Trenger man noe mer –

 

 

 

Vet dere…? Det er helg. Det er faktisk akkurat det.

 

 

 

 

Det er fantastisk godt.

Det er godt å være hjemme også.

Og så er det ikke helt godt…

I går pakka jeg en bag. Tok ikke sjansen på å våkne her i dag tidlig bare for å oppdage at vannet ikke var kommet.

Mor syntes det var veldig greit at jeg kom til henne og jeg dusja før jeg dro på jobb i går ettermiddag.

Og jeg dusja før jobb i dag tidlig.

 

 

 

 

 

Så langt kom jeg i går da jeg skulle fortelle om hvordan ståa var.

Om vannet som var borte og andre ting som ikke gikk veien. Slik som å laste opp bilder.

Det var som alt skar seg på alle hold.

 

Men her er bildene som jeg tenkte å legge ut fra turen opp til brønnen HER.

Skal opp den bakerste bakken og inn i skogen.

Her skal jeg opp, denne bakken er fryktelig bratt syns jeg.

Så er jeg endelig framme ved elva.

Det sildrer litt vann under isen.

Mens jeg styrer med slangen mørkner det.

Og til slutt var mørket for mørkt, for å si det slik.

 

Nå fikk jeg lasta bildene opp etter en del rigging på mac’en.

For jeg fikk rett og slett ikke til å laste bilder verken slik eller sånn. Så nå har det vært oppdateringer av program…og så, voalá!

 

 

Men tilbake til i går kveld.

Hjemme etter et døgn borte.

Overnatting hos mor og så var det møter i Kristiansund.

Spent og bekymra går jeg inn i huset og det første jeg sjekker ut er vannet.

Det er noen dråper i leiligheta nede, men det opphører.

Oppe er det ikke en dråpe.

Bare døde kraner.

 

Det er rart dette, hvordan ting påvirker hverandre.

Hvordan jeg føler meg…

For å si det mildt føler jeg meg helt elendig. Sjøl om dagen har vært grei, samler det seg nå, alt som ikke er så på stell, alt som ikke fungerer.

Jeg føler meg til de grader mislykka og håpløs, ingen liker meg…,

jeg er rar…,

kanskje er jeg helt på bærtur med alt og helt unormal-.

Jeg orker ikke lage meg middag, orker bare å sitte i en stol og være helt utslått.

 

Nå må jeg ile til her med en kommentar, slik at dere ikke føler dere må til å løfte meg på noe vis…, jeg vet jeg trenger søvn og at dette er summen av for mye for meg og min måte å reagere på.

 

Det er nesten håpløst å virke nok til å få lagt seg. Men til slutt kan jeg breie over meg dyna. Og akkurat da føler jeg meg i  h i m m e l e n.

 

I morges våkner jeg med en tung sky over meg, jeg spekulerer på hva jeg må gjøre for å få bort luftbobler i rørene, regner det er de som stenger vannet.

Samtidig spekulerer jeg på om vannet som står å stanger mot lufta kan fryse.

 

Med tunge steg går jeg ut på badet.

Skyver kranen opp…

Og da...

Det brummer og bobler…og ut kommer en sprut av brunt vann.

Det bobler i lufta som kommer ut av kranen…jeg setter opp alle kranene.

De bobler og usikre vannstråler støtes ut, før de liksom danser ut, svinger seg gjennom lufta.

 

 

DET ER VANN I KRANENE!

 

 

Det er nesten så tørke er verdt den euforien som skyller over meg.

Jeg er i stand til alt.

Alt er greit.

At jeg ikke har kontor fra nyåret, pytt, pytt

At jeg begynner å bli så forbaska voksen, pytt, hva har det å si, jeg er da ung…

Taket tenker jeg ikke på en gang.

Og jeg vil vaske, jeg vil vaske ALT.

 

Dagen er ny og dagen er god.

 

 

Nå har jeg landa litt.

Tatt ned adventssakene fra mørkeloftet.

Jeg vasker klær og har vaska kopper.

 

 

Kommer du innom, sier mor.

Nei, svarer jeg, ikke i dag.

 

 

Ute er det fantastiske himler og jeg skulle gjerne vært over alt, ute, inne, vaska, blogga, vært på julemesse…

Men jeg har vann.

Og det er lørdag.

 

Trenger man noe mer da?

 

 

 

 

 

 

      

28 kommentarer
    1. Hjelper godt med lørdager. 🙂 Jeg har også hatt litt kjipe dager. Og når man er sliten så skal det INGENTING til før det hvelver helt liksom 🙁 Men så kom helgen for min del, og det ble litt bedre igjen. Har LEDD høyt flere ganger i dag. Deilig! 🙂

      1. Søndag også… :).
        Uff, håper de har gått seg til. Ja, det er slik, ting påvirker hverandre. Veldig deilig å le skikkelig høyt, le fra dypet av magen…det er en lise og en burde gjøre det ofte. <3 <3

    2. Tenk, så raskt kan følelser endre seg. Og det er vel ikke mye som er mer livgivende enn vann, og mer dødbringende enn mangelen på vann ☺️
      Godt det ble vann i kranene, og at du fikk liv i tanker og kropp igjen 🥰
      Gode klemmer ❤️❤️❤️

      1. Enorm godt når alt var på plass, nesten så jeg ikke tørr tømme ut vannet jeg fikk samlet i en bøtte :D. For meg kan i alle fall turen fra topp til bunn og opp igjen være kort :). Stor klem <3

    3. Man trenger ikke noe mer da… når vannet renner…. <3
      Blir rørt over det du skriver her… elendigheten… utilstrekkeligheten…. mislykketheten… kjenner de følelsene veldig godt…
      Og jeg minnes et annet innlegg du hadde for et år eller tre siden… det er en tid tilbake og du tok oss med opp samme bakkene og skulle fikse vannet…
      Og du fikk det til da også!
      Du er ikke mislykket på noen måte… men de følelsene og skyene som legger seg over… de er ikke gode

      Stor klem til deg og gode ønsker for 1. søndag i advent 🙂

      1. Du gjorde meg glad med kommentaren din, tror vi «skjønner» – litt samme sammenskruinga, kanskje…
        Ja, jeg vet jeg har skrevet om vannet og denne bakken før, he, he. Lyktes bedre forrige gang, greidde å få vannet til å gå i slangen igjen, men var nok ikke frosset den gangen.
        Heldigvis går disse tunge tankene fort over, jeg kan tenke om kvelden når det føles for tungt, nå trenger jeg bare å sove en natt så er det bedre igjen.
        Tusen takk, riktig fin 1. advent til deg også. <3

    4. Godt å høre at vannet er tilbake igjen, for uten er det veldig vanskelig alt. Jeg tror ikke du er mislykket og dum, og det tenker jeg du ikke gjør selv heller om du kjenner godt etter 🥰 Vi kan nok alle ha sånne tanker når ting ikke går som de skal, men heldigvis løfter den tunge skyen og lysere tider kommer. Ønsker deg en fin adventssøndag, masse klemmer 🤗

      1. Vann må vi ha, takk <3. Nei, jeg tror jeg er på samme skalaen som de fleste, noe er bra med meg og noe kan jeg forbedre :))). Tror vi må ha kontrast, uten de tunge tankene har vi ikke kunnet kjent på de som er spesielt gode, heller <3…tror jeg.
        Stor klem til deg <3

    5. Nå håper jeg at du har vann i kranene helt til sommeren! Må være en fæl opplevelse, for fy så avhengig man bare er av vann. Du har vel forresten alltid stående noen kanner, flasker m.m med vann i huset.Det har jeg, for plutselige ting kan skje.
      At slike ting får deg til å kjenne deg elendig på alle måter skjønner jeg godt, jeg har samme virkningsmekanismene når det går imot meg… Selv om det er aldri så lite hensiktsmessig med alle de idiotiske følelsene på toppen av det hele!

      1. Vil gjerne ha lengre også :). Vannet er vi avhengig av, ja. Har kanner med vann stående, også fordi jeg ikke drikker vannet fra brønnen. Det er sikkert helt greit, men velger det slik. Ellers er vi oppfordra til å ha et lite lager stående, så det er nok lurt at vi har.
        Ikke sant, dumt med slike mekanismer, men når vi vet om dem kommer vi oss forbi uten å tro på følelsene. <3

    6. Hurra for at det kom vann boblende ut av kranene dine! 🤗 Jeg skjønner deg godt og kjenner igjen den følelsen av at alt blir tungt og trasig når det er bare én ting som ikke fungerer. Det er en uggen følelse av tungsinn, og det er liksom ikke noen vits i noe som helst, ingenting kan gi glede, så lenge den ene tingen ikke er bra! Glad for at det ordnet seg. Stor klem til deg ❤️

      1. Har funnet ut at å sove bruker å hjelpe, om det ikke er for mye som henger over. Denne dagen, før jeg kom hjem, hadde jeg hatt flere møter som også hadde tatt meg helt ut. Veldig glad for at vannet er på plass. Takke og sender en stor klem tilbake <3

    7. Fantastiske nyheter!🥰
      Herlig at du har fått vannet tilbake.🤩
      Lekker ny header har du fått også.
      Så flott!🤩

      1. JAAA, veldig godt! Vann skal liksom bare være der, men setter veldig stor pris på det etter en slik tørn.
        Takk, så koselig at du syns. Det er noen år siden jeg laga den, men syns det er greit med gjenbruk på header også. <3

    8. Leste dette tidligere men rakk ikke å legge inn et ord Men jeg er overlykkelig for deg. Jeg VET hva det vil si å ikke ha vann i kranene gjennom vinteren, og det er ikke lett nei. For en lykke at det er på plass. Klem 🙂

        1. I min barndom hadde vi ofte tørre kraner hele vinteren. Sikkert fortalt om det før, men jeg husker mammas fortvilelse over null vann i kranene fra jul og til mai!!!! Så jeg vet……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg