og vondt i hodet. De Tibetanske ritene er satt på pause. Vet ikke om det er de som har ført til at jeg har problemer med å gå.

 

 

Så med andre ord, nesten bare sorgen.

Men bare nesten.

For sola skinner og det er så nydelig ute.

Sjøl om jeg ikke helt greier å få ‘føtter’ på denne dagen.

 

 

Tror alle nyheter, høsten, uløste problemer blir litt mye og følelsen av utslåtthet skjer.

 

Ennå finnes blomster i blomst

 

Dårlig energi, vondtene (som har vært nesten fraværende lenge) i kroppen og mange gjøremål er en så dårlig kombo.

 

 

For det første har jeg dette som burde ha blitt kutta opp.

Både rydding for fiber og nedhogd tre fra et anna område

 

Og så har jeg denne uløste takproblematikken.

 

Så legger jeg ut dette som bare er trist…

 

I går fikk jeg tatt mange telefoner som går på bredbåndet, om oppsigelser jeg må foreta, tidsplan når det blir montert og klagen jeg sendte på arbeidet som ble gjort her tidligere, men ikke fått svar på. Ikke mindre enn fem forskjellige firma kontakta jeg for én sak.

Men den som skulle gi meg pris på kostnadene ved det ødelagte taket må jeg sannsynlig purre på for fjerde gang.

Det er så trøstesløst når folk sier ja, men ikke gjør det de har sagt.

 

 

 

Og stå i alt er som sagt ikke alltid bare lystig, så må nok arbeide med hodet mitt.

I dag må jeg innover til mor, handle og slikt. Da vil denne finværsdagen gå til det.

 

 

Nå har jeg avspasert en del av overtida mi i håp om at det skulle hjelpe. På den bortevekk energien.

Vil tro det gjør det, om jeg ikke kjenner det ennå.

 

 

Neste uke er det full fart og jeg må jobbe etter slik jeg ikke fikk gjort i uka som har gått.

Det er møter både over nett og fysisk med tilreise.

Masse tenkearbeid som må skrives ned.

Mye å få en oversikt over.

 

 

Så nå har jeg sutra meg gjennom disse tankene her.

Får prøve å håndtere noe til handling.

 

Og går ikke denne hofta seg til (hilsen gammel dame), altså at det ikke er muskulært, men slitasje i beinstruktur (for vet det er noe på gang der), så må jeg bare ta et legebesøk.

 

 

Nå skal jeg blåse en kraftig vind gjennom hodet mitt og rydder i tankene her…oooiiiii…

  • JA, det er et fantastisk vær-.
  • Og være i redusert form er OVERHODET ikke dødelig-.
  • Jeg blir bedre igjen-.
  • Blir det alt for mye, er det noe som heter sykemelding-.
  • OG, jeg er heldig som har en mor i livet-.
  • Jeg kan gå på føttene mine!

 

Slik!

 

 

Nå tar jeg med meg fotoapparat en tur ut, det er det lureste jeg kan gjøre nå.

 

Ett av flere tre som ble planta i oppkjørselen, de andre ble brøyta ned

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Enig med Frodith om at var lurt med en hjernevask, og hente fram positive tanker 🥰 Ja nå er sommeren lagt bak oss, og forhåpentlig har vi en lang og lun høst foran oss. Det er nå en ønsketenking fra min side. Jeg var nede for telling både onsdag og torsdag etter å ha vært på jobb. I dag er energien tilbake igjen, og jeg har fått gjort litt inne selv om skulderen min er litt ugrei. Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld, klem 🤗

      1. Må prøve :). Den ønsketenkningen stiller jeg meg sterkt bak! Ja, den hersens energien, tenk om en bare kunne gå ut å kjøpe noen lass. Du må ta vare på deg sjøl. Takk. Plutselig har vi søndagskveld, håper den er fin for deg. 🙂

    2. Å, du har da jammen meg nok å stri med nå synes jeg. 😳
      Godt du klarer å sortere litt, og jeg håper du får bedre hjelp til både det ene og det andre..🙂 God klem 🥰

      1. Blir i hvert fall lei av å mase, men det må visst til. Dette taket har vært med en stund og som kan føre til at jeg må flytte. Så det er virkelig en utfordring. Klem <3

        1. Huff, ja, det skjønner jeg er en utfordring. Det er Olav sin store skrekk også, at det blir noe med taket. Det er gammelt 😉 Håper du får hjelp til å fikse det. Klem <3

          1. Tak er vel noe av det viktigste på et hus, her har sannsynlig en taksten ligget skeivt i årevis – så ganske store skader. Må få ordna det, men usikker på om kostnaden blir større enn jeg har økonomi til. Venter på resultatet av en befaring i sommer, om jeg har skog som kan hogges, selges og slik være et grunnlag for å låne det som må til.

            1. Det håper jeg går bra, og at det ikke blir for kostbart. Er nok bra at Olav er så nøye på å følge med på taksteinene. Det kan fort bli lekkasje, men heldigvis har vi et par lag med tak under steinene igjen 🙂 Ikke bare enkelt å ha store, gamle hus.

    3. Hjernevask!
      Det hjelper kanskje….? 🙂 Håper det!
      Du har mye å tenke på og mange gjøremål som henger over deg…. HUff sier jeg og håper du får hjelp til alt dette <3
      klem

      1. Tenkte på dette, at tanker farger tilværelsen, men den forandrer ikke konkrete ting. Men så klart er det ingen vits å tenke på det en ikke har mulighet til i nu’et. En kunst dette. Takk for gode ønsker. <3

    4. Håper du får orden på tak og diverse før vinteren. Den lista var fin da. Ja, vi har mye å være takknemlige for. Hurra for turer med fotoapparatet. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg