Takknemlighet

 

 

 

Det vil jeg, sier jeg. Og så går tida fra meg. Slik har jeg vært siden jeg var barn.

 

 

 

 

 

Men om ikke det bli med en gang, blir mye av det etter hvert.

Om ikke alt.

Her inne har jeg opp til flere slike ‘heng’.

Og tanken er at det skal bli, jeg skal skrive om det jeg har sagt jeg skal.

 

I dag skal jeg ta for meg noe med kort fartstid.

Det var Kari Engesvik som oppfordra til å skrive om takknemlighet i går.

Takknemlig fredag.

Og jeg kommenterte at det ville jeg skrive et innlegg om det i går kveld.

 

Nå var jeg ikke hjemme før midtnatt, så da skar det seg.

Men i dag går jeg på oppfordringa med friskt mot. Jeg syns det var på sin plass å skrive om det etter det litt tunge innlegget jeg hadde i går.

 

Skriv minst tre ting du er takknemlig for, oppfordra Kari.

 

Bildet er tatt av Avi Chomotovski fra Pixabay

 

Men jeg har så mye mer å være takknemlig for.

Jeg har fullt:

 

  • Når jeg påstår jeg er veldig glad for å være meg sjø hører nok det litt rart ut, jeg skriver masse om ting som kunne tyde på det motsatte. Men jeg er faktisk veldig glad for å være meg sjøl, jeg trives svært godt i mitt eget selskap og kan ha mang en godt diskusjon med meg sjøl, he, he. Det handler nok også om at jeg har en grei balanse i personligheten min, som gjør det meste overkommelig.
  • Barna mine, hvor heldig er jeg ikke som har fått lov til å bli kjent med noen så fantastiske skapninger og ha de i flokken min. Og få muligheten til å sende betingelsesløs kjærlighet, en gave i seg sjøl.
  • Alle andre jeg har å være glade i.
  • Gleden over mennesker jeg får bli kjent med, ikke mist her på blogg.
  • Naturen og synsinntrykk og kunne fotografere dette.
  • Tegning og farger, sjøl om dette får jeg ikke så mye tid til.
  • Bli kjent med liva til nye mennesker.
  • MUSIKK, for ikke å forglemme det, at jeg har hørsel og kan nyte.
  • Orda, all glede som skriving fører til.
  • At kroppen min kan ta meg med rundt, at jeg får til å bevege meg.
  • Den lille ferieturen jeg skal på.
  • Det skjer mye positivt på jobb.
  • At jeg har en langhelg uten plan foran meg.
  • Blomster, vekster og dyr (går kanskje under natur).
  • Mat gir masse glede, jeg blir lykkelig over god mat og god drikke.
  • Lære nytt, forstå mer.
  • Det jeg har fått lære og oppleve.

 

Ennå har lista kunne blitt lengre, mye lengre. Både generelt og mer spesifikt for uka som har gått. Men jeg stopper her.

Jeg vet jeg har så mye å sette pris på og være takknemlig for.

 

Og takk for det.

 

 

Det er pinseaften. Da jeg bodde i Orkdal brukte folk der å tenne pinsebål.

Den tradisjonen har vi ikke her.

Men har tent opp i ovnen, for det er overskya, pjuskregn og kjølig.

Så det å tenne opp i ovnen er også noe å glede seg over.

 

 

Jeg vil ønske dere en fantastisk fin kveld, med- eller uten bål. 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg